štvrtok 29. októbra 2015

Mätový sirup

Začala som už posledné, šieste šaty. Trocha som aj párala, takže som moc nepostúpila:




Dnes som si splnila aj októbrovú úlohu na Christmas Ornie SAL. Mali sme na výber medzi anjelom a Betlehemom, či zrodením. Kto je zvedavý na môj výber, pozrite sa TU. Teším sa na váš názor!

Naša mäta tento rok rastie o 105! Nasušila som jej na celú zimu na čaj a tak tentokrát som sa dala ovplyvniť Aničkou, ktorá robí sirupy z rôznych byliniek. Len náhodou aj ona má dnešný príspevok venovaný sirupom. U nej si môžete nájsť viac receptov na ich prípravu.

Nazbierala som plný košík mäty, určite jej bolo viac, ako dve plné hrste, ako stojí v recepte. Mätu som opláchla pod tečúcou vodou a potom som ju nasekala na drobné kúsky. 




Zaliala som ju 1 litrom prevarenej a vychladnutej vody a pridala som plátky citróna bez šupky. Nechala som ju lúhovať  24 hodín. Potom som to scedila a do výluhu som dala malú lyžičku kyseliny citrónovej a dala variť s cukrom (asi 3/4 kg). 

Hneď na začiatku varu som sirup naliala do fľaštičiek. Bohužiaľ, nemám ich také pekné, ako Anička. Dokonca ani v dvoch obchodoch som také nekúpila :-(((

Fľaštičky som dobre uzavrela a zabalila do deky. Nechala som ich zabalené dovtedy, kým nevychladli. Trocha sirupu mi ostalo, tak som ho dala vyskúšať manželovi. Chutil mu :-)
Použijeme ako liek pri nachladnutí.











Nech sa vám darí!
Daniela


4 komentáre:

  1. Danielko, výšivka je hezká... ale ta vánoční je úžasná ..ta se ti moc povedla ...je vidět,že na bacily vyzrajete ... já letos sirup nedělala ... loni jsem zkoušela šalvějový a nebyl špatný... to balení do deky je zajímavé ...
    Měj se a pa Jarka



    OdpovedaťOdstrániť
    Odpovede
    1. Jarka, ďakujem ti za pochvalu, som rada, že sa ti páči moja práca :-)
      Ja som sirup robievala kedysi pradávno, keď boli deti malé. Ale iba ríbezľový a malinový. K tomuto mätovému som sa dostala iba vďaka blogom. Normálne ma to ženie niečo tiež robiť, keď vidím, že sú ženy také činorodé :-)
      Máme prázdniny, včera a dnes. Včera som si to užívala len zavretá doma. Mám to veľmi rada. Dnes sme zas od rána do poobedia s mužom "trádovali" :-)
      Jarka, určite ideš na cintorín, tak si spomeň na všetky krásne chvíle.....
      Pááá

      Odstrániť
  2. Lovely stitching and that syrup looks great.

    OdpovedaťOdstrániť