štvrtok 4. júna 2015

Nová pažítka

Zebra a farebný papagáj pribudli v ZOO za včerajší večer:




My sme takí "skvelí" záhradkári, že aj pestovanie pažítky nám robí problém. V posledných rokoch ju manžel sadí do starého hrnca. Vydrží tam rok - dva a je takmer po nej. Aj tento rok ju máme akúsi biednu:



Dnes som kúpila pažítku novú, ale zasadila som ju JA (sama) do zeme vedľa zeleru a záhadnej ťahavej rastlinke:





Myslíte, že sa jej bude dariť a ja sa z nej budem tešiť? Moje pracovné rukavice sa tešia už teraz. Sú pripravené na použitie kedykoľvek, čakajú v rúre, zavesenej na drevených vrátach do humna v starom dome:



A aj dnes som si "vegetila" na stoličke a pozorovala včely:


za dvoma zelenými úľmi je moja super hriadka :-)
Toto je najnovší prírastok v manželovom kráľovstve.
Dostal ho od starého včelára, zrenovoval a už je v ňom jedna včelia rodina.

Vidíte to farebné spektrum? Červená, oranžová žltá, zelená, modrá, fialová, podľa vlnovej dĺžky.

A tu ešte krajšie! Foto odkladám na hodiny fyziky :-)

V pozadí vidieť stoličku, kde je u nás to najlepšie miesto na oddych.

Nech sa vám darí!
Daniela

24 komentárov:

  1. Dani krásná výšivka :o)
    Je u Vás moc hezky-krásné fotečky...
    měj se hezky-Martina

    OdpovedaťOdstrániť
    Odpovede
    1. Ďakujem, Martinka!
      Možno s kvietkami by to bolo krajšie, ale na to nie som.
      Prajem ti pekný víkend!

      Odstrániť
  2. Výšivka je stále krajšia a krajšia, bude to celá ZOO? S pažítkou sa netráp. Keď som pred rokmi mala malilinkú záhradu u svojej mamy, tiež sa mi ju nedarilo pestovať. Ale mala som najväčšie reďkovky, veľa uhoriek, krásny šalát. Mate to doma krásne, tam sa musí relaxovať.
    Emily

    OdpovedaťOdstrániť
    Odpovede
    1. Už som blízko cieľa, všetky to veru nebudú :-)
      A potešila si ma, že ani tebe sa to s pažítkou nedarilo, lebo vraj nás je málo, pažítke sa vraj darí aj bez starostlivosti o ňu.
      Na pestovanie ostatného sa zatiaľ nedávam. Som aj trocha kľavá a aj lenivá :-)
      Relaxuje sa mi dobre aj keď bez kvietkov, čo si niekto nevie predstaviť.

      Odstrániť
  3. Danka ... veľmi milá výšivka ... :)
    a máte doma krásne miesto na relax ...za bzukotu včielok ... len tak chvíľu sedieť, počúvať, na nič nemyslieť ...
    pa pa L.

    OdpovedaťOdstrániť
    Odpovede
    1. Ďakujem ti, Lauri, myslím, že malému, pre ktorého to bude, sa bude tiež páčiť.
      Pri včielkach je výborne a keď im dám pokoj, aj oni mi ho dajú :-)
      Prajem ti krásny víkend!

      Odstrániť
  4. I think the lion will be my favorite forever, he is just so cute! I must ask --- Did you run out of orange floss for the giraffe leg?

    Your yard is so lovely now that it is not buried in snow (though it is still wonderful with snow)! I would be afraid to sit with the bees even though I know they would not hurt me!

    OdpovedaťOdstrániť
    Odpovede
    1. Wow, Rosey, thank you, I totally forgot and foot would remain unfinished! Giraffe could not walk: - (((
      I like the our yard in winter with snow and summer grass! As it should be, and everything is wonderful :-)

      Odstrániť
  5. Dnes jsem narazila na Tvůj blog a hned jsem si ho celý prohlídla. Máš moc hezké výšivky, krásnou zahradu - to relaxační posezení je skvělé. S tou pažitkou - mám dojem, že venku přežije všechno a docela se rozrůstá (aspoň u nás na zahradě). Měj se hezky, budu se sem určitě vracet.
    Jo a ještě - ta výšivka ZOO - kolik tam bude nakonec zvířátek, můžu ji někde vidět celou.

    OdpovedaťOdstrániť
    Odpovede
    1. Ďakujem za návštevu, hneď som si pozrela tvoj blog a som veľmi rada, že sme sa našli :-)))
      Tvoje vyšívanie je náročné, obdivujem tvoju trpezlivosť!
      Zvieratká sú pred dokončením. Ak budeš chcieť, rada ti pošlem na email graf, ja to vyšívam len z iPadu.
      Prajem pekný víkend!

      Odstrániť
  6. To farebné spektrum je úžasné. Krásne sa ti to podarilo odfotiť. Zvieratká pribúdajú, bude to krásna výšivka pre drobčeka. Pá.

    OdpovedaťOdstrániť
    Odpovede
    1. Ani som nevedela ako som to odfotila, videla som výsledok až v NB. Myslela som, že to bude nezdar a čo sa z toho vykľulo :-)))

      Odstrániť
  7. hai le api, che bello! farai il miele. Il ricamo è favoloso, sei bravissima!

    OdpovedaťOdstrániť
    Odpovede
    1. Irene, la ringrazio per il bel commento, mi ha fatto piacere!
      Mio marito è un apicoltore e io quando li rilassarsi :-)

      Odstrániť
  8. Dani, obrázek je nádherný. Pažitka určitě poroste, já ji mám v zemi několik let a na několika místech.
    Fotečky jsou moc pěkné. Máš parádní posezeníčko a u včelek příjemný relax.
    Dani, měj se krásně a přeji prima víkend. Jana

    OdpovedaťOdstrániť
    Odpovede
    1. Ďakujem ti, Janka!
      Ja som antizáhradkár, mne ani tá pažítka nerastie, už viackrát nám vyhynula aj v zemi :-)
      U nás to je po dedinsky, žiadna noblesa, ale ja to mám tak rada :-)
      Aj tebe želám krásny letný víkend!

      Odstrániť
  9. Zoo stitching looks so cheerful and your seating area is great.

    OdpovedaťOdstrániť
    Odpovede
    1. Irmeli, you're cute! We have everything simple and old! I I like it :-)
      Relax by the bees love :-)

      Odstrániť
  10. Your zoo is growing day by day !! Your lawn is so big and nice place to sit :)

    OdpovedaťOdstrániť
    Odpovede
    1. Preeti dear, I'm glad you like my zoo and also our lawn!
      Thank you!

      Odstrániť
  11. Очень красиво получается, чудесный зоопарк!

    OdpovedaťOdstrániť
    Odpovede
    1. Ксения, спасибо за добрые слова!
      Ваш визит всегда очень рады!
      Я желаю вам приятных выходных!

      Odstrániť
  12. Cute animals Daniela. I miss our garden now that we live in a small flat but there is always such a lot to do,

    OdpovedaťOdstrániť
    Odpovede
    1. Thank you, Sheryl!
      Even small apartment has its own charm!
      In our garden there are not flowers or vegetables, only grass and trees. It is not labor-intensive :-)

      Odstrániť