utorok 5. mája 2015

Sadím :-)

Tak, a je to tu! Prišlo zas na pár dní pekné a teplejšie počasie a k tomu hokej! Moje vyšívanie je odstavené. Včera som neurobila ani krížik. Strávila som dosť času von a potom zas pred televízorom. Ale neľutujem. 

Aby to nebolo bez vyšívania, ukážem vám zarámovaný obrázok:









Dúfam, že sa bude obrázok páčiť! Podarujem ho až v auguste, na narodeniny.

Dnes sa chcem pochváliť :-)))
Vierka mi v jednom komentári napísala, že so záhradkárstvom treba skúšať, skúšať... a výsledky sa raz dostavia. Odplatou za prácu je radosť z úrody. To je jedno, či sú to kvietky, či zelenina. Možno ma tým trocha naštartovala. Skúsim aspoň niečo na začiatok. 

Do školy doniesla kolegyňa Juliana zasiaty zeler. Na okne nám pekne rástol. Vraj ho bolo treba ešte presadiť do malých nádob (tégliky z jogurtov). Akosi sa nik k tomu nemal a zeler nám podrástol rovno do záhonu. Kolegyne si ho rozobrali. Včera som si všimla, že posledných pár ich tam smutne zostáva. Rozhodla som sa, že ho zachránim :-)))

Nemáme spravenú záhradku, ale našla som mu kúsok miesta s dobrou pôdou. Prekopala som ju a zeler som zasadila. Manžel nechápal moje konanie :-)))

Nemusím vypestovať buľvy zeleru, stačí mi vňať do polievky. Dúfam, že to dokážem :-)









Tak, to je začiatok! Vymyslela som si už, kde by boli dobré zo tri hriadky. K ich vytvoreniu však potrebujem manžela. Trocha do neho musím zabŕdať a možno na budúci rok mi ich spraví :-)

Nech sa vám darí!
Daniela

23 komentárov:

  1. No ale toto! Si ty ale záhradkár. Chválim. Obrázok je krásny. Pá.

    OdpovedaťOdstrániť
  2. No vidíš, Dani. Konečne si sa nakopla. :):):) Uvidíš, že budeš mať aj buľvičky na jeseň. Najlepšie je to , čo si doma sama dopestuješ, to je jasné. Obrázky sú krásne, aj tie v predch. príspevku. Pá. D. :)

    OdpovedaťOdstrániť
    Odpovede
    1. za všetko vďačím vám všetkým záhradkárkam - mojim bloger priateľkám :-)))
      Ste všetky také zanietené svojimi záhradami a vždy sa mi to páčilo, len som nemala chuť. Vy mi ju robíte :-)))

      Odstrániť
  3. Dani ... na tie tvoje obrázky v rámikoch sa neviem vynadívať ... veľmi dobre to vyzerá ... a zeler ... vidíš, skoro by som zabudla že si mám kúpiť zopár priesad ... tiež len na vňaťku, lebo pekné bulvy sa mi ešte dopestovať nepodarilo ... vždy mám iba také minibulvičky a kopec koreňov plných blata ... takže pekný zeler cez zimu kupujem ... :)))
    pa pa ... L.

    OdpovedaťOdstrániť
    Odpovede
    1. Oj, som potešená, že sa ti tak páčia :-)))
      A tentokrát ja teba upozorňujem na sadenie zeleru - no to nie je možné :-)))
      Veď ja si myslím, že tu nik nevie dopestovať bulvičky, vidím, že to majú len pre vňať.

      Odstrániť
  4. Dani, obrázek je parádní !!! Jsi prostě šikulka. Padly mi do oka i ty obrázky v tom tmavém rámečku nad tím stolečkem nebo skříňkou. Moc přeji aby se celer vydařil , mi se ještě nepodařilo vypěstovat pořádné bulvy, vždy malé. Ale aspoň něco.
    Trochu zaostávám v komentících, tak dodatečně : kalendář pro kolegyňku je suprový !!!
    Dani, měj se krásně. Jana

    OdpovedaťOdstrániť
    Odpovede
    1. Janka, ďakujem ti za pochvalu, to vieš, že ma veľmi potešila!
      V lete odfotím zeler, dúfam, že bude čo fotiť :-)))
      Tie obrázky nad komodou sú Kukučín a jeho rodný dom (aj môjho manžela). Môžeš si pozrieť tento príspevok. http://daniebenc.blogspot.sk/2014/06/rodny-dom.html
      Kalendár vraj už visí v kuchyni :-)

      Odstrániť
  5. Ahoj Daniela, tak to som rada, že som ťa nahovorila na pestovanie. Ono je to i celkom užitočné vystriedať na chvíľu sedenie pri ručných prácach za trochu pohybu v záhrade. Pri každom ten chrbát bolí trochu inak, poznám to z vlastnej skúsenosti :-)
    Tak nech sa celeru darí a verím, že ťa to namaškrtí na ďalšie záhradníčenie. Krásny deň! Vierka.

    OdpovedaťOdstrániť
    Odpovede
    1. Máš pravdu, Vierka, už som bola pozerať, či rastie :-)
      Tak dík za nakopnutie!

      Odstrániť
  6. Wunderschön. der Rahmen passt perfekt zu der Stickerei.
    Liebe Grüße Manuela

    OdpovedaťOdstrániť
    Odpovede
    1. Liebe Blogger Freundin, danke! Beglückwünschen Sie uns immer zufrieden:-)))

      Odstrániť
  7. Toto jarne pocasie cloveka laka von, ze? Ono ani nejde tak o urodu, ako o radost posadit a stravit cas vonku. Zvedava som, ako sa bude darit zeleru :-) A vysivka je nadherna, urcite sa bude pacit... :-)

    OdpovedaťOdstrániť
    Odpovede
    1. Katka, budem informovať o zelere :-)))
      Čas, strávený von pôsobí výborne na psychiku a to všetci potrebujeme.
      Ďakujem za pochvalu mojej výšivky!

      Odstrániť
  8. Cupcake cottage looks lovely framed :)
    Gardening is not for me, I do not have green fingers!

    OdpovedaťOdstrániť
    Odpovede
    1. Thank you !!!
      I am not of the gardening, but I love it :-)))
      I'll try to start :-)

      Odstrániť
  9. Gerahmt ist dein Cupcake Cottage noch schöner !!!
    Liebe Grüße
    Marion

    OdpovedaťOdstrániť
    Odpovede
    1. Liebe Marion, ich bin zufrieden :-)))
      Vielen Dank für das Kompliment!

      Odstrániť
  10. You found a great frame for this cute piece.

    OdpovedaťOdstrániť
    Odpovede
    1. Thank you, Brigitte!
      White frame fits subtle colors :-)))

      Odstrániť
  11. Good luck with your celery farm! You will have delicious soup. :D

    Cupcake Cottage looks great framed! I think it will be a wonderful gift~ :D

    OdpovedaťOdstrániť
    Odpovede
    1. My dear friend Rosey, thank you for the sweet comments!
      The yellow color is optimistic, I like her :-)
      Thistles and inject here and are just weeds. But they are beautiful :-)))
      LK pictures are already on the kitchen wall near the girlfriend Sonya :-)))
      I hope celery grows already :-)
      Keep well and enjoy the sun!

      Odstrániť
  12. Your cupcake cottage looks wonderful after framing :) Good luck with your gardening , you have lots of space for gardening.

    OdpovedaťOdstrániť