štvrtok 17. novembra 2016

Radosť v dome :-)

Milé moje čitateľky a čitatelia, ďakujem vám za komentáre a za priania zdravia! A veru, dnes mi je už o niečo lepšie. Od včera si dávam propolis, snáď zaberá :-)))

I keď bol dnes voľný deň, štátny sviatok, vyšívala som málo:



Pár dní sviatkov máme s manželom rovno doma. Na predĺžený víkend prišla naša Danka. To je pre nás väčší sviatok, ako ten v kalendári :-)))

Prišla z Prahy Pendolínom do Ružomberka a boli sme tam po ňu:


Odfotila som aj Danku, ale nesúhlasí, aby som jej foto dávala na blog. Mám to zakázané od všetkých našich detí :-(((

Ešte predtým som jej na želanie uvarila šošovicovú polievku:

namočená šošovica, zemiaky, cibuľa, cesnak, slanina, gombasecká klobása a smotana
Na slaninke opražím klobásku, dám cibuľu, neskôr cesnak, poprášim múkou a zalejem vodou, pridám šošovicu a zemiaky, ochutím, zatrepem smotanou s lyžicou múky a nakoniec pridám pár kvapiek octu. 

Ak mám viac času na varenie, varím najskôr kúsok údeného a čerstvého bravčového mäsa, vytiahnem ho, vo vývare uvarím polievku a mäso nakrájané na kocky do polievky pridám. 

na dochutenie: soľ, čierne korenie, paprika, trocha majoránky a pár kvapiek octu
Naše deti majú krásne spomienky na dom v Istebnom, do ktorého sa nedávno nasťahovala Lenka s rodinou. Ani som sa nečudovala, že Danka tam chcela ísť na návštevu :-)))

S Dankou sme si naplánovali, čo budeme variť každý deň, cestou z Istebného sme išli nakúpiť, čo nám k vareniu chýbalo. Domov sme prišli tesne pred piatou. Potom som si urobila dobrý bylinkový čaj s medom a citrónom:


zmes: dobrá myseľ, šalvia a mäta





Celý deň sa mi zdá, že je sobota, dúfam, že zajtra nezabudnem ísť do školy :-)))

Nech sa vám darí!
Daniela

7 komentárov:

  1. Sošovicu varím jednoduchšie ... Iba ju uvarím so zemiakmi a pridám zásmažku ... potom ochutím ... Nabudúce použijem tvoj recept ... :)
    Sobotu mám dnes aj ja ... Dani, užívaj si prítomnosť dcérky, som rada, že ti je už lepšie ... pa ... majte pekný piatok ... L.

    OdpovedaťOdstrániť
  2. Danielko, budeš mít teď krásné dny, když máš Danku doma...
    My jsme na čočkovou polévku doma nebyli zvyklí, ale Jirka ji vařil, takovou jednoduchou.. ta tvoje vypadá skvěle...
    Mějte se všichni dobře a pevné zdraví ! Pa Jarka

    OdpovedaťOdstrániť
  3. Lovely embroidery !! Nice to know you are feeling better. Enjoy with your family:)

    OdpovedaťOdstrániť
  4. Sono contenta che stai meglio.
    Leggo sempre il blog.

    OdpovedaťOdstrániť
  5. Glad you're feeling better. Have a lovely family time!!

    OdpovedaťOdstrániť
  6. You have a wonderful Christmas stitching even if you show it only from the back side. I know this design and it's such a pretty.
    Have a nice weekend with family!

    OdpovedaťOdstrániť
  7. Danka,
    teším sa s Tebou, že máš doma Danku...
    To je jasné, že vyšívanie pôjde bokom :-)
    Polievočku varím inak, aj pridávam sušené slivky, ale vyskúšam aj Tvoj receptík, už sa naň teším, milujem šošovicovú polievku. Kedysi som k nej robila aj lángoše...
    Inak, aj ja som mala sobotu, to asi väčšina.
    Pááá

    OdpovedaťOdstrániť