streda 1. apríla 2015

Posledný pečený čaj

S číslom 52 sa ku mne prihlásila Betka. Jej blog U Betynky je mladý, vznikol len na začiatku tohto roka. Betka píše o sebe a svojej mladej rodinke, dome a záhrade. 
Betka, vítam ťa u mňa a dúfam, že aj napriek vekovému rozdielu budeme dobré bloger priateľky!


Každý stavbár sa môže z chuti zasmiať. Môj dom nemá ešte vymurované steny, ale dvere a dve okná už má. To si môžu dovoliť len vyšívačky :-)))




Už po štvrtýkrát sa dnes budem venovať pečenému čaju. Je to ešte z tých, ktoré sme si s Dankou a Jurkom (naše dvojičky) kúpili pred Vianocami.

A prečo práve dnes som dostala chuť naň? Asi preto, že dnes to u nás vyzerá ako pred Vianocami. Sneží a fúka tak, ako sme si to želali práve vtedy. No čo, nesnežilo pred vianočnými sviatkami, sneží pred veľkonočnými :-)))

Dnes mám exotickú zmes so steviozidom. Ak neviete, glykozid steviozid je sladidlo izolované zo stévie - sladkej trávy. Tú si môžeme pestovať aj doma na okne. Dôležité je, aby mala stále dostatok vlhkosti. Odtrhnutými lístočkami si môžeme osladiť čaj, či kávu. Pestuje ju niektorá z vás? Máte nejaké skúsenosti? Ak áno, dajte vedieť cez svoj blog. Veľmi by ma to zaujímalo.



Prečítala som si o tejto alternatíve cukru na internete. Dokonca som našla aj televízny rozhovor s odborníčkou. Ona vraví, že v predávaných produktoch sú aj viaceré syntetické chemické látky a teda sa nedá povedať, že by to bol čistý prírodný produkt. Odtrhnuté lístky z rastlinky na vlastnom okne by mi to zaručovali :-)))





tento krásny tanier mám od syna Maťka, priamo z Číny
k čaju trocha slnečnicových semienok

Nech sa vám darí!
Daniela

14 komentárov:

  1. Daniela, ideš, ako rýchlik. O stévii som už počula, ale nemám osobné skúsenosti. Tiež som už veľa počula o pečenom čaji, ale mne najviac chutí zázvorový a ten používam čerstvý. Má pre mňa blahodárne účinky, tak zatiaľ nemením. Krásne sa čítajú Tvoje príspevky.
    Emily

    OdpovedaťOdstrániť
  2. Emily, to si ma potešila, že sa ti dobre číta môj blog, lebo dlho som sa naň chystala, až na roky sa to ráta, trocha som sa bála, aby som sa nestrapňovala :-)))
    Zázvorový čaj mám rada aj ja, ale pijem ho pri chorobe. Je skutočne výborný, hlavne s medom a citrónom, ale vypijem aj čistý.

    OdpovedaťOdstrániť
  3. Danka, stéviu nepestujem. Počula som o nej tiež všeličo. Vyšívanie ti ide jak po masle. Pá. Dana

    OdpovedaťOdstrániť
    Odpovede
    1. Díki, Danka! Idem si dať masla a hajde vyšívať :-)))

      Odstrániť
  4. Děkuji za krásné a velice milé přivítání.

    OdpovedaťOdstrániť
    Odpovede
    1. Betka, rado sa stalo, teším sa každej novej následníčke :-)

      Odstrániť
  5. Beautiful stitching , Daniela!!:)
    Growing something doesn't come easy to me though I do container gardening. If at all someone tells me how to grow plants that would directly bear fruits of yarn and threads, then I will work hard :) not cotton plant, a plant on which I can see balls of yarn and thread skeins :)

    OdpovedaťOdstrániť
    Odpovede
    1. Hahaha, Pretti, I also want to plant a fruit yarns, needles, scissors:-)))
      If you find it, please send me too!

      Odstrániť
  6. Ahoj Daniela! Pretože je môj manžel diabetik, rastlinku sme skúsili pestovať. Nie je to jednoduché – prvýkrát nám zimu neprežila, teraz mám druhú, ale tiež je taká „vytiahnutá“… Nepoužívame ju na varenie, pečenie a ani do čaju, u nás nikto čaj nesladí, dokonca ani dievčence. Muž si zo stévie sem-tam utrhne lístok a požuje ako sladkosť, mne to teda vôbec nechutí. Mali sme raz doma i akési sladidlo zo stévie, ale tiež to malo pre mňa zvláštnu príchuť.
    Aby som nezabudla, to vyšívanie ti teda ide! :-) Ja už asi dva mesiace vyšívam jeden vankúš, ale už to hádam čoskoro bude :-)
    Krásny deň! Vierka

    OdpovedaťOdstrániť
    Odpovede
    1. No Vierka, keď sa pestovanie stevie nedarí tebe, to ja už vôbec nezvládnem. Ďakujem ti za info, aspoň ju nebudem zháňať zbytočne :-)
      Ani ja a naše deti nič nesladíme a manžel sladí medom. Chce, aby som si každý deň dala lyžicu medu, ale mne je to moc sladké. Tak som si začala dávať asi 1/4 lyžičky do kávy nesky. Tam to v takom malom množstve znesiem.
      Som už zvedavá na tvoj vankúš, určite bude krásny, môžeš ukázať aj nedokončený :-)

      Odstrániť
  7. Eine schöne Stickerei.
    Bin schon sehr gespannt, was es wird.
    Liebe Grüße Manuela

    OdpovedaťOdstrániť
  8. Wer braucht Mauern, wenn die Blumen blühen? :))
    Wieder eine tolle Arbeit !!

    Liebe Grüße
    Marion

    OdpovedaťOdstrániť
    Odpovede
    1. Danke, Marion !!!
      Ich glaube nicht, den ersten Satz zu verstehen: - (((

      Odstrániť