nedeľa 17. mája 2015

Jahodová nedeľa

Dnes vítam na mojom blogu Evgeschu!  Ja jej blog sledujem už dlhšie. Dnes som komentovala jej nový príspevok a tak sa dostala aj ona na môj blog. Veľmi ma to potešilo!

Ďalšie slezové ruže oživujú moju výšivku:



Dnes sme si s manželom osladili život jednoduchým koláčom. Je to môj recept, ale jeho pôvod sa dá nájsť v starom, tzv. šálkovom, recepte od bývalej kolegyne Ivetky. Dodnes naše deti volajú tento koláč "Ivkin koláč". Ja v recepte striedam rôzne ovocie, orechy, kokos, mak.....

Nám dvom stačí upiecť koláč len v menšej forme a teda aj recept schudol :-)

Dnes som použila šálku polohrubej múky, po pol šálky slnečnicového oleja, mlieka a kryštálového cukru, dve celé vajcia, vanilínový cukor, kypriaci prášok, citrónovú šťavu (asi dve lyžice), kokos (ten nemám odmeraný, sypala som rovno z vrecka), asi dve lyžice kakaa. Mala som to trochu suché, tak som ešte priliala po troche oleja a mlieka. Všetko som spolu zmiešala a vyliala do vymastenej a hrubou múkou vysypanej formy:



dve pochúťkové kyslé smotany vymiešané s cukrom,
kým sa upečie koláč a vychladne, cukor sa v smotane rozpustí
Na dnešný koláč som si kúpila jahody. Sú španielske a myslela som si, že už je tam dosť tepla na ich dobré dozretie priamo na slniečku. Nie sú síce také "nejahodové" ako tie, ktoré sa dajú kúpiť v zime, ale ani tieto nie sú to pravé jahodové :-)



ešte na ozdobu lístky mäty a máme hotovo :-)

A takto sme sa s manželom pripravili na dnešný hokej o bronzovú medailu:

manžel pekne pri stole

 šalviový čaj v šálke s jahodami :-)))

A ja samozrejme pri PC, stíham sledovať hokej aj čítať blogy :


a tiež šálka s jahodami, tieto sú malé - lesné
mňam :-)


A takto som si dnes odfotila rozkvitnuté lesné jahôdky:




Koláč bol výborný, aj jahody sa s ním vylepšili, len ten hokej nedopadol tak, ako sme si priali :-(((
Ale nič to, nevyhrali naši bratia, vyhrali USA a to je veľa mojich bloger priateliek. Takže z toho vyplýva: vyhrali sme :-)))

Nech sa vám darí!
Daniela











11 komentárov:

  1. Mnam urcite vyskusam :) Jahody ste kupila v "tej budke" na Bysterci? Vyzerali vyborne a obzerala som ich tam, ale 7,20 e za kg sa mi zdala strasna cena :) My sme mali dnes babovku s kuskami cokolady... Potrebovala som sa zbavit velkonocnych zajacov :) A ja rozmyslam ake su to slezove ruze a iba podla vysivky som prisla na to, ze po "nasom" je to topolovka, alebo myslim ze niekto to vola aj ibis... Inak v piatok doniesol Michal tu bryndzu - vyborna! Ak budete mat cestu urcite si kupte... Pekny vecer u nas tiez pri hokeji :)

    OdpovedaťOdstrániť
  2. Dani, ty si dnes riadne pokročila. Veľmi krásny motív si si vybrala. Koláčik s tými jahodami vyzerá jak z cukrárne. A tie jahodové šáločky k tomu. :):):) Paráda. My sme dnes bicyklovali,aj sme sa celkom dorobili. Pá. Dana

    OdpovedaťOdstrániť
  3. Danka ... obrázok je čoraz krajší ... šikulka si ... :)
    A tortička vyzerá božsky ... tie najjednoduchšie koláčiky bývajú najlepšie ... :)
    pozdravujem .... L.

    OdpovedaťOdstrániť
  4. Jé, teda zákusek bych si dala.-)) Výšivka je moc pěkná:-)

    OdpovedaťOdstrániť
  5. That cake looks delicious! I wish I were there to share it with you. :) blessings, marlene

    OdpovedaťOdstrániť
  6. Auch die zweite Blume sieht wunderschön aus.
    Der Kuchen sieht sehr lecker aus.
    Liebe Grüße Manuela

    OdpovedaťOdstrániť
  7. Danielka, tan kolacik vyzera uzasne...taketo smotanove mam rada :-) Urcite vyskusam...a vysivka je tiez velmi pekna :-)

    OdpovedaťOdstrániť
  8. Your stitching looks beautiful and strawberry cake very tasty.

    OdpovedaťOdstrániť
  9. Noch eine Stockrose - wunderschön !! Ich mag Stockrosen so gerne und habe auch welche im Garten. Aber es dauert noch lange, bis sie blühen :(
    Liebe Grüße
    Marion

    OdpovedaťOdstrániť
  10. That cake looks wonderful! Strawberry shortcake is one of my favorite things (because sweet? :)))). I think I will make one, maybe next week. :D

    OdpovedaťOdstrániť
  11. Lovely stitching update.
    Your cake looks simply yummy!

    OdpovedaťOdstrániť