pondelok 13. októbra 2014

Malá kopa pýta viac

Dnes začnem privítaním mojich dvoch nových následníčok. Jednou je Preeti z Indie a druhou Jo z Anglicka .
Preeti a Jo, nové bloger priateľky, vítam vás na mojom blogu!

Na druhé miesto postúpila moja výšivka:


Plním sľub, ktorý som dala vo včerajšom príspevku. Prezradím, čo som si v bazáre kúpila. Je to zas niečo, čo vôbec nepotrebujem, ale veľmi sa mi páči. Je to forma na bábovku. Moja štvrtá! Prvú sme si kúpili ešte v roku 1976, hneď po našej svadbe, do nášho bytu v panelákovej novostavbe. Pri pečení bábovky som mala vždy strach, či z formy bábovku dostanem. Väčšinou sa mi to nepodarilo :-)



Druhú formu som dostala od mojej svokry. Má vymeniteľné dno, teda to môže byť aj forma na tortu. Na pečenie bábovky som ju používala len málo. Kým boli deti malé, piekla som v nej torty na ich narodeniny.



Pred pár rokmi som si kúpila silikónovú formu. Z nej sa mi dá bábovka krásne vyklopiť. 



Takže je jasné, že už žiadnu formu na bábovku nepotrebujem! Keď som však videla v sobotu hlinenú, neodolala som a kúpila som si ju. Páči sa mi aj preto, že sa dá zavesiť na stenu. Už jej hľadám v kuchyni miesto. Najskôr som ju však vyskúšala. Upiekla som v nej tvarohovú bábovku. Kto číta moje recepty, vie už, že recept je môj okamžitý výmysel.


páči sa aj vám?

múka, cukor, vanilkový cukor, kypriaci prášok, marhuľový džem, olej,
smotana, hrozienka, vajcia, tvaroh
tvaroh so žĺtkami a hrozienkami vymiešať, môžu zostať hrudky tvarohu, nevadia,
pridať všetko ostatné
nakoniec primiešať sneh z bielkov
dať do vymazanej a múkou vysypanej formy
prikryť alobalom a piecť asi hodinu pri 180°C, zložiť alobal a ešte dopiecť
ako vidno, do 1/3 som primiešala kakao




Záver: 
- Chuť výborná
- Bábovka sa vyklopila výborne
- Skúsenosť presne taká istá, ako s inými formami - aby bola upečená vo vnútri, prihorí mi na povrchu 
- Buď mám nanič rúru, alebo som nanič pekárka! Asi to druhé :-)

Ďakujem vám za návštevu a vítaní budete aj zajtra!
Daniela

5 komentárov:

  1. Lovely progress with your latest stitching project and yummy looking cake :)

    OdpovedaťOdstrániť
  2. Your Prairie Schooler is looking so nice--I stitched the same one for my sister a few years ago... Beautiful cake forms and a wonderful cake!!

    OdpovedaťOdstrániť
    Odpovede
    1. Carol, I was motivated you! On your blog, I found it http://stitchingdream.blogspot.sk/2010/08/for-love-of-sunflowers.html
      You have many wonderful motives, I admire your work !!!!

      Odstrániť
  3. Ooo yummy bundt cake! Your dishes match your tablecloth so nicely :D

    OdpovedaťOdstrániť