streda 20. mája 2015

Šalát z červenej kapusty

Včera večer na mňa prišli driemoty. To bola asi predzvesť poriadnej búrky, ktorá k nám prišla v neskorý večer. Pre môj blog to znamená, že nebudem už v druhom príspevku za sebou mať vyšívanie. No, myslím si, že teraz to bude bývať častejšie. Pekné počasie ma láka na dlhšie prechádzky, či na sedenie pri včelách, alebo k čítaniu na dvore. 

Pôvodne som si včera večer sľúbila sama sebe, že dnes poobede, za daždivého počasia, ktoré predpovedali, budem sedieť pred TV, sledovať cyklistiku a vyšívať. A predstavte si, opäť predpoveď počasia sklamala a bol krásny deň. Až podvečer sa veľmi rozfúkalo a začalo sa poriadne blýskať a hrmieť. 

Neviem, či za to môže búrka, ale hneď po nej som si pustila PC a zistila som, že mi nefunguje internet. No, čo budem hovoriť, strašné!!! Zlyhalo mi bezdrôtové pripojenie. A ja, "odborník" na slovo vzatý, som sa dala to práce. Dve hodiny som sa s tým hrala, aj sa mi podarilo pripojiť, aspoň tak mi to napísalo, ale internet nešiel. Po dvoch hodinách a X-krát pripojeniach, ma napadla moja stará zásada: Máš problém, nejde ti to? Všetko vypni a zas zapni! Tak som to spravila. A - internet ide!

Dnes som si urobila na večeru kapustový šalát. Robievam ho málokedy, lebo manžel ho neje. Pre mňa je jedna červená kapusta veľa a nikdy mi ju nechcú v obchode rozkrojiť. Kúpim si ju iba vtedy, keď vidím, že majú malú hlávku. A aj tú mám na dva razy. Najskôr si urobím z polovičky hlávky a druhá polovička musí v chladničke počkať aspoň týždeň. Našťastie to vydrží :-)

Príprava šalátu z červenej kapusty je jednoduchá. Nastrúha sa kapusta, pridá sa biely jogurt, cesnak, trocha soli a olivového oleja. Všetko sa premieša a nechá sa aspoň hodinu odležať, lebo ja viac nevydržím :-)




pridala som aj druhý jogurt, aby to bolo vláčne
k šalátu jeden rožok, ostatný šalát zjem sám :-)))
Ja mám kapustu rada na každý spôsob, ale manžel veru nie. Preto som jemu urobila deep z kyslej pochúťkovej smotany, cesnaku a soli (o tom som už kedysi písala):


len premiešať a je hotovo :-)
zabudla som odfotiť po premiešaní :-)


Nech sa vám darí!
Daniela

12 komentárov:

  1. Danka, tak takýto šalátik ja môžem...:) mňamka...to počasie aj u nás také ako píšeš, ráno krásne slnečno a horúco, ešte som porobila v záhrade čo bolo treba a póbede sa tak zatiahlo, tma, blýskanie, hrmenie, leják a tiež výpadok elektriny a keď som si neskôr zapla notebook, tak tiež som bola bez internetu a pobavila som sa na tvojich pokusoch, neuveríš, ale ja som na tom bola tak isto nie a nie sa pripojiť. Nakoniec sa mi to podarilo. A zase začala búrka... Dobrú noc.

    OdpovedaťOdstrániť
    Odpovede
    1. Evi, bol výborný, zjedla som ho za večer :-)
      Hi hi hi, internet chýba, bez neho sme ako bez rúk :-)
      A to počko je dnes oveľa horšie, celý deň leje :-(((

      Odstrániť
  2. Nooooo, no raw cabbage! I am similar to your husband; I do not eat it. :D Tonight was a night for cooked cabbage here though -- we had halupki (halubky is the Slovak name?) made with venison. It was an interesting variety though I think I like beef more.

    Here we have rain... and cold again! At least there is not more snow. :)

    OdpovedaťOdstrániť
    Odpovede
    1. Rosey, stuffed cabbage cooked = pigeons, or simply stuffed cabbage = :-)))
      I love it, but I not cook. It's time consuming, I'm lazy :-)))
      Again, it is colder and rains all day: - (((

      Odstrániť
  3. I absolutely LOVE red cabbage raw salads!!!!! Delicious & crunchy :D

    OdpovedaťOdstrániť
    Odpovede
    1. Ingrid, coleslaw was excellent, I ate it in the evening :-)))
      I do not understand those who do not like raw cabbage :-)

      Odstrániť
  4. This salad looks good! :o)
    We had storm here, too...

    OdpovedaťOdstrániť
    Odpovede
    1. Tami salad was excellent !!!
      Today it rains all day: - (((

      Odstrániť
  5. Dani na tohle stačí jen jedno slovo :o)
    MŇAM :O)
    Měj se hezky.
    Martina

    OdpovedaťOdstrániť
  6. Buono il cavolo rosso, anch'io lo mangio in insalata!

    OdpovedaťOdstrániť
    Odpovede
    1. Caro Elisa, Grazie per il complimento! E 'ricetta facile e veloce ma eccellente :-) insalata))

      Odstrániť