pondelok 29. júna 2015

Višne

Najskôr chcem poďakovať za milé komentáre! Dnes opäť nemám čas na odpovede :-(((
Našťastie som nespadla a dokonca aj tá minulá super modrina na kolene prestala bolieť. Dnes mám inú výhovorku, veď uvidíte :-)

V záhradke si môžete posedieť a započúvať sa do spevu žltého vtáčika:




Už minulý týždeň som napísala, že sa teším na pondelkový výlet so žiakmi do Žiliny. Najskôr to vyzeralo smutne, lebo bola poriadne zatiahnutá obloha a vyzeralo to na celodenný dážď. Vykľul sa z toho celkom príjemný deň. Presne taký, aký je na výlet najlepší. Ani horúčava, ani zima, ani dážď :-)

Pôvodne som si myslela, že aj dnešný príspevok bude o výlete. Ale doma som rozhodla, že Žilinu si nechám na niektorý prázdninový deň. Rozhodla som sa, že si tam spravím výlet buď s manželom, alebo len sama. A teraz viem, že pôjdem sama, jeho taký výlet neláka :-)

Pri návrate domov som si skoro oči vyočila. Čakali na mňa takmer tri plné vedrá višní. Nie takých drobných, ako dokážu dozrieť u nás, na Orave. Sú nádherné, veľké, zrelé tak akurát! Ako prvé som sa ich poriadne najedla. Mám totiž rada ich chuť, trocha trpkú, trocha kyslú, pre mňa výbornú. Pripomína mi to višne zo stromu v Istebnom, v záhrade mojej sestry. Už tam nestojí.  Višňa dožila. Tak, ako dožila aj moja sestra :-((((((

Viete si predstaviť, čo sa mi deje v bruchu? Lebo neviem, kedy mám dosť!

Višne dostal môj manžel od takmer neznámeho človeka od Košíc. Stretli sa v marci na včelárskej nedeli, ktorú usporiadal v našej dedine manžel. Dnes sa s rodinou vybrali do Česka na návštevu. Cestou sa u nás zastavili a doniesli nám višne. Vraj ich majú veľa, nevedia, čo s nimi :-)))

Časť višní sme posunuli ďalej. Do ostatných som sa pustila a začala som ich odkôstkovať. Zamrazila som ich:






Potom som z jednej dávky (1 kg) urobila džem:

ešte som ich trocha pokrájala


A viete, čo idem robiť teraz? Nie vyšívať! Idem robiť ešte jednu várku džemu. Odkôstkovať, pokrájať, uvariť. A zostane aj na koláč. Ten si nechám už na zajtra :-)

Aspoň cez môj blog chcem z celého srdca poďakovať mne úplne neznámym ľuďom od Košíc. Ani neviem, odkiaľ presne. Opäť som dostala dôkaz, že človek k človeku má blízko, že cez hobby (včelárstvo, vyšívania) sa zbližujeme, myslíme na seba.......Ďakujem!!!

Nech sa vám darí!
Daniela

22 komentárov:

  1. Ty brďo, tobě se bude o višních snad i zdát :). Višňová marmeláda je výborná, taky ji dělám.

    OdpovedaťOdstrániť
    Odpovede
    1. Skoro, skoro :-)
      Ozaj je výborná a s tým želírovacím cukrom sa rýchlo urobila. Mám rada v nej tie malé kúsky :-)

      Odstrániť
  2. Mňam. Ani nevieš akú chuť si mi urobila. Musím si dať melón, lebo by som ani nezaspala. Škoda tej našej višničky. Pá.

    OdpovedaťOdstrániť
    Odpovede
    1. No vidíš, keby sme boli bližšie, donesiem ti! Ale už večer boli také len-len, do dnes by na kôstke bolo po nich. Aj z tých odkôstkovaných v chladničke som časť vyhodila dnes.
      Ale ti poviem, tá chuť just ako z vašej :-)

      Odstrániť
  3. Ja robim z visni aj mixovany lekvar aj dzem. Dam varit visne, ked su skoro makke tak ponornym mixerom rozmixujem a potom pridam cukor. Tiez ich susim v rure a potom ich namacam v cokolade. V neposlednom rade s vodkou a cukrom visnovy liker.

    OdpovedaťOdstrániť
    Odpovede
    1. Bola som pozrieť na tvojom blogu, prešla som celý :-)
      Našla som o višni, och, ale jej dalo a predsa žije!
      Robíš zaujímavé veci!

      Odstrániť
  4. Pretty stitching and cherry jam - yum!

    OdpovedaťOdstrániť
  5. Mnam, visnovy dzem :-) My robime aj visnovy liker, uz sa tesim, kedy budu aj u nas zrele a vhodne na to... :-)

    OdpovedaťOdstrániť
    Odpovede
    1. Likér je určite výborný! U nás sa alkohol vôbec nepije, ale dala by som si teraz za pohárik z neho :-)

      Odstrániť
  6. How is your leg Daniela ? I hope it's healed!

    Cherry jam looks so tasty! I also love home made cherry liquor!

    Your stitching is getting lovelier every day!

    Paaa

    OdpovedaťOdstrániť
    Odpovede
    1. Knee plays all the colors, but it not hurts!
      Jam I came off, the husband praised :-)
      I hope the garden will be beautiful, not like my (celery and a somewhat new) :-)

      Odstrániť
  7. Dear Daniela,
    how fast your Embroidered garden grows, I'm thrilled. Bit by bit he is colorful and welcoming, very nice. And as many cherries as running a yes the mouth water. I also really enjoy cooking jam and glasses pile up in my pantry. Lecker ....
    Wish you a sunny day with a lot of laughter and joy
    your Sandra

    OdpovedaťOdstrániť
    Odpovede
    1. Sandra, thank you!
      You wrote me many beautiful words!
      Greatly I appreciate it!
      I wish you a beautiful summer days and plenty of rest!

      Odstrániť
  8. Mňam dala bych si hned :o)
    Měj se hezky...Martina

    OdpovedaťOdstrániť
    Odpovede
    1. Boli výborné, až ma brucho trápilo, toľko som ich zjedla :-)

      Odstrániť
  9. My višne nemáme ... ale pred minulý rok som dostala veľký koš plný krásnych višní ... Urobila som kompót a tiež džem. Veru ... lepší džem som nejedla ... Ja som višne len rukou popučila, trochu prešla ponorným mixérom ... chcela som tam mať aj kúsky ... veď tie sú tam najlepšie ... Však ? No a potom len cukor pridať a uvariť ... mňamka ... :)

    OdpovedaťOdstrániť
    Odpovede
    1. Áno, tie kúsky v ňom sú najlepšie :-)
      Ja nezaváram, lebo mi vadí cukor :-)
      Zamrazené ovocie si potom len trocha osladím do koláča, ale višne som zatiaľ nemrazila, ale snáď budú dobré.

      Odstrániť
  10. Danielko.... višně jsou úžasné.... dělávali jsme jen džem a že ho bylo. Všechno se spotřebovalo ... byl naprosto úžasný... ty kousky tam byly nejlepší ... a ta chuť! Tak si krásně pochutnávejte.
    Výšivky jsou hezoučké!
    Měj se moc hezky. Jarka

    OdpovedaťOdstrániť
    Odpovede
    1. My sme kedysi mali každý rok višne od mojej sestry, ale tieto boli nádherne veľké. Džem je chutný a tie kúsky v ňom...mňam :-)

      Odstrániť
  11. Dani, máme višničku v záhrade. Ešte ma to len čaká. Nechávame ich, nech ešte trošku dozrejú. Robievam džem, kompót a griotku. Mraziť som ešte neskúšala višne. Ahoj. D. :)

    OdpovedaťOdstrániť
  12. Tieto boli akurátne dozreté, s mrazením višní tiež nemám skúsenosti, ale ja nerobím kompóty, lebo mi vadí cukor :-) Ale keď mrazím čučoriedky, maliny, ríbezle, snáď aj višne to znesú :-)

    OdpovedaťOdstrániť