nedeľa 8. júna 2014

Roj

Na našej ulici máme starého včelára. Má už 90 rokov, ale na svoj vek je mimoriadne aktívny a záujem o svoje včeličky má stále. Bohužiaľ už nemá dostatok síl, aby sa dokázal sám o ne postarať. Včera sa mu začali včely rojiť. Prvý roj mu sadol na neďaleký strom. Nebolo to moc vysoko a poradil si takmer sám. Má však už aj zlý zrak a nevidel, že na konári zostalo ešte veľa včeličiek - lietaviek. S nimi si už poradil môj manžel. Roj osadili do prázdneho úľa. 

O chvíľu vyletel ďalší roj. Ten si to nasmeroval na starý, vysoký orech. Naň sa nebolo možné dostať. Mysleli si, že z roja nebude nič. Po ôsmych hodinách sa môj manžel rozhodol, že to predsa len s ním skúsi. Zohnal dlhý rebrík a opatrne po ňom vyšiel k roju. Na konárik pod nimi pripevnil slamený kôš (zo žitnej slamy) a striasol ich do neho. Časť včielok zostala ešte na strome. Manžel nechal kôš tam a zliezol dole. Debatoval s mladým majiteľom záhrady asi pol hodiny a včely zatiaľ všetky vošli za svojou kráľovnou do koša.  Starý včelár podaroval roj manželovi a tak sa dostal do nášho úľa. Pri príchode s rojom na náš dvor som si ho odfotila:






Život včiel je fascinujúci. Obdivujem ľudí, ktorí im rozumejú. Jedným z nich je aj môj manžel. Teraz, ako je z neho už dôchodca, sa včelám venuje naplno. Ja tomu hovorím "bavkanie". Teší ma, že si vypĺňa zmysluplne voľné dni od jari do jesene. V zime ho to však neopúšťa. Plánuje, premýšľa, ale hlavne píše svoj blog. Čitateľom poskytuje rady a svoje dlhoročné skúsenosti. Veľa začínajúcich včelárov ho navštevuje, či mu telefonuje.  Kto má záujem, nech navštívi jeho blog.

Užívajte si krásne letné dni tak,ako si ich užívajú naše včielky!
Daniela


Žiadne komentáre:

Zverejnenie komentára