streda 3. júna 2015

(Recyklácia)2

Zvieratká majú medzi sebou aj svojho kráľa - leva:




Janka, Sonina staršia dcéra, má priateľa Filipa zo Švajčiarska. Jeho mama menila v dome zariadenie kuchyne. Takmer všetko staré (ale úplne funkčné) chcela vyhodiť. Janke, ako typickej Slovenke, prišlo ľúto "nepotrebných" vecí a časť z nich doviezla domov. Veď kuchynské riady sa zídu, ak nie doma, tak aspoň na chatu :-)

Ostávala im súprava, ktorú kedysi Filip kúpil mame ako darček na dovolenke vo Francúzsku. Nevedeli pre ňu nájsť miesto, nikde sa nehodila. Čo s ňou? Vyhodiť? Soňa sa rozhodla, že ju ešte zachráni, ponúkne ju starej recyklátorke, teda mne :-)

Súprava je vraj na saké. Možno, a možno nie. Ja sa k saké nikdy nedostanem, preto súpravu "prerobím" na čajovú :-)

k súprave patrí aj bambusový podnos





A hneď som súpravu aj vyskúšala. Urobila som si čínsky zelený čaj. Mám ho od syna Maťka. Možno ste si už na mojom blogu prečítali, že dva roky študoval v Číne, rok v Pekingu a rok v Šanghaji. Čínsky jazyk ho aj živí. A tak som sa aj ja dostala bližšie k čínskej čajovej kultúre :-)



zelený čaj sa zalieva vodou 70-80°C, nechá sa vylúhovať len pár minút
kanvicu som najskôr nahriala vriacou vodou




Ak naše deti budú niekedy vyprázdňovať náš dom, budú musieť k nemu pristaviť kontajner a rovno z okna doň hádzať všetky moje "poklady" :-)

Nech sa vám darí!
Daniela






17 komentárov:

  1. Dani ... súprava je veľmi pekná a je jedno, či do nej dáš čaj, či saké ...
    Podobnou recyklátorkou som aj ja a som zaťažená na sklo, keramiku i porcelán. Vedľa nášho domu je kontajner na sklo ... ja som jeho častou návštevníčkou ... ja ale do neho veci nenosím, skôr naopak ... :)))) Keby si vedela, koľko krásnych vecí som si odtiaľ priniesla ... Ako píšeš ... mladí pri vypratávaní domov po rodičoch všetko vyhadzujú ... mnohokrát aj poklady ... :)))
    Maj sa dobre, pa ... L.

    OdpovedaťOdstrániť
  2. Zdá sa, že naraz blogujeme :-)
    Ja som kedysi z kontajnera vyťahovala štrikované svetre, sestra ich párala a robila z nich krásne deky :-) Škoda, že sestru už nemám :-((((((((((
    Moja kolegyňa začala chodiť do záložne a doniesla odtiaľ tiež pár krásnych kúskov. Musím tam skočiť aj ja :-)

    OdpovedaťOdstrániť
  3. Aj ja sa pridávam. Tiež sa mi páčia staré veci, ale nie všetky;-)). Niečo kúpim, niečo dostanem. Všetky skrinky preplnené, manžel je zo mňa zúfalý, už aj syn. V rodinnom dome je určite viac miesta, ako v paneláku.
    Emily

    OdpovedaťOdstrániť
    Odpovede
    1. Tak to nás je viac, to poviem manželovi, keď bude frfľať :-)
      Mne sa páči porcelán, len niečo zo skla, a nejaká keramika.
      Aj staré nábytky, ale na tie nemám miesto, ani peniaze :-)

      Odstrániť
  4. From the Far East to the Middle Europe (Quite a journey)
    The set is really remarkable / old but very futuristic in shape)

    Little lion cub looks so cute Daniela (How do you plan to use this embroidery - a pillow?

    Paaa!

    OdpovedaťOdstrániť
    Odpovede
    1. Nurdan, very pleased that you turn on the blog!
      You are right, it will pillow for a little boy.

      Odstrániť
  5. The lion is very cute!! :) The teaset looks nice doesn't matter if it is an old set. I always try to recycle things .

    OdpovedaťOdstrániť
    Odpovede
    1. Thank you, Preeti! Your apartment is completely new and wonderful! There are not visible old stuff :-)

      Odstrániť
  6. Danka si moja krvná skupina :) ja som tiež na také vecičky, všetko opatrujem, nič sa nesmie vyhodiť čo doma samozrejme "oceňujú"...hi hi hi...a čaje sú môj nápoj č. 1 a hlavne zelený. Pijem ho už veľmi veľa rokov a najradšej mám tiež sypaný. Vyskúšala som ich už veľa. Tak na zdravie Danka.

    OdpovedaťOdstrániť
    Odpovede
    1. Na zdravie, Evka!
      Čím som staršia, tým som väčšia "zberateľka". Ale teší ma, že v tom nie som sama :-)

      Odstrániť
  7. Die Tiere sind sehr niedlich.
    Ein schönes Tee-Geschirr.
    Liebe Grüße Manuela

    OdpovedaťOdstrániť
  8. Ciao
    Il tuo ricamo è davvero molto molto carino e procede benissimo.
    Giovanna

    OdpovedaťOdstrániť
  9. Herrliche Tiere !!! Und das Teeservice gefällt mir sehr gut :))
    Liebe Grüße
    Marion

    OdpovedaťOdstrániť
    Odpovede
    1. Marion, sind Sie zufrieden mit mir! Sie mag auch altes Zeug :-)

      Odstrániť
  10. Your animals stitching is just adorable!!! Someone is going to love this when it will be finished :)

    OdpovedaťOdstrániť