sobota 29. novembra 2014

Kaštieľ vo Vyšnom Kubíne


Predstavte si, moja bloger priateľka Nurdan už vie, čo vyšívam. Vidno, že má výborný prehľad o takmer všetkých dizajnoch z rôznych dizajnérskych dielní. Má pravdu ide, o "A Christmas Carol by Charles Dickens" .
Dnes sa však moc nemôžem chváliť :-(
Včera večer som bola akási lenivá:


Včera poobede, na ceste domov zo školy, sa mi naskytol krásny pohľad na pasúce sa ovce. Premávka na ceste mi dovolila hneď zastaviť na krajnici a odfotiť si ich. Pozrite sa, kde sa ovečky pásli:














Kaštieľ je vo Vyšnom Kubíne. Je vzdialený od nášho domu len 2 km a každý deň chodím okolo neho do a zo školy. Dlhé roky chátral. Pred pár rokmi zmenil majiteľa a je zachránený. Už asi 2-3 roky ho renovujú. Začali od strechy. Urobili opäť šindľovú, drevenú. Potom celý kaštieľ podpílili a urobili novú izoláciu. Dnu nevidno, ale myslím si, že robili nové rozvody elektriny a vody. Koncom leta ešte urobili nové okná.  Z niekdajších hospodárskych budov postavili komerčnú budovu, asi to bude reštaurácia. Teraz sa tam nepracuje.

Vo Vyšnom Kubíne sú dva kaštiele. Tento sa volá "dolný". Renesančný kaštieľ s rozsiahlym parkom z prvej polovice 17. storočia bol rozšírený v polovici 18. storočia. Klasicisticky upravený bol začiatkom 19. storočia. Má barokovú strechu, nárožné veže a klasicistickú fasádu. Vo vnútri sú šťukované klenby. 

V roku 1874 Arpád Kubínyi získal kaštieľ od Alžbety Hanzélyovej. Od roku 1973 je to chránená kultúrna pamiatka a verejnosti je zatiaľ neprístupný.  

Ďakujem vám za váš čas a nájdite si ho aj zajtra!
Daniela


7 komentárov:

  1. Je mi ľúto, ak som zničil prekvapenie Daniela!
    Ako možno viete, ja som hlboko zaujímajú krížovým stehom a pokúsiť sa zistiť, o dizajnérmi a vzorov, aby sa do pôvodnej práce v mojej Stitcher!
    Sľubujem, že budem držať jazyk za zubami na nabudúce!

    Besides, you have made a quite progress since yesterday ♥

    Hugs

    OdpovedaťOdstrániť
    Odpovede
    1. Nurdan mine, I am pleased that you have guessed !!!
      I want to:-)
      And you have a great overview of embroidery !!!
      And you're also a great designer!
      Thank you for Slovak language :-))

      Odstrániť
  2. Hello Daniela

    Wow your stitching is looking amazing!
    What a beautiful building and the sheep are so cute x

    OdpovedaťOdstrániť
  3. Gorgeous mansion, Daniela, thank you so much for sharing.

    OdpovedaťOdstrániť
  4. I wish I could live in a mansion! Although... maybe cleaning it would be too much work. :) I like the wood shingles!

    OdpovedaťOdstrániť
    Odpovede
    1. There will be some guesthouses and restaurants.
      Everything I too old board - and shingle roof:-))

      Odstrániť