nedeľa 3. mája 2015

V žltom

Myslím si, že aj dnes sa vám podarí podľa listov a jedného púčika uhádnuť, čo vyšívam:




V posledných dňoch som na prechádzkach videla veľa žltej farby. Takže som sa rozhodla, že po príspevku o bielej môžem pokračovať žltou:







ŽLTÁ:
Je farbou mysle, stimuluje činnosť mozgu. Vyvoláva aktivitu, odolnosť voči únave. Je vhodná do pracovných priestorov, škôl a všade, kde je potrebné zvýšiť duševnú kapacitu a myšlienkovú aktivitu. Ale pri nadmernom používaní pôsobí táto farba nepriaznivo na oči. 

Žltá farba podporuje zažívanie a blahodárne pôsobí na pohybové ústrojenstvo a nervový systém. Pomáha odstraňovať duševnú únavu a je farbou zmeny. Voda nabitá žltým žiarením upokojuje vnútornosti. Žltú majú radi ľudia spontánni, plní nádejí a očakávaní. Tým, ktorých nádej sklamala, pripadá žltá príliš výrazná a jej odmietanie prezrádza sklamanie.

Žltá je jednou z prvých farieb, ktoré si ľudské oko všimne. Používa sa na upútanie pozornosti ako žltá ceduľa s čiernym textom alebo ako zvýrazňujúca prvok.

Predstavuje hravosť, svetlo, teplo, tvorivosť, slobodu, radosť. Pozitívne ovplyvňuje myslenie aj komunikáciu v kolektíve.


Doniesla som si tejto žltej krásy trocha aj domov. Sú to maličké iskerníky. V prvý deň boli v košíčku, ktorý mám od syna Miška, krásne. Ale už na druhý deň okvetné listy začali opadávať:


A aj kávu mám na žlto :-)



Nech sa vám darí!
Daniela

15 komentárov:

  1. Ahoj Daniela, tuším to bude bodliak. Nádherne sa to rysuje. Lúčne kvietky sme zbierali, ako dievčatá, aj teraz obdivujem ich krásu. Manžel, keď ide kosiť lúku u rodičov, tak mi vždy zakosí na velikánsku kyticu. Žltá mi pripomína slniečko, teda nádej. Prajem príjemný začiatok nového týždňa. Ja som v jednom šlungu.
    Emily

    OdpovedaťOdstrániť
    Odpovede
    1. Máš pravdu - bodliak :-)
      Emily, tu kosia ľudia lúky ešte skôr, ako stihnú krásne zakvitnúť. Ale za posledných asi 15 rokov už prestávajú chovať doma kravy a tak ich polia bývajú neobrobené a to je niečo pre mňa :-)))
      A tá žltá - teplé slniečko - nádej - veru tak je!
      Prajem ti trochu pokoja v rozlietanom mesiaci, nech to všetko zvládneš! Ale hádam syn nebude u vás celý mesiac, práca volá :-)))

      Odstrániť
  2. Danka, tiež to tipujem na bodliačik.
    Žltá je slniečková... :):):) Ahoj. D.

    OdpovedaťOdstrániť
    Odpovede
    1. Bodliačik, bodliačik, aj ten má krásny kvet :-)))
      Žltá nám hneď vylúdi úsmev na tvári, slniečko je veľká čarodejnica :-)

      Odstrániť
  3. Danka ... so žltou sme na tom rovnako ... najradšej by som doma mala všetko žlté ... slniečkové ... žltú mám VŽDY svoju obľúbenú šálku na kávu, zubnú kefku ... maľovku v kuchyni ... :)))) A v týždni som si kúpila krásne žlté sirôtky ..
    Maj sa pekne ... pa pa L.

    OdpovedaťOdstrániť
    Odpovede
    1. Hi hi hi, ešte aj zubná kefka žltá, tak to máš veselo :-)))
      Ja v podstate beriem všetky farby, len čiernu neznášam.
      Hrča žltých sirôtok je nádherná, ale páčia sa mi aj pestrofarebné :-)
      Pekný nový - krátky zas - týždeň!

      Odstrániť
  4. Dani, tak jako děvčata tipuji na bodlák. Krásná záplava žlutých kvítečků. Kávička ve žlutém hrníčku určitě chutnala.
    Dani, měj se krásně. Jana

    OdpovedaťOdstrániť
    Odpovede
    1. Veľmi ste ma všetky potešili, znamená to, že dobre vyšívam :-)))
      Janka, ja si kávu varím pre šálky, kávu nejako extra nepotrebujem, ale tú pohodu pri pití milujem :-)

      Odstrániť
  5. Ich liebe Gelb !!! Und alle gelben Blumen ganz besonders ;))
    Liebe Grüße
    Marion

    OdpovedaťOdstrániť
    Odpovede
    1. Liebe Marion, gelben Blüten sind wie Sonnenschein :-)))
      Sie lächeln uns an und ob wir es wollen oder nicht, wir sind in einer besseren Stimmung :-)))

      Odstrániť
  6. Vysivka je krasna, tiez ma napadol bodliak :-) Kvietky v tom kosiku super ladia...skoda, ze nevydrzali dlhsie... Krasny vecer :-)

    OdpovedaťOdstrániť
    Odpovede
    1. Katka, ďakujem ti!
      Ten košík - trojkolka je pred obecnou športovou halou. Náš starosta je detailista a tak sa stará, aby kvietky boli stále pekné. Túto jar sú tam už druhé :-)))

      Odstrániť
  7. PRECIOSAS LAS FLORES!!!!
    SALUDITOS

    OdpovedaťOdstrániť
    Odpovede
    1. Gracias, Alicia !!!
      Me alegro de que estuvieras en mi blog!
      Vamos de nuevo :-)))

      Odstrániť
  8. Lovely warm yellow flowers!! :D Little bouquets of sunshine. Love the tricycle basket. It is so cute!!

    I cannot say I love thistle. It grows wild here and causes mischief in the yard. Flowers are a pretty purple but too little flower for too many thorns!

    OdpovedaťOdstrániť