nedeľa 19. marca 2017

Mrkvovo-tvarohová torta

Vitajte u mňa!
S manželom vám ďakujeme za prejavenú sústrasť! Je to krásne, že aj v ťažkých chvíľach cítim vaše priateľstvo. Dokazuje to, že svet blogeriek by mohol byť príkladom pre celý svet.

Dnes som si pripravila už aj nové vyšívanie:

chudobné na farby :-)

Pokračovala som na deke:


Na pohreb tety prišiel z Prahy Maťko a zostal doma na pár dní. Zajtra ráno odchádza :-(

Upiekla som mrkvovo-tvarohový koláč. Piekla som ho v tortovej forme, takže honosne môžem povedať, že som piekla tortu :-)

šálka polohrubej múky, po 1/2 šálky mlieka, oleja a cukru, vanilínový cukor, kypriaci prášok, dve vajcia, zmiešať a pridať nastrúhanú mrkvu
2 väčšie mrkvy
cesto do vymastenej a hr. múkou vysypanej formy, do rúry 180ºC, čas som nemerala :-)
kým sa pečie, vymiešať 2 tvarohy a 1 mascarpone a 2 lyžice cukru
krásne upečené, nechať vychladnúť
na cesto vrstva tvarohu a na to ešte vyšľahaná smotana (bez cukru), čokoládová posýpka


Pred piatou som si spravila biely čaj a k nemu dala porciu torty:






O chvíľu prišli manžel a Maťko, dostali z nej tiež a potešili ma - chutila :-)



Na okne mi po druhý raz kvitne vianočný kaktus:


a pučí mi už aj amarylis:



Ďakujem vám, že ste sa aj dnes zastavili u mňa a venovali mi chvíľu zo svojho vzácneho času!

Nech sa vám darí!
Daniela

8 komentárov:

  1. Хорошая игольница-помощница:) И вкусный тортик:)

    OdpovedaťOdstrániť
  2. Článok som si aj prečítala :-) Nič s mrkvou som ešte nikdy nepiekla, pritom si už dlhšie hovorím, že by som to raz mala vyskúšať. Mne nekvitol vianočný kaktus ani na Vianoce, ale amarylis mi kvitne už druhý. Ten, ktorý mi kvitne teraz, mal byť asi takej farby ako máš ty, no v skutočnosti sú ružové iba okraje okvetných lístkov. Ale páči sa mi aj tak.

    OdpovedaťOdstrániť
  3. Hi Daniela, Can you please share the name of the coffee pattern? It will be perfect for my friend.

    OdpovedaťOdstrániť
  4. Danielka, ten kolacik vyzera vyborne...ja som doteraz mascarpone vzdy slahala so slahackou, s tvarohom som este neskusala...dakujem za tip, vyskusam nabuduce :) papa

    OdpovedaťOdstrániť
  5. Danielko, tak s mrkví jsem ještě nepekla, i když vím, že je to dost rozšířené.
    Kytičkám se u tebe pěkně daří. Vidíš, plánovala jsem na zimu bílý vánoční kaktus, budu si ho muset pořídit, třeba na příští rok. Amarylis je krásná kytka a kočičky (bahnitka ?) mám taky ve vázičce, bez nich to není ono.
    Měj se dobře. Papa Jarka

    OdpovedaťOdstrániť
  6. Danka,
    krásny koláčik - tortu si upiekla, mňam.
    Aj mne práve pred pár dňami dokvitol vianočný aj veľkonočný kaktus a Amarylis už tiež odkvitá...je to vďačný kvietok :-)
    Som zvedavá na výšivku, deka Ti pekne rastie.
    Pááá

    OdpovedaťOdstrániť
  7. Danka, je mi ľúto smutnej udalosti u Vás. :(
    Deka sa krásne vyvíja, bude krásna. Tortička tiež vypadá ohromne chutne.Amarylis je nádherný, ten mám veľmi rada. Dani, krásne jarné dni prajem. D. :)

    OdpovedaťOdstrániť
  8. What a beautiful cake! Looks yummy and also such pretty flowers.

    OdpovedaťOdstrániť