piatok 17. apríla 2015

Stromy I.

Len málo zmien a som opäť spokojná! Mám radosť, že nádherný obrázok bude predsa vyšitý. Zatiaľ z toho moc nevidno:



Ako dieťa som chodila do školy gaštanovou alejou. Staré mohutné gaštany boli nádherné v čase kvitnutia, ale najväčšiu radosť nám robili na jeseň. Zbierali sme gaštany a v škole sme si robili z nich zvieratká a panákov. 

Už vtedy som sa rada na gaštany pozerala, obdivovala som ich hrubé kmene a košaté koruny. Láska k stromom mi ostala. V okolí našej dediny sú ihličnaté lesy s lesnou zverou. V posledných rokoch sú premnožené medvede a preto sa neodvážim chodiť do vnútra lesa. Mám však niekoľko obľúbených stromov, ktoré stoja osamotené. Odolávajú nárazom vetra a dažďa, ťažkému snehu, či prudkému letnému slniečku. Na všetko sú samé :-)))

Dnes vám z nich tri ukážem, dve borovice a jednu starú divokú jabloň - plánku:

uchytili sa aj malé stromčeky
nádherná koruna, úchvatné konáre
v horúcom lete je dobre posedieť si pod ňou
a chrbtom sa oprieť o kmeň

Vraj zo stromov môžeme prijať časť ich energie. Úplne jednoducho, stačí strom objať, či pohladiť. Neviem, či to je pravda, alebo len ilúzia, ale ja to robím rada a cítim sa pritom dobre. Dôležitá je psychika a viera v tento zázrak prírody. Skúste, nič za to nezaplatíte!

Niekto verí sile prírody natoľko, že vie aj to, ktorý strom je potrebné objať, aby jeho energia pomohla danému problému. 

Borovica pomôže zrealizovať vaše sny a túžby. Uľavuje aj pri reumatických bolestiach a posilňuje oslabený organizmus.

Jabloň dodáva životnú silu a podporuje dlhý život.

Ešte mám viac stromov v okolí, pri ktorých si v lete rada posedím a relaxujem. Pre získanie ich foto musím zmeniť smer prechádzky :-)))


Nech sa vám darí!
Daniela





18 komentárov:

  1. Wow - you've done loads of stitching!
    I love trees too.
    Happy weekend Daniela x

    OdpovedaťOdstrániť
    Odpovede
    1. Thank you!
      Also you a great weekend!
      For us, the weather worsened, and today it snowed: - (((

      Odstrániť
  2. Si to pekne napísala o tých stromoch, Dani. :) Mám rada stromy aj ja. A váš kraj je nádherný. Pekný víkend. Dana :)

    OdpovedaťOdstrániť
    Odpovede
    1. Ďakujem ti, Danka!Áno, na Orave je krásne, ale myslím si, že celé SK je nádherné, čaro majú tak kopce a vrchy, aj roviny a nížiny. Len keby sme sa viac snažili udržať si to všetko v čistote. Najbližšie si nesmiem zabudnúť, igelitku na plastový odpad. Robím to každú jar, potom to zarastie trávou a nevidno nič. Nechápem, ako niekto môže vyhodiť niečo, čo tam nepatrí!

      Odstrániť
  3. Dani ... z novej výšivky sa ešte nedá veľa vyčítať ... možno dáky dom ? S o to sväčším záujmom budem sledovať pribúdanie tvojej práce ... :)
    Ďalšia téma ... stromy ... aj moja veľká láska ... Neviem sa vynadívať na tie krásne koruny dubov, bukov u nás, v okolí chaty ... Len sa nedívam ... často krát sa o ne aj opriem a čerpám energiu ...verím tomu, ako ty ... verím, že ak sa človek v ich blízkosti cíti dobre, pociťuje radosť, to mu stromy dodávajú silu a energiu vesmíru ... :) Danka, veľmi pekne si nám ich odfotila ... hlavne tá jabloň je majestátna ... ešte som takú nevidela ...
    pa pa L.

    OdpovedaťOdstrániť
    Odpovede
    1. Máš pravdu - dom!
      To si ma potešila, že aj ty rozmýšľaš o stromoch a ich energii tak, ako ja. Už som sa stretla aj s názorom, že sú to blbosti. Je to presne tak, ako to chceme my!

      Odstrániť
  4. Gastany su aj v nasom meste oblubene a najviac ich rastie na cintorine...su obrovske a nadherne :-) Tiez sme tam chodili zbierat gastany, ved volakedy sme to mali povinne...Krasne fotky z prechadzky...borovice sa aj nam velmi pacia :-) Uzasna prechadzka...

    OdpovedaťOdstrániť
    Odpovede
    1. Ďakujem, Katka! U nás na cintoríne sú lipy, aj tie sú nádherné.
      Myslím, že gaštany, ktoré sme v škole nazbierali, boli na zimu pre zvieratká do voľnej prírody.
      Ja mám k boroviciam, hlavne k menším, krásne spomienky - svokor vždy pred Vianocami išiel do lesa so sánkami a doniesol borovicu - vianočný stromček. Mal na nej starodávne ozdoby, obyčajné sviečky a veľa saloniek. Bola to krása!

      Odstrániť
  5. Ein Häuschen mit Brücke ist schon gut zu erkennen.
    Schöne Bäume.
    Liebe Grüße Manuela

    OdpovedaťOdstrániť
    Odpovede
    1. Ja, Sie können es auch zu sehen!
      Ich liebe die Bäume!
      Schönes Wochenende!

      Odstrániť
  6. Ráda se stromů dotýkám, je mi to příjemné. Kaštany jsou majestátní stromy, jako dítě si pamatuji jeden mohutný ve vnitrobloku... A plody kaštanů sbírám každý rok...

    OdpovedaťOdstrániť
    Odpovede
    1. Ivanka, ako nám utkveli stromy z detstva! To je tiež dôkazom, že majú svoje čaro a dobrú energiu.
      Prajem pekný víkend!

      Odstrániť
  7. Danielko těším se co to bude :o)
    O stromech jsi to krásně napsala a já to zatím ještě nevyzkoušela--naposled jako dítě to jsme objímaly stromy pořád... Hned zítra vylezu na zahrádku musím obejmout tu naši jablonku co tam máme...a podle stromového horospkopu by můj strom měla být borovice :o)
    Měj se hezky..
    Martina

    OdpovedaťOdstrániť
    Odpovede
    1. Martinka, najbližšie, keď budeš pri krásnom strome, ktorý ťa niečim zaujal, alebo pri tvojej jabloni, ktorú poznáš od jej zasadenia, objímaj! Pritom mysli na niečo krásne, snívaj o tom, čo si želáš a budeš prekvapená. Psychika sa vylepší a o to ide!

      Odstrániť
  8. Ahoj Daniela, výšivka, predpokladám bude domček a možno aj stromy. Stromy vnímam, ako súčasť prírody a tú mám rada. Do lesa už chodím málokedy. Manžel (u mojich svokrovcov) sa vyberie sám na huby, iba so psom. Medvede tam chodia do záhrady na slivky. Minulý rok, že vraj bol neďaleko od ich domu, tak ma tam nik nedostane.
    Emily

    OdpovedaťOdstrániť
    Odpovede
    1. Áno, domček a ešte jeden bude.
      Hovorí sa, že keď sa v lese robí hluk, že sa medveď bojí a vyhne sa človeku. Ale ak ide človek sám, ťažko narobí hluk, iba ak by si spieval :-)))
      A to by som sa bála, mať medveďa v záhrade. Tak to sa ti nečudujem, že nejdeš do lesa. Daj si pozor na manžela!

      Odstrániť
  9. Ah, I love trees~ When we buy a house, I will surround it with trees and disappear. Fruit, nut, hardwood, ornamental, all are welcome. :D

    OdpovedaťOdstrániť
    Odpovede
    1. Dear my friend Rosey, I will go:

      I Nesladím tea, honey malt - just a little - Nescaffe.
      Also with us is a few beekeepers, it seems that it will be better:-)
      I used to be afraid of each snake. Now we are not afraid of poison:-))) This is old age:-)))
      I also love all the trees, large and small, deciduous and coniferous ......
      23C is good, but blowing cold wind, the mountains are still snow.
      I love summer and I'm also a lot of:-)

      Odstrániť