piatok 5. júna 2015

Kopy sena

Vítam novú následníčku Evu  Gizelu. Pre milovníčky vyšívania je jej blog ako lepidlo. Aj ja som sa hneď prilepila :-)

Včera som vyšila medveďa s rybou v ruke. Žeby som ho vyrušila pri love?



O tom, kde sa dnes poobede vyberiem na prechádzku som sa rozhodla cestou zo školy. Pred dedinou majú ľudia malé polia, tzv. záhumienky. Kedysi boli všetky políčka obrobené, ale dnes je z niektorých lúka. A dnes ma potešil pohľad na skosené lúky :-)

Tento týždeň zavítalo aj na Oravu leto, takže ľudia začali kosiť. Na tom nie je nič zvláštne. Mňa však potešil pohľad na spôsob sušenia.  Skosenú trávu chodia viackrát prevrátiť, aby uschla a potom ju kladú na kopy. Kedysi, pred vyše tridsiatimi rokmi, keď som tu prišla bývať, bol celý chotár pokrytý kopami. Dnes sa tak už nerobí. Aj menší farmári majú tzv. zberáky, v ktorých seno dovezú hneď po uschnutí domov.

Tak sa pozrite na tú krásu, možno nostalgiu, možno prežitok:















 A ešte pár kvietkov:





obilie je na niektorých poliach niečim napadnuté,
zdravé je už aj s klasmi, choré žltne
takto majú ľudia poznačené hranice medzi poliami,
naše deti sa kedysi smiali, že sú to maxi zápalky :-)

Dnes uverejňujem príspevok skôr, ale na komentáre odpoviem až večer. Teraz ideme s manželom do Ružomberka čakať k vlaku najmladšieho syna Jurka. Bol na konferencii v Ostrave, tak príde domov. Odtiaľ to je len dve hodiny vlakom. Veľmi sa tešíme!

Nech sa vám darí!
Daniela

9 komentárov:

  1. You live in a beautiful place!!! I love your photos!!!
    Have a nice weekend!

    OdpovedaťOdstrániť
    Odpovede
    1. Timi, thank you!
      It is certainly well as beautifully as you!
      Each place has its own charm :-)
      Also I wish you a beautiful summer weekend!

      Odstrániť
  2. Tolle Fortschritte bei der Stickerei !!!
    Früher wurde bei uns das Heu auch so getrocknet - heute sieht man es kaum noch. Tolle Fotos ;)))
    Ein wunderschönes Wochenende mit viel Sonnenschein
    Marion

    OdpovedaťOdstrániť
    Odpovede
    1. Marion, danke!
      Auch wenn Sie tun Heuhaufen?
      Der Sommer kam, haben wir eine große Wärme haben :-)
      Ich hoffe, dass im Juli und August wird erhitzen :-)
      Genießen Sie die Sonne!

      Odstrániť
  3. The bear looks lovely :) I enjoyed seeing the field pics and flowers!

    OdpovedaťOdstrániť
    Odpovede
    1. Thank you, dear Preeti!
      For you, in southern India, they are heat. I read it on the Internet. Do you live in the South?
      Nice weekend!

      Odstrániť
  4. Zavítala jsem k vám náhodou... a ty kopky.... to je taková nádhera!!... taky na ně vzpomínám.... fotky jsou překrásné....
    Mějte se moc a moc dobře. Jarka

    OdpovedaťOdstrániť
    Odpovede
    1. Jarka, ďakujem za návštevu! Poteším sa každému, kto mi napíše pár milých slov a kto by chcel napísať niečo negatívne, nech radšej nepíše :-)
      Môj blog je hlavne o mojom vyšívaní a živote. A do toho sa mi nemusí nik starať :-)
      Kopy sena sú našou mladosťou a na tú sa nám dobre spomína :-)
      Prajem ti pekné leto, radosť zo života a pozývam ťa na môj blog!

      Odstrániť
    2. Daniela, děkuju za pozvání, já ráda přijdu. Vyšívání obdivuju, ale nevyšívám. Ovšem nedávno jsem koupila (kanavu, panavu - i se mi to plete), bavlnky by taky byly. Mami už je dost stará, tak je už neužije. Ona tak krásně vyšívala, šila, háčkovala, pletla - až se stydím. Já od všeho tak trošičku..
      Také ti přeji krásné léto, ať se nám vydaří! Jarka

      Odstrániť