sobota 22. marca 2014

Šalátová polievka

Koložvársku kapustu som mala naplánovanú na tri dni. Chutila nám tak, že zmizla za dva dni. 

Včera som bola v obchode a moju pozornosť upútal hlávkový šalát. Rozhodla som, že bude z neho výborná polievočka. Moja maminka varievala z hlávkového šalátu prívarok so zemiakmi a volským okom. Ja som si jej recept zjednodušila a dávam všetko do jedného hrnca. Šetrím si umývanie riadu, ale aj trocha času.

Opisovať opäť nič nejdem, všetko vidno na fotografiách:

krásny hlávkový šalát

maslo, cibuľa, soľ, smotana, zemiaky, múka, ocot

dobre umytý šalát
pripravené zemiaky, cibuľa, zátrepka


rukami trhaný šalát v hrnci s hotovou zápražkou a zemiakmi


po pár minútach varenia

už aj so zátrepkou, ochutenie soľou, trocha korením, octom

dobrú chuť!
Polievka má typickú šalátovú chuť, mierne kyslú. Vyskúšajte aj vy!

K polievke som upiekla 15 buchiet z kysnutého cesta plnené slivkovým lekvárom. Cesto je pripravené presne tak, ako som už opísala v januári pri pečení tvarohovo - jablkovom trhanci.










už potreté olejom

podkysnuté


hotovo
Hotové buchty sa posýpajú ešte práškovým cukrom. Ja to nemám rada, nerobievam to.

Kým som čakala na upečenie buchiet, urobila som si kávičku. So smotanou, ktorú som si odložila z tej do polievky a trochou medu, mňam:



Včera som mala v pláne vyšiť prvý výklad kníhkupectva. Podvečer ma  prišla poprosiť o pomoc mladá pani, externá študentka vysokej školy. Jej práci som sa venovala večer asi 2,5 hodiny. Dostala som sa ani nie do polovice, ale do nedele večer to stihnem.  Môj výklad tak zostal nedorobený. Nevadí, času mám dosť. Nik ma nesúri. Trocha som zmenila farby, lebo na bielom podklade biela nevynikne. Nahradila som ju svetlo žltou:





Dnes máme krásny jarný deň, užite si ho!
Daniela


Žiadne komentáre:

Zverejnenie komentára