utorok 16. septembra 2014

Tvarohové kysnuté cesto

Blíži sa koniec. Koniec môjho projektíku. Dúfam, že dnes večer budem v cieli:



Včera som upiekla kysnutý tvarohový koláč. Do cesta som dala mäkký tvaroch a do plnky hrudkovitý.



Použila som 0,5 kg polohrubej múky, kocku droždia, cukor -lyžica do kvásku a potom ešte 4 do cesta, 1 celé vajce (menšie), čajová lyžička soli, slnečnicový olej (asi tak 3-4 lyžice) voda (vlažná), tvaroh
kvások

zamiesené cesto

kým cesto kyslo, ja som sa venovala bylinkám

vykysnuté cesto



Plnka: tvaroh, 2 vajcia (celé), asi 3 lyžice cukru, hrozienka (nemočím ich dopredu, vsiaknu vodu z tvarohu)
po odstáti sa mi zdala plnka riedka, pridala som strúhanku a dobre som spravila,
pomohla zahustiť a v koláči bola výborná

hladká múka na posypanie pod cesto, maslo

Cesto som rozdelila na dve časti a myslela som, že urobím dva záviny. Nakoniec som urobila iba jeden závin. Nestačila mi plnka. Na jeden jej bolo veľa, na dva málo. Tak som zostatok plnky použila na pár buchiet. Ostatné som naplnila slivkovým lekvárom.


potreté roztopeným maslom






Manžel pracoval celý deň v dielni. Olovrant mu chutil! No a to ma hreje pri srdci :-))
Tak čo, vyskúšate?
Ďakujem vám všetkým za návštevu na mojom blogu, budem sa tešiť na vaše komentáre! A zajtra opäť!
Daniela

8 komentárov:

  1. WOW!! GO you!! Almost done :)
    I just love to see what you bake... all looks yummy.. sadly I dont like dried fruit so will maybe just add apple... kind of like a strudel? Still looks yummy regardless!
    Happy stitching
    Smiles :)

    OdpovedaťOdstrániť
    Odpovede
    1. Yes, something like strudel! It may also be without dried fruit, cottage cheese only. Even so, it is excellent:-)
      Thank you for your kind words:-))

      Odstrániť
  2. Lovely patterns , Daniela !!!!! Excellent work !!!!!!
    Thank you so much for following my blog !!!!! I am following you ,too !!!!!
    Niki

    OdpovedaťOdstrániť
  3. Yummy looking cake!!!! I am salivating although me being poorly with a cold at the moment :(
    Looking forward to your next post, your cross stitch project will be finished, I'm sure!!!!

    OdpovedaťOdstrániť
  4. Hello Daniela

    Beautiful and almost finished!
    Delicious cake too (:

    OdpovedaťOdstrániť