nedeľa 5. októbra 2014

Cviklový šalát

Cesta ku šťastiu rastie a nadobúda na kráse:





Dnešný deň som strávila sama. Manžel bol v Brne na stretnutí včelárov. Sama doma bývam len veľmi zriedkavo. Kedysi nás bol plný dom, teraz sme zostali v ňom len dvaja - ja a manžel. On už nechodí do práce a tak trávime spolu všetok čas, kedy nie som v škole. Ráno ma vyprevádza a poobede ma víta. 

Pre seba som si dnes pripravila k jedeniu cviklový šalát. Pravdu povediac, budem ho mať na viac dní. Pripraviť ho málo je pre mňa nemožné. Čo, budem variť jednu cviklu?



v jednom hrnci sa varí cvikla a mrkva

vajcia uvariť na tvrdo
Nakrájané vajíčka, strúhaný  tvrdý syr, kyslá pochúťková smotana, čierne korenie, soľ, olivový olej, cesnak,
citrón, v malej mištičke sú zmiešané dve lyžičky tatárskej omáčky a jedna lyžička plnotučnej horčice 


krájaná uvarená cvikla a mrkva, niekto cviklu strúha na jemno, mne chutí krájaná
všetko spolu zmiešať, soľ a olej podľa svojej chuti, nechať odležať aspoň hodinu, aby sa zmiešali chute
Zistila som, že nemáme doma chlieb, ani iné pečivo. K šalátu by sa mi hodil kúsok. Tak som zamiesila cesto. Podľa receptu, ktorý som opísala minule TU. Vylepšila som ho jedným malým vajíčkom a trochou oleja do cesta. Po vykysnutí som cesto len vyklopila na palmarínom potretý plech a dala do rúry:

upečené

dobrú chuť!

semienka sú výborné, treba sa s nimi pohrať - do každého zahryznúť :-))

Teraz sa akurát vrátil manžel. Za celý deň som s nikým neprehovorila ani slovo. To je pre mňa výnimočné. Rozprávanie je moja profesionálna úchylka :-))

Teším sa vašej návšteve, čakám vás aj zajtra!
Daniela

Žiadne komentáre:

Zverejnenie komentára