štvrtok 11. júna 2015

Plechová miska

Zverinec mi rastie a myslím si, že sa pred ním budem musieť schovať. Všetkých zvierat sa bojím, len náš Boro a Mačka sú výnimkou :-)



Roky sme mali sklenený džbán na vodu. Pred dvoma rokmi sa mi ho podarilo rozbiť. Ale ľúto mi za ním moc nebolo, lebo som vždy hovorila, že jeho chybou je, že nemá vrchnák. 

Teraz aj na Orave nastali horúčavy a na víkend je predpoveď počasia ešte "teplejšia", tak som sa rozhodla, že si kúpim džbán nový, s vrchnákom. Nech dodržiavame pitný režim :-)

Hneď pri vchode do obchodu ma zaujala miska. Taká, kedysi obyčajná, dnes už vzácna. Keď som sa na ňu pozrela, spomenula som si hneď na moju svokru. Vychádzala som s ňou veľmi dobre. Náš vzťah bol asi výnimkou medzi vzťahmi svokra - nevesta. A to sme žili v jednom dome. Ona na prízemí, kde sme teraz my dvaja s manželom a ja o poschodie vyššie. kde teraz bývajú naše deti, keď k nám prídu na pár dní v roku.

Misku som obišla a myšlienky na svokru zahnala. Začala som si vyberať z veľkého množstva sklenených džbánov. Dlho mi to netrvalo, lebo bol medzi nimi aj taký, aký som mala v predstavách. 

Pri platení som sa dala do rozhovoru s predavačkou. Poznáme sa z videnia, lebo denne parkujem pred obchodom. Naša škola je hneď vedľa. Pochválila som jej najskôr výber džbánov, potom šálok. Veď bez ich obhliadky by som nemohla ani odísť. Nakoniec som chválila plechovú misku. Povedala som jej, že moja svokra by bez nej z obchodu neodišla. Tak, ako ja na šálky, ona bola zaťažená na takéto misky. 

To ma však už napadla moja nevesta v Mníchove. V zime mi prišiel od nej balík s varnou kanvicou. Vraj, keď prišla do obchodu a zbadala ju, hneď si na mňa spomenula. Vedela, že ja by som si ju kúpila. Kúpila mi ju :-)

A viete, čo som spravila ja? No, aj keď moja svokra sa už z misky tešiť nemôže, už 24 rokov nie je medzi nami, kúpila som ju!

Tu je môj nákup:




V miske je dnešná rascovo - cesnakovo - vajíčková polievka
Takáto polievka je v horúcich dňoch skvelá :-)


Nech sa vám darí!
Daniela

13 komentárov:

  1. Jéj, krásna mištička. Dobre si nakúpila. Pá.

    OdpovedaťOdstrániť
  2. Krásna miska ... dýcha nostalgiou ... :) Ja mám tiež po svokre tri veľkosti ... rada ich používam, keď idem dačo oberať do záhrady ... :)
    pa pa L.

    OdpovedaťOdstrániť
    Odpovede
    1. Dík, Lauri! Aj u nás sa nájde pár starých kúskov, ale už nepoužiteľné na jedenie. A ja v záhrade nemám nič na zber do misky :-)

      Odstrániť
  3. Love the soup bowl! I cannot understand hot soup on hot days. I find myself wishing for snow again. :D

    OdpovedaťOdstrániť
    Odpovede
    1. Hahaha, snow again :-)))
      We had him enough in the winter!
      I want a little hot soup, rather cool :-)
      I very much like soups :-)

      Odstrániť
  4. I love egg soup!!! And the glass look beautiful!

    OdpovedaťOdstrániť
    Odpovede
    1. Timi, thank you!
      Garlic, cumin and eggs, beef broth and soup is excellent :-)))

      Odstrániť
  5. Ahoj Daniela, takéto plechové misky mám ešte po starej mame, v rôznych veľkostiach, ako píše i Laura, najčastejšie sa používajú v záhrade. S tou rascovou vajíčkovou polievkou si mi dala dobrý tip k sobotňajšiemu obedu :-)
    Uži si krásny víkend! Vierka.

    OdpovedaťOdstrániť
    Odpovede
    1. Ja nemám čo v záhrade zbierať :-)
      Vierka, polievočka bola výborná, mali sme včera aj dnes. A rýchlo je uvarená, to je viac času na záľuby :-)
      Slovensko čaká horúci víkend, tak si ho užime a naberme tepla, lebo nevedno, čo nás čaká v júli a auguste :-)))

      Odstrániť
  6. Super nakup Danielka :-) Ta miska je naozaj ako z cias mojej babky a dzban je perfektny :-)

    OdpovedaťOdstrániť