nedeľa 10. mája 2015

Východná

No, som trocha nešťastná, lebo vyšívam a stále nič nevidieť. A teraz mám aj pochybnosti o voľbe farieb, viac odtieňov zelenej a nemám extra výber. Možno to bude skúška pre moju trpezlivosť. Pravdu povediac, stále som si nie istá, že dôjdem aj do konca :-((((


V piatok, na našom výlete v okrese Poprad, sme nešli po diaľnici, ale vedľajšími cestami po dedinách. Zaspomínali sme si na naše cesty spred vyše tridsiatimi rokmi. Vtedy sme chodievali na návštevu našej Lenky. Po vydaji išla za manželom do Trebišova. Po šiestich rokoch sa presťahovali domov, na Oravu, a tak sa naše cesty na východ skončili. 

Občas sa nám naskytol aj pohľad na súbežnú diaľnicu. Myslím si, že hneď uhádnete,  kde bolo menej áut. Áno, diaľnica hustá a na našej ceste pokoj. Bolo to zrejme zapríčinené aj štátnym sviatkom. V pracovný deň je asi aj vedľajšia cesta hustejšia, ale diaľnica detto. 

Zastavili sme sa v obci Východná.. Už od roku 1953 tam býva folklórny festival. Nie som milovník ľudovej hudby natoľko, aby som sa na festival vybrala. Nemám rada veľké množstvo ľudí na malom priestore. Vždy, keď sme kedysi išli okolo, aspoň z cesty som obdivovala drevený amfiteáter. Teraz sme sa nikde neponáhľali a tak sme sa tam zastavili. Bola som milo prekvapená. Vynovený je drevený amfiteáter, ale je tam aj obrovský nový,  ktorý má kryté pódium. Ten je, bohužiaľ, zamknutý a foto som urobila len cez plot.


malý amfiteáter

veľký amfiteáter














mapa areálu

Nech sa vám darí!
Daniela





17 komentárov:

  1. Krásne fotočky si urobila. Tiež som to tam už veľmi dávno nevidela, keď tadiaľ už vôbec nechodíme. Výšivka je zatiaľ trochu smutná, ale Ty jej dáš život. Pá.

    OdpovedaťOdstrániť
    Odpovede
    1. Ďakujem ti! Myslíš, že to ešte má nádej? Uvidíme :-)

      Odstrániť
  2. Danielko nevzdávej to - finální výtvor bude určitě krásný :o)
    Krásné fotečky - jsi nafotila.
    Měj se moc hezky.
    Martina

    OdpovedaťOdstrániť
    Odpovede
    1. Ďakujem ti za podporu! Snáď to ešte vyrastie do krásy :-)

      Odstrániť
  3. Danka ... ako vravíš ... z výšivky zatiaľ ešte nič nevidno ... stále napínaš našu zvedavosť ... :))) aaaaale ... možno zajtra sa motív už prederie von ... určite zas vytvoríš čosi krásne ... :)
    Amfiteáter vo Východnej poznám len z cesty ... nikdy som tam nebola ... aj keď ľudovú hudbu a zvyky mám rada ... možno raz si tiež spravíme s mužom pekný výlet ... :)))
    pa pa L.

    OdpovedaťOdstrániť
    Odpovede
    1. Veď keby to bolo len napínanie, ale už sa to ani mne nezdá :-(((
      Lauri, každý ho poznáme z cesty, ale dnešná mládež už ani z cesty, lebo diaľnica im to neumožňuje. Výlet po vedľajších cestách sa oplatí, dá sa vidieť veľa pekného, takmer v každej dedine by sa niečo našlo.

      Odstrániť
  4. This is a beautiful amphitheater! I love the wooden guardians.

    I think your cross stitch will be nice! Maybe once you see the image, maybe you can adjust the colors if they bother you?

    OdpovedaťOdstrániť
    Odpovede
    1. Thank you Rosey, too I like everything from wood!
      Thank you for your trust, I hope not disappoint and the result will be a nice :-))
      Colors can no longer be changed: - (((

      Odstrániť
  5. It's just the initial stages of embroidery, may be, you can stitch more and then decide. Else, you can start another piece if that's bothering you a lot and then after relaxation, come back to think about this one.
    I loved seeing the pics. In India, you cannot imagine a place without people :)

    OdpovedaťOdstrániť
    Odpovede
    1. Pretti dear, I do not like to do more at once. When I finish one, I start second :-)))
      I'm going to still try and then decide, but I do not return to the old.
      Come and relax from people to us :-)
      There are places where you yourself :-)

      Odstrániť
  6. Ahoj Dani, Tvé vyšívání moc obdivuji a už se těším na ten krásný obrázek co vykukne.
    Fotečky z amfiteátru jsou suprové. Jinak trochu nestíhám a tak nepíši komentíky, doufám, že se to brzy zlepší.
    Měj se krásně. Jana

    OdpovedaťOdstrániť
    Odpovede
    1. Janka, si milá, dávaš tomu nádej a obrázku šancu! Tak to budem musieť predsa dorobiť :-)
      Verím ti, že nemáš dosť času, ja ho mám vďaka tomu, že už nepracujem na celý úväzok a aj starosť o domácnosť sa mi po odchode detí scvrkla, to mi vyhovuje :-)

      Odstrániť
  7. Do Východnej sme kedysi chodili každoročne s našimi na folklór. :) To boli časy. :):) Husličky, cimbal, fujara...to je moje. :) Dana

    OdpovedaťOdstrániť
    Odpovede
    1. Aaaa, tak ty to tam poznáš z detstva! My sme zas kedysi s rodičmi chodili do Terchovej na Jánošíkové slávnosti, doteraz mi srdce stíska a slzy tlačí, keď počujem hrať terchovskú muziku :-)

      Odstrániť
  8. Ein schöner Ausflug und ein herrliches Amphitheater!
    Die Stickerei gefällt mir auch sehr gut - das wird schon noch bunter :)))
    Liebe Grüße
    Marion

    OdpovedaťOdstrániť
    Odpovede
    1. Marion, danke!
      Mir, wahrend Stickerei ist viel Abneigung: - (((
      Ich werde gehen und sehen, was es will :-)

      Odstrániť
  9. Krasne fotky Danielka...my do tych koncin vobec nechodime, tak aspon takto som mala moznost nahliadnut na amfiteater :-) a vysivka je velmi pekna, urcite ju dokonci...ani sa nenazdas a bude z toho krasny obrazok :-) papa

    OdpovedaťOdstrániť