pondelok 13. júna 2016

Rozširujem pestovanie byliniek

Žeby nebolo dňa, aby som nepárala? No čo, je to skúška nervov a tie mám ja mimoriadne pevné :-)))






Mala som v pláne venovať sa mojej hriadke, ale poobedný dážď mi doprial niečo úplne iné - leháro v posteli :-)))

Až po siedmej večer prestalo pršať, ale dážď nebol taký výdatný, tak sa mi podarilo zasadiť oregáno. Pri šalvii a mäte už miesto nemám, tak išlo k pažítke:





Z druhej strany pažítky som vysadila rozmarín, ktorý bol dlho na kuchynskom okne a posledné dni strávil von:

vidieť, že mu tu už nie je dobre :-(


cibuľka a petržlen, odfotila som aj mrkvu, ale foto sa nevydarilo, tak zas inokedy

A takto sa darí našim zemiakom:

zarastené, ale pekné :-)

Čaj som mala ešte pred piatou. Opäť sme kúrili v kuchynskej peci, nech sa jún hanbí. Ale spojenie pukania horiaceho dreva a šálka dobrého čaju je tá najlepšia kombinácia:

dračia studňa
a k čaju pár kešu orieškov


Nech sa vám darí!
Daniela

16 komentárov:

  1. Danka,
    mýlim sa, ale na výšivke budú nejaké zvieratká? A nič si nerob z toho párania, asi to patrí občas k tomu...
    Bylinkám sa darí, mne odišiel dvojročný veľký rozmarín. Zemiakom sa darí a veru aj ostatnému, musím našu záhradku aj ja nafotiť. U nás po daždi ani stopy, zato zamračené bolo od obeda :-)
    Dnes som čajík nestihla, ale myslela som na Teba. Máš krásny porcelán.
    Páááá

    OdpovedaťOdstrániť
    Odpovede
    1. Máš pravdu - zvieratká sú to :-)
      Aďka, asi bez párania by sme si nevážili koniec, ak nič nerobím, nič nepokazím :-)
      Laura mi písala, že v jeseni mám rozmarín vybrať zo zeme, lebo zahynie v zime. To som veru nevedela. Možno aj ten tvoj zamrzol :-((((
      U nas aj dnes poobede trocha spŕchlo, ale aj teraz z jednej strany svieti slniečko a z druhej ide čierňava. Vraj má byť celé leto horúce a vlhké, tak uvidíme.
      Ja pri peknom počasí už tiež nestíham o piatej čaj, ale veď na čase nezáleží, hlavné je, že si pri jeho pití oddýchneme :-)
      Peknú stredu prajem tebe a Kubkovi!
      Pááá

      Odstrániť
  2. Che meraviglia le tue piante.
    È un bel orto
    Io ho piantato pomodori zucchine peperoni insalata e zucche.
    Non vedo l'ora di ammirare il tuo ricamo.

    OdpovedaťOdstrániť
    Odpovede
    1. Giovanna, che sei un grande coltivatore! Sono solo un principiante :-)
      Mi ha fatto piacere che siete curiosi di sapere il mio ricamo di Natale.
      Auguro una buona giornata!
      Pááá

      Odstrániť
  3. Teda Danka, aká si ty pestovateľka ...Krásne ti to rastie ... Tieto dažde rastlinkám pomôžu ... a teplo tiež ... No, neviem ako je u vás na Orave, ale u nás je príjemne, teplo ... Oregano, čiže pamajorán, česky dobromysl mám aj ja ... veľmi pekne sa rozrastá, rozmarín s určite potešil presadeniu, len ho na jeseň nezabudni vybrať zo zeme a zasadiť opäť do črepníka, aby ti nevymrzol ... Výšivka sa ešte ťažko "číta" ... nechám sa prekvapiť ... Čaj som dnes mala aj ja o piatej ...MB ... Maj pekné dni, pa L.

    OdpovedaťOdstrániť
    Odpovede
    1. Lauri a vraj má byť celé leto teplé a vlhké, to by všetkému prospelo :-)
      Ja chodím zbierať do prírody dobrú myseľ na čaj, je to obľúbený môjho muža.
      A to som veru nevedela, že rozmarín musím na zimu vybrať, dík za radu! A to mi asi aj tymián preto zahynul. zasadila som ho pred rokom, bol pekný, ale na jar už nič z neho nebolo.
      Za pár dní bude výšivka na vianočnom blogu :-)
      Páááá

      Odstrániť
  4. Charmant ces herbes aromatiques,j'aime beaucoup la petite plate bande ou elles dont toutes ensemble!
    elles m'ont l'air en bonne santé!
    En Alsace nous avons tant de pluie et le jardin en souffre beaucoup!

    Belle journée
    Amicalement

    OdpovedaťOdstrániť
    Odpovede
    1. Merci, chère Marie Christine! Il pleut aussi, heureusement, il est pas trop mal. Je souhaite que les légumes poussent. Ce sera mon premier :-)))
      Je vous souhaite une belle journée!
      Pááá

      Odstrániť
  5. Mila Danka.Tvoj blog citam denne,kopec veci som sa dozvedela a vysivka od teba su prenadherne a velmi rychli vysite,hlavne posledna je nadherna,a vankusi jedna basen.sikulka si

    OdpovedaťOdstrániť
    Odpovede
    1. Katka, som rada, že si sa ozvala! Ďakujem ti za sledovanie, to vieš, že ma to veľmi teší!!!
      Ja som sa na tvojom blogu tiež prihlásila na odber, ale moc sa mu nevenuješ. Tomu teraz už rozumiem - tri malé detičky dajú zabrať!!! Dobre to poznám. Dosť, že si nájdeš čas na čítanie blogov. Prežila som si to s našimi 4 deťmi :-)
      Ale neboj sa, všetko raz skončí, deti sa osamostatnia a v dome zostane ticho. To je teraz už pár rokov u nás a my s mužom sa venujeme svojim záľubám :-)
      Maj sa fajn!
      Pááá

      Odstrániť
  6. Mila Danka.Tvoj blog citam denne,kopec veci som sa dozvedela a vysivka od teba su prenadherne a velmi rychli vysite,hlavne posledna je nadherna,a vankusi jedna basen.sikulka si

    OdpovedaťOdstrániť
  7. Danielko, co se to tam rýsuje na té výšivce.. nechám se překvapit .. rozmarýn si taky musím koupit a dát do zemi... loni mi v květníku zašel ... tobě se pěkně bylinky rozrůstají .. je to radost viď ... brambory vypadají opravdu hezky .. já si zrovna dávám senchu čínskou .. je pátá hodina, tak vzpomínám ... dnes bylo docela hezky ani ještě nepršelo..
    Danielko, měj se krásně ! Papa Jarka

    OdpovedaťOdstrániť
    Odpovede
    1. Už to nebude dlho trvať, cez víkend budem s tým hotová :-)
      Aj môj rozmarín len akosi prežíval v kvetináči, ani von mu nepomohlo, preto som ho vysadila. Ale laura píše, že aj tak ho mám na zimu dať zas do kvetináča, lebo mi zamrzne.
      O piatej som aj ja spomínala, každé poobedie sa zamračí a aj trocha spŕchne, tak sa von neberiem, nech nezmoknem. To je dobré pre čajíkovanie, dá sa dodržať hodina :-)))
      Jarka, tak nech nám to stále spolu drží!
      Páááá

      Odstrániť
  8. Mi dispiace che hai dovuto disfare! Anche a me piacciono le erbe aromatiche.

    OdpovedaťOdstrániť
  9. To budete fit! Bylinky máš krásné a je dobře, když je můžeš někde zasadit. Moc se mi líbí to tvé zátiší s čajem! Měj se krásně!

    OdpovedaťOdstrániť