piatok 30. januára 2015

Arašídové maslo

Som rada, že sa vám páči moja výšivka, napriek tomu, že ju už poznáte :-)




Na včerajší príspevok mi napísala Nurdan, že má rada arašídové maslo s jahodovým džemom. Ja veruže arašídové maslo nepoznám. Hneď som sa pozrela na internete. Zistila som o ňom samé dobré vlastnosti. Myslela som si, že obsahuje veľa tuku a preto nie je celkom vhodné jesť ho, že to je iba zbytočný  mls. Nie je to tak! Malo by sa brať ako riadna potravina. Obsah tukov je skutočne veľký (takmer 50%). Sú to však na 80% mononenasýtené (majú 1 dvojitú väzbu v uhlíkovom reťazci) mastné kyseli (omega 3 a omega 6), ktoré patria medzi esenciálne mastné kyseliny (nevie si ich náš organizmus vytvoriť, musí ich prijímať v potrave). Hovorí sa im aj "zdravé tuky".

Arašídové maslo obsahuje vitamíny B, K, Mg, Zn...., ale pozor na alergiu!!!

Dočítala som sa, že maslo si môžeme pripraviť aj doma. V mixéri s pridaním trocha soli a medu. No, pokiaľ sa ja poznám, mne by z toho vzniklo skôr super lepidlo :-)))

Z filmov viem, že arašídové maslo je bežnou potravinou v USA, ale dočítala som sa, že aj v Holandsku a Anglicku. 

Takže mám úlohu na najbližšiu návštevu nejakého supermarketu - pozrieť sa po arašídovom masle, skontrolovať zloženie, rozhodnúť, či kúpiť, či nekúpiť. Čo mi radíte vy?





Ďakujem vám za váš čas a nájdite si ho aj zajtra!
Daniela 

7 komentárov:

  1. Liebe Daniela,

    du bist mit der neuen Stickerei schon wieder so weit. Super!

    Liebe Grüße Manuela

    OdpovedaťOdstrániť
    Odpovede
    1. Danke, Manuela, ich genieße es wirklich!
      Einen schönen Sonntag!
      Pááá

      Odstrániť
  2. Danielko obrázek je opět skvělý....
    arašidové máslo znám občas si ho ráda dám...jen jsem nevěděla že je i zdravé ♥
    měj s emoc hezky...
    Martina

    OdpovedaťOdstrániť
    Odpovede
    1. Ďakujem ti, Martinka!
      to som aj ja myslela, že mi ho netreba, že je to len kopa tuku a vidíš, trocha naštudujem a najbližšie si kúpim aj ja :-)))
      Peknú nedeľu!
      Pááá

      Odstrániť
  3. Arašídové máslo jsem nikdy nejedla, protože jsem si stejně jako Ty, myslela, jak je to nezdravé :-) Pokud vím, tak nejlepší prý mají v Marks and Spencer. Že bych ho taky konečně vyzkoušela? Jak se znám, tak mě by určitě chutnalo :-)

    OdpovedaťOdstrániť
  4. Yummy peanut butter is indeed very common here in the USA, usually as a PBJ sandwich (peanut butter and jelly/jam). It is a favorite for a child's snack. But me, I love peanut butter... with honey! :D 2 spoons of peanut butter with 1 spoon of honey, very delicious on bread! :DDD

    OdpovedaťOdstrániť