nedeľa 21. júna 2015

Priadza na vyšívanie

Už mám k čaju na výber tri muffiny:





Minulý týždeň som dvakrát nakupovala bavlnky na vyšívanie. V komentároch som dostala niekoľko otázok. Napríklad: čo to je bavlnka, prečo moja priadza na vyšívanie sú gule, alebo akej veľkosti sú ihly, ktoré používam.

Ja som vo vyšívaní amatér, v podstate nevzdelaná, neskúsená.  Predtým som vyšívala len málo a bolo to už pred vyše tridsiatimi rokmi. Teraz vyšívam dva roky, ale už intenzívne. Nikdy som nebola v špeciálnom obchode pre rovnako postihnuté, ako ja. Len raz som vyšívala podľa skutočného grafu. Dostala som ho v balíku od výbornej bloger priateľky Nurdan z Istanbulu.  Vyšívam len podľa stiahnutých grafov, či výšivky, rovno z  iPadu. Takže je jasné, že moje vysvetlenie o priadzi na vyšívanie je neodborné :-)

Odpovede na otázky:

Čo sú to bavlnky?
Tak sa u nás (asi aj v Českej republike) hovorí priadzi na vyšívanie. 

Prečo sú moje bavlnky gule?
Tak sa u nás a v ČR predáva jeden druh priadze, ktorá sa volá "perlovka". Je to len jedno vlákno. Teda netreba nič deliť. A to je pre mňa výhodou, preto používam práve perlovku.
V obchode sa dajú kúpiť aj iné priadze, takzvané "mulinky". Toto sú moje zásoby, staré 30 rokov:


mouline

BTC

DMC (tieto mám z darčeku od Nurdan)
a tu je napísane len: vyšívací příze (česky)
toto je veľké balenie perlovky, kúpila som ešte ako študentka v Bratislave
(rok asi 1976-77)
udaná hmotnosť, nie dĺžka
dobrá cena: 7.1 Kčs


a mám aj toto, je tam napísané: vyšívací bavlnka (česky)

cena: 0.85 Kčs (koruna československá, dávno neexistuje)

a toto sú moje gule :-)
perlovka, za 1 guľu dám 0.85 
týmito akurát vyšívam

Záver: 
Moje gule - perlovka - je jedno vlákno, netreba deliť.

BTC, DMC, Mouline - sú zložené zo šiestich vlákien, treba ich deliť. Kedysi sme ich delili na (3 + 3) vlákna. Na blogoch som sa dozvedela, že sa delia aj na (2 + 2 + 2) vlákna. Mne sa s nimi zle vyšíva, pretože sa mi nerovnomerne uťahujú jednotlivé vlákna. Treba na to zrejme zručnosť, trpezlivosť a čas :-)

Zajtra niečo o mojich ihlách :-)


Nech sa vám darí!
Daniela  

25 komentárov:

  1. Oooh I see the difference now. I imagine it must save a lot of time since you do not have to separate the fibers. How many fibers I use is determined by the project fabric. High counts (20+?) can use only one strand. Something like a 14-count I would use two strands. Each stitcher is different though and all work can be beautiful! :D

    I love blue. Especially that pale blue of the Perlova! It looks very soft. I might partake of that blue cupcake. :DDD

    OdpovedaťOdstrániť
    Odpovede
    1. Rosey, already know why fast embroider :-)
      Not divide fibers !!!!!
      Also I like the blue color, but prefer the red :-)
      Blue cupcake is plum :-)
      And is it even a little RUM (alcohol from Cuba) :-))))))

      Odstrániť
  2. Hi Daniela, your embroidery looks more yummy :) Thanks for sharing your embroidery thread details!! I have those thread balls known as pearl threads. Although even those are recommended for embroidery, mostly people use stranded cotton when working on higher counts as Rosey said. I will also use those thread balls in one of my projects someday. Usually I use thread balls for crochet laces.

    OdpovedaťOdstrániť
    Odpovede
    1. Preeti, crochet we have other threaded ball :-)))
      I do not hack, so I do not know their name.
      To take a picture in the shop :-)))

      Odstrániť
  3. Danielka, aj ja mam este stare zasoby perlovky (od mojej maminy), tak snad ich niekedy prevetram...vysivala som, ked som bola tehotna a odvtedy nic...prisla som na chut haciku a sitiu :-) Ale mas riadnu zasobu :-)

    OdpovedaťOdstrániť
    Odpovede
    1. Treba robiť to, čo človeka upokojuje a pri čom si oddýchne. Ja som na materskej štrikovala a dosť veľa. Teraz ma chytilo vyšívanie :-)))
      Zásoba je riadna, ale pri každom novom obrázku niečo dokupujem, lebo mi chýba nejaký odtieň.

      Odstrániť
  4. Il ricamo è sempre più bello. Io uso quasi esclusivamente mouliné

    OdpovedaťOdstrániť
    Odpovede
    1. Grazie, Irene!
      Mi sono abituato a "perle" e io sono soddisfatto :-)
      Non ho un sacco di lavoro, io non dividere fibra :-))))

      Odstrániť
  5. mmmh sehr lecker sehen deine Muffins aus.
    Danke für die Erklärung zu deinem Stickgarn.
    Liebe Grüße Manuela

    OdpovedaťOdstrániť
  6. Daniela, this project is so summery so invited! I really like the colors! It looks so gorgeous as it is!

    As per the info about threads and yarns - thank you! I did enjoy to learn about Czech's old yarn especially! (I use both balls and moulines in my stitchery! ( Mostly I prefer Anchor mouline)

    And thank you for this colorful post too ♥


    Hugs and stitch

    OdpovedaťOdstrániť
    Odpovede
    1. Thank you, Nurdan!
      Still lacking contours, then it will be nice :-)

      I like the one thread
      Because I'm lazy :-)))

      Odstrániť
  7. A wonderful project with very nice, soft colours.
    I only use mouliné threads like DMC and Anchor, I love the possibility to use one strand or more according to the fabric count.

    OdpovedaťOdstrániť
    Odpovede
    1. Thank you for your kind words!
      Everyone likes something different, so is the world interesting :-)))))

      Odstrániť
  8. Thank you for sharing your threads collection :)
    I mainly use DMC and also a few hand dyed threads from USA, which give a very pretty effect on the stitching.
    Great progress on your project, those cakes looks really yummy!

    OdpovedaťOdstrániť
    Odpovede
    1. I was also liked hand-dyed yarn. They have special colors :-)
      I would like them :-))))

      Yes, embroider sweet image, just bite :-)))

      Odstrániť
  9. Danielko, máš krásnou zásobu. Ale ty vyšíváš hodně a hlavně krásně, tak to určitě užiješ. Také máme, ještě nějaké bavlnky - různé - když mami vyšívala - a jak krásně. Já jsem na tom hůře, ale bavlnky jsou tady - co kdyby mě to chytlo ??? Mami už je dost stará, tak už je neužije.
    Obdivuju tvoje vyšívání - moc.
    Měj se co nejlíp. My tady u Plzně máme docela zimu a déšť a déšť. Včera to bylo o chlup lepší.
    Koukám, že jsem tady ten jazykový koutek rozšířila - i češtinu jsem sem "šoupla".

    OdpovedaťOdstrániť
    Odpovede
    1. Jarka, ďakujem ti! Ja som už na dôchodku, takže s časom som na tom už lepšie, i keď stále pracujem na čiastočný úväzok. Takže si bavlnky opatruj, možno ich využiješ :-)
      Čeština sa tu pravidelne objavuje :-)
      Ale priznávam, že ja ju mám veľmi rada a každej mojej českej následníčke sa veľmi teším.
      Prajem krajšie počasie a úspešný týždeň!

      Odstrániť
  10. Danka, vyrábaš nádherné vankúše. Hlavne ten s kvietkami je prekrásny!!! Som tu chvíľu nebola a neviem sa vynačudovať, toľko si toho porobila. Maj sa krásne. D. :)

    OdpovedaťOdstrániť
    Odpovede
    1. Ďakujem ti, Danka! Krásne sú, ale z bližšia vidieť aj krajčírske nedostatky :-)))
      Užívaj si tento chladný začiatok leta :-)

      Odstrániť
  11. Sehr interessante Erklärung zu deinem Garn. Ich sticke meistens mit Mouline von Anchor und manchmal mit handgefärbtem Garn von Anne Lange. Selten mit Perlovka. Habe ich das richtig gelesen? Bei dir kostet ein Perlovka 0,85 Euro? Bei uns zahlt man dafür 3 Euro :((
    Die Muffins sehen sehr lecker aus :)))
    Liebe Grüße
    Marion

    OdpovedaťOdstrániť
    Odpovede
    1. Wir haben nicht handgefärbte Garn. Ich mag.
      Ja, man kann gut verstehen, € 0,85 :-)
      Aber sie sind niedrige Gehälter. Ich habe eine Rente in Höhe von € 400 und der Mann von knapp über 300.

      Odstrániť
  12. Problematika vyšívacích priadzí, bavlniek a textilu mi je dobre známa ... :))))) Mám tiež doma peknú zásobu ... Tak pred desiatimi rokmi sme sa s dcérou venovali tomuto koníčku dosť intenzívne, nakúpila som si perlovku rôzne odtiene, dostala som mulinky ... dačo sme povyšívali ... verím, že sa k tomu ešte vrátim ... raz ... :))))
    Danka, máš peknú zbierku ... ale to aj treba ... aby si trafila odtieň ladiaci s ostatnými v obrázku.
    pa pa ... L.

    OdpovedaťOdstrániť
    Odpovede
    1. Neboj sa, Lauri, jesť to nepýta a určite ťa to ešte chytí :-)
      To si mala fajn, keď si vyšívala s dcérou. Tá moja o tieto práce nemá záujem. Z chlapcov dvaja vyšívali ako malí, prešlo ich to rýchlo :-)
      A vždy, keď začínam nový obrázok, nejaký odtieň mi chýba.

      Odstrániť
  13. I love your beautiful stitching!!! The colors are beautiful and those cupcakes look good enough to eat!
    You have so much lovely thread. I usually use DMC--it is very easy to find in the United States!

    OdpovedaťOdstrániť