štvrtok 6. novembra 2014

Šípkový olej

Včera zlyhali moje kontrolne mechanizmy. Ak dlhšie nepáram, zabúdam na ne. Následne urobím chybičku, maličkú. Tentoraz to bola jedna nitka!!!  A páram:






Šípkový olej sa získava zo semien šípok lisovaním za studena. Dá sa kúpiť v špecializovaných predajniach. Stojí okolo 15  za 200 ml. 

Šípkový olej obsahuje vitamíny A, B, C, E, K, nenasýtené mastné kyseliny, draslík, železo, vápnik, horčík.

Podľa toho, čo všetko obsahuje, je jasné, že má výživné a regeneračné účinky, dopĺňa železo v organizme, dokáže odstrániť žlčové kamene, má prospešné účinky aj na obličky, posilňuje imunitu, odporúča sa užívať aj v období stresu a psychickej záťaži, tlmí psoriázu, hojí drobné jazvy a ekzém, je účinný v boji s vráskami.

Význam má teda aj v kozmetike. A práve preto som sa ním bližšie zapodievala aj ja so svojimi študentkami - nádejnými kozmetičkami. Obsahujú ho regeneračné a výživné krémy, krémy na starnúcu pleť, dokáže liečiť kožné škvrny.

Manželov kamarát Dušan zbiera šípky a suší ich. Potom ich drví a varí z nich výborný a pritom veľmi zdraví čaj. Ovplyvňuje aj kardiovaskulárny systém, preto by sa čaj nemal piť dlhodobo. 


šípky sa sušia, nádhera!





vnútri sú semená,
z nich sa lisovaním za studena získava šípkový olej


vraj! ja neverím, aj keď to učím :-)
ak som stará, som stará!

šípkový čaj

Vďaka za návštevu a zastavte sa znova!
Daniela

14 komentárov:

  1. In your previous post - I made a mistake by writing "cranberry" It had to be "wild rose" Shame on me :((

    Thank you for the correction my teacher ♥ Sampler is coming along very rapidly :))

    OdpovedaťOdstrániť
    Odpovede
    1. No shame:-) I understand:-)
      The English have excellent!
      I look forward to the end of the sampler, I hope you will like it:-)

      Odstrániť
  2. dobrý večer,tak moje vytrvalost přinesla přece alespoň malý úspěch.teď budu netrpělivě vyhlížet,co si na obrázku přečtu. těším sa,Helena. a šípkový čaj mám moc ráda.

    OdpovedaťOdstrániť
    Odpovede
    1. Mala by som si aj ja ísť nazbierať šípky, domáci čaj je úplne iný ako ten čo kúpim v obchode v sáčku. Ale hlásia už dážď, neviem či to stihnem.
      Ďakujem vám za každodennú návštevu blogu, veľmi ma to teší, hlavne vaše komentáre :-)
      Nerozmýšľate nad tým, že by ste si aj vy začali písať blog?

      Odstrániť
  3. Как красиво получается! Чем дальше вышивается, тем лучше становится. Чудесная работа!

    OdpovedaťOdstrániť
    Odpovede
    1. Спасибо за комплимент, который всегда хорошо !!!

      Odstrániť
  4. Já jsem včera také parála :-) Díky za krásné počteníčko o šípkách, já je mám moc ráda jako dekoraci.

    OdpovedaťOdstrániť
    Odpovede
    1. Nieže by som vám priala páranie, ale ma potešilo, že sa to stáva aj vám :-)
      Už som si myslela, že len ja som taká nepozorná :-)
      Pre mňa to je skúšanie mojich nervov :-)

      Odstrániť
  5. Your sampler is coming along nicely !!:) thank you for sharing the information about rosehip oil!
    You asked me about who is Raj, he is my husband. I could not reply you on email so I posted on my blog. I wasn't sure if you come back to read so just letting you know here:)

    OdpovedaťOdstrániť
    Odpovede
    1. Thank you! You have a great husband !!! Take a good care of you:-)

      Odstrániť
  6. Hello!

    Your sampler is looking beautiful, I love the colours.
    Happy weekend.

    OdpovedaťOdstrániť