sobota 18. júna 2016

Ulica Školská rozkvitla

Môj nový začiatok je zatiaľ len hádanka:




Sobotné poobedie sme s Lenkou opäť strávili spolu. Ona išla k otcovi už ráno, ja som išla na obed.  Porozprávali sme si novinky s Michalom, mojim švagrom, otcom Lenky. Potom sme sa išli prejsť po ulici, ktorá vďaka svojej blízkosti k základnej škole dostala meno Školská. 

Ulica bola postavená na začiatku 70. rokoch 20. storočia na mieste malej horičky, ktorej horná časť ešte stále existuje nad záhradami. V tej dobe bola ulica plná detí. V každom dome boli 2 až 3. Neskôr sa to zas hemžilo deťmi detí :-)

Teraz je ulica prázdna. V každom dome dožíva starobu po jednom pôvodnom majiteľovi. Tí druhí sa už pozerajú z neba. A deti? Tie sa rozpŕchli po svete. 

Práve teraz je na Školskej ulici najkrajšie. Na bielo zakvitli kríky pajazmínu vencového, ktorý sa u nás volá "bazalička":





Aj záhrady zakvitli:















Týmto chodníkom sa chodilo do obchodu a na ihrisko. Obchod je zrušený a na ihrisko už nemá kto chodiť. Chodník je takmer zarastený: 




Takto vyzerajú domy, ktoré by už potrebovali nejakú investíciu na obnovu, veď majú 44 rokov:




Podarilo sa mi odfotiť malú jaštericu, ktorá prebehla ulicou rovno pred nami:



Čaj som mala opäť dosť neskoro. Bol to čínsky zelený:


Nech sa vám darí!
Daniela

29 komentárov:

  1. Danka,
    výšivku tipujem na sloníka alebo myšku...a aké máš plány s tou predchádzajúcou?
    Krásne je zakvitnutá tá vaša "školská ulica",teraz je väčšinou trend všetku zeleň zlikvidovať :-(
    Čajík som stíhala, aj som na Teba myslela.
    Páááá

    OdpovedaťOdstrániť
    Odpovede
    1. Veru myška to je :-)
      Z Vianoc v líščej nore bude asi vankúš, ale si musím dokúpiť nejakú látku, len neviem, či teraz bude vianočná v obchodoch.
      Naozaj sa zeleň likviduje, ale to aj preto, že ide o vysoké stromy, ktoré bránia slniečku. Tieto kríky sú zas len na oddelenie ulice a nerastú do výšky. Akurát včera, keď sme išli k Lenke, býva v bytovke, sme pozerali, koľko stromov by bolo najlepšie vypíliť, lebo sú vysoké a tienia dom. Lenka býva na 4. poschodí a vravela, že do kuchyne jej slniečko pre stromy nezasvieti. A to nie je dobre. Kedysi sa vysádzali ihličnany a tie dorastajú vysoko. Mali by to vypíliť a posadiť len niečo nízke.
      Pááá

      Odstrániť
  2. Danielko, mně to taky přijde jako když jde myška s pořádným prutem na ryby - hihihi .. ta třetí fotka jasmínů je nádherná .. to je záplava květů.. pěkná cesta a ta vůně ... nám se po zahradě taky prohání ještěrka, každý rok se u objevují ... to se ti povedlo ji vyfotit ... jsou mrštný, no jako ještěrka ..čajík jsem měla pu-erh taky pozděj.
    Dnes jsem vyprala dvě deky a třikrát jsem je kvůli dešti sebrala a opět pověsila ... nakonec uschly !! .. večer azuro ... píšou, že příští týden mají být tropy .. tak se necháme překvapit.
    Hezkou neděli ti přeju. Papa Jarka

    OdpovedaťOdstrániť
    Odpovede
    1. Nie je to síce udica na ryby, ale myška to je :-)))
      Red pár rokmi nebolo vidieť jašteričky, teraz ich je viac, žeby sa nám vylepšilo životné prostredie???? Dnes ráno mi hovorila kostolníčka, že jej minule vošla aj do kostola a veľmi sa jej vyľakala a potom ju nemohla ani chytiť. Ani neviem, ako ju dostala von.
      Tak si sa s dekami dobre nabehala :-) U nás to vydržalo bez dažďa, prestal aj ten veľký vietor a tak sme mali krásný letný deň. Trópy to už nemusím, ale čo už, vraj má byť leto ešte teplejšie ako to vlaňajšie. Neviem, ako to vydržím, zas budem celé dni zatvorená v dome :-(
      Jarka, nech ťa už dnes dážď nenaháňa :-)))
      Pááá

      Odstrániť
  3. Myška je pěkná a ta ulice také.

    OdpovedaťOdstrániť
  4. Mne tá postavička myšku nepripomína ... ale čo to je, netuším ... a to dlhé .... že by rebrík ? Myslím si, ťe postavičiek bude viac ... :)
    Školská ulica je nádherne zakvitnutá ... a voňavá ... :) Ja som dnes mala čaj o pol siednej, z čerstvej máty a pamajoránu ... teraz si varím čajíky z byliniek práve odtrhnutých zo záhonu ... :) Dani, majte peknú nedeľu ... pa L.

    OdpovedaťOdstrániť
    Odpovede
    1. Lauri, myška to bude :-), rebrík nie, viac ich bude :-)
      Takže si každá pijeme rôzne, ale dobre je, že pijeme, dodržiavame pitný režim :-)
      ja na tie bylinkové čajíky moc nie som, vlastne predtým, ako sme sa začali spolu zaoberať čajom, som bylinky pila iba pri chorobe. Zato muž pije roky hlavne bylinky, aspoň som mala dôvod ich sušiť :-)
      Uži si krásne letné počko!
      Pááá

      Odstrániť
  5. Great new start and thank you for taking us on your walk with you.

    OdpovedaťOdstrániť
    Odpovede
    1. Dear Kaye, thank you very much! I'm glad you liked to walk :-)
      Pááá

      Odstrániť
  6. Der Beginn deiner neuen Stickerei ist sehr schön. Eine kleine Maus mit einem sehr großen Stift. Bin gespannt wie es weitergeht.
    Schöne Blumenfotos.
    Liebe Grüße Manuela

    OdpovedaťOdstrániť
    Odpovede
    1. Sie haben es erraten! Es ist eine Maus :-)
      Vielen Dank für Ihren Besuch und Kommentar!
      Viele Grüße!
      Pááá

      Odstrániť
  7. Какие великолепные цветы! Просто райский сад!))))

    OdpovedaťOdstrániť
  8. Inšpirovala som ťa fotkami pajazmínu? :-) Máte to tam naozaj krásne zakvitnuté, len je škoda, že ulica vymiera. Ale takto to vyzerá všade na Slovensku. Ľudia sa sťahujú bližšie k práci. No ja si myslím, že je to chyba, že mladí stále viac a viac odchádzajú a zostávajú niekde v cudzine. Nemohli by sa aspoň niektorí vrátiť a investovať to, čo zarobili v cudzine, do nového života na Slovensku? Neviem, ale ja osobne by som asi nedokázala žiť niekde, kde ma aj tak domáci nikdy medzi seba nevezmú. Vždy sú tam tí naši len cudzinci. Nuž, je to téma na dlhšie úvahy. Peknú nedeľu prajem!

    OdpovedaťOdstrániť
    Odpovede
    1. Danka, možno aj, ale ja toto obdobie na danej ulici obdivujem roky, už boli kríky viackrát riadne zostrihané a zakaždým takto dorastú.
      Mladí na Orave to majú ťažko, ak chcú prácu, a to je jedno akú, musia ísť ďalej. Potom si tam založia rodinu a to už sa zle vracia. Uvidíme, keď v domoch na ulici už nebudú starí majitelia, čo s dedičstvom urobia mladí. Ale je pravdou, ýe pohľadov na vec je veľa a dá sa o tom diskutovať.
      Pááá

      Odstrániť
  9. To je ale krásných kytiček! Ty barvičky - to nemá chybu! A domy plné dětí? To už není, co bývalo. Náš dům je starý jako můj syn. Tedy 54 roků, stěhovali jsme se tenkrát do nového a taky zde bylo plno maličkých dětiček. Dům taky zatím nikdo moc neopravuje a děti? Těch je nějak všude stál méně. Bohužel.

    OdpovedaťOdstrániť
    Odpovede
    1. Libuška, ja mám toto obdobie rada hlavne pre tie farby. Stále je na čo pozerať. S mladými je to dnes tak, že sa im do detí moc nechce a niekedy sa im ani nečudujem. Veď napr. u nás - 4 dospelé deti - najmladší 26- a vnúča iba jedno. V dedine u nás aj tých pár detí je stále doma pred monitormi :-(((
      Maj sa fajn!
      Pááá

      Odstrániť
  10. Danka, nádherne je u vás na Orave všetko už zakvitnuté, zdá sa mi že krajšie ako tu u nás a to sme o čo nižšie... a tá výšivka je tajomná...peknú nedeľu

    OdpovedaťOdstrániť
    Odpovede
    1. Evka, u vás už asi všetko odkvitlo a už sa čaká na plody.
      Ty ma vždy tak potešíš, keď si všetko v mojom blogu čítaš!!!!
      Výšivka bude pre malého chlapčeka do Nemecka. Dúfam, že sa vydarí.
      Prajem ti krásny nový týždeň!
      Pááá

      Odstrániť
  11. Krásné fotky kvetoucích keřů, úplně ten jasmín cítím. U nás jsou dětská hřiště také většinou tak nějak opuštěná. Nemyslím, že je dětí málo, ale asi jsou pořád někde na kroužcích nebo sedí doma u počítače. Kluky s balonem teda vidět fakt není ☺

    OdpovedaťOdstrániť
    Odpovede
    1. Evka, naše deti, keď boli malé, boli kaťdú voľnu chvíľu von, na bicykli, s loptou, švihadlom....., dnes deti sedia hlavne pri PC. Druhá vec je, že mladí ľudia sa do rodičovstva nehrnú, a ja sa im ani nečudujem, podmienky na život v rodine sú ťažké.
      Prajem ti pekný nový týždeň!
      Pááá

      Odstrániť
  12. Dani, zas som si dobre počítala. Vždy sa u teba zabavím a ja niečo nové dozviem. Je mi ľúto mačičky a dúfam, že sa nové mačiatko u vás zabýva. Krásne si nafotila starnúcu ulicu, aj jej zakvitnuté kríčky. U nás už pajazmín odkvitol minulý týždeň a dnes mu manžel robil letný zostrih. Milujem jeho sladkú vôňu, tak ti tak trochu závidím, že vám ešte kvitne :-) PaPa

    OdpovedaťOdstrániť
    Odpovede
    1. Helenka, to som rada, že si cez víkend najdeš vždy trocha času na môj blog, veľmi si to vážim!
      To je tak, u vás skôr začne kvitnúť a aj skôr odkvitne :-)
      Ale spravodlivosť je v tom, že si rovnaký čas tej vône užijeme všetci :-)
      Dúfam, že si dnes aj ty niečo zaujímavé napísala a predstavila, vždy sa na to teším!
      Prajem ti úspešný nový týždeň!
      Pááá

      Odstrániť
  13. Liebe Daniela,
    eine schöne Maus - trägt sie einen Wanderstab?
    Wie schön alles blüht - herrlich :)) Und die kleine Eidechse hat sich so geduldig fotografieren lassen. Toll!
    Eine wunderschöne Woche
    marion

    OdpovedaťOdstrániť
    Odpovede
    1. Marion, ich danke Ihnen sehr!
      Ich bin froh, dass du wieder auf meinem Blog erschienen!
      Genießen Sie die schönen Sommertage !
      Pááá

      Odstrániť
  14. Danielka, ta ulica je naozaj nadherna...skoda, ze mladi ludia odchadzaju, ale myslim si, ze este ulica "ozije" :-) My sme tiez odisli do Bratislavy a po 15 rokoch sme sa vratili domov...myslim, ze mladych to este bude lakat naspat...aspon teda dufam :-) Dlhsie som u Teba na blogu nebola...nejako som nestihala...budem sa tu musiet trosku porozhliadat :-) papa

    OdpovedaťOdstrániť
    Odpovede
    1. Katka, veď uvidíme, čo urobia mladí s dedičstvom, urťite to nenechajú prázdne, hádam aspoň vnúčatá prídu. Ale zas u nás je problém s prácou, tak uvidíme!
      Pááá

      Odstrániť
  15. Great new start Daniela! I'm guessing there will be a little mouse coming along?!

    OdpovedaťOdstrániť