piatok 10. marca 2017

Reďkev čierna - experiment

Vitajte u mňa!

Podarilo sa mi napriak trojnásobnému páraniu dokončiť tento malý dizajn:


Čo z toho bude, to ešte stále neviem :-)

Aj napriek mojej túžbe po slniečku a teplu,  zima u nás pokračuje. Takýto pohľad sme mali dnes z našej školy:

fotené je cez sklo

Včera sa po obede všetko roztopilo, ale dnes je biely celý deň :-(


Reďkev čierna mala hlavnú rolu v mojom dnešnom experimente. Chcela som z nej pripraviť niečo zaujímavé, ale moc sa mi to nepodarilo. Najskôr som chcela urobiť deep (alebo nátierku) z gréckeho jogurtu a nastrúhanej reďkovky a dochutiť len soľou. 

Nuž, ale to je tak, keď nakupujem bez okuliarov! Myslela som si, že keď kupujem biely grécky jogurt, nebude mať príchuť. A ono nie! Nerozumiem, načo chce niekto do bieleho jogurtu cukor. Že taký je v obchode, to som do dnes nevedela :-(

Našťastie som mala v chladničke ďalší biely jogurt :-)

vidíte: s trstinovým cukrom, v obchode si musím založiť okuliare a všetko čítať :-)
reďkev som nastrúhala
zmiešala som, osolila a ochutnala: nič moc, čosi tomu chýbalo :-(
tak som pridala 3 strúčiky cesnaku  
nechala som hodinu odležať a nakoniec mi to chutilo :-)


Nie je to na častú večeru, ale občas to pôjde. Čo by sme nespravili pre svoje zdravie :-)

Po dlhšom čase mám čerstvý zázvor a tak som si dnes pochutila na zázvorovom čaji s medom a citrónom:




šálka je taká veľká, že 6 dl čaju vyzerá byť len na dne :-)



Ďakujem vám, že ste sa aj dnes zastavili u mňa a venovali mi chvíľu zo svojho vzácneho času!

Nech sa vám darí!
Daniela

17 komentárov:

  1. Очень красивая весенняя вышивка!))

    OdpovedaťOdstrániť
  2. Musim uznat, ze ta zima ide uz aj mne na nervy. Stromy uz pucia a vcera sneh 😞 Dufam, ze sa uz coskoro dockame 🌞🌼

    OdpovedaťOdstrániť
  3. Lovely stitching , sweet butterfly.
    Enjoy the weekend , hope your Spring comes soon.

    OdpovedaťOdstrániť
  4. Lovely update on your stitching.
    Hope Spring comes your way soon!

    OdpovedaťOdstrániť
  5. Danielko, to bych si dala k večeři klidně i já, proč ne? Zdravé a dobré. Ale koukám, co tam bylo u vás sněhu, to u nás svítí sluníčko, i když je zima. Sněhu už stačilo, ne?

    OdpovedaťOdstrániť
  6. I love your experiment with the yogurt. Yes we all try to eat better. I will be trying the ginger tea...what a great idea and I love ginger. Here it is still very much winter, big sigh. But soon...

    OdpovedaťOdstrániť
  7. Krásna šálka! Príjemný večer, Danka ♥

    OdpovedaťOdstrániť
  8. Dani, výšivka je velmi pěkná a zajímavý recept z ředkve. M.

    OdpovedaťOdstrániť
  9. Schöne Stickerei, da bekommt man richtig Lust auf den Frühling.

    OdpovedaťOdstrániť
  10. Danka, som zvedavá ako tú milú výšivku využiješ :) čajík si taký istý robím takmer každé ráno aj ja a veru pomohol mi zázvor pri bolesti hrdla aj od kašľa, u mňa doma nesmie chýbať. Pá

    OdpovedaťOdstrániť
  11. Ahoj Danka. Tak som po dlhšej dobe zablúdila k tebe a nestíham sa diviť. Krásne dielka, ihlice a háčik, hater na blogu... čo všetko sa tu deje. Lepšie ako ktorýkoľvek časopis :-) Tie okuliare ma pobavili. Myslela som, že len ja som slepá ako krtko. Ja by som bez nich v obchode bola úplne stratená. A čože to tam máte za počasie, u nás síce zima, ale slniečko a bez snehu. Dúfam že už sa bude len zlepšovať. Ďakujem za pobavenie a papa :-)

    OdpovedaťOdstrániť
  12. Πολύ όμορφο το κέντημα σας!!!
    Φιλάκια!!!

    OdpovedaťOdstrániť
  13. Danielko, jsem zvědavá k čemu použiješ výšivku ... tu černou ředkev jsem kdysi koupila a moc mi nechutnala.. dám jí šanci s tím jogurtem a česnekem...zázvor mám v pohotovosti, pořád je zima, i když bez sněhu a trochu se sluníčkem ..
    Na víkend tu byl brácha s rodinou, tak bylo veselo i dost pracovno.
    Klidný nový týden ! Papa Jarka

    OdpovedaťOdstrániť
  14. Danka,
    výšivka je milá, teším sa na finiš.
    Čiernu reďkovku mám veľmi rada, mne stačí maslový chlebík a naň nakrájaná reďkovka :-)
    Viem, že ú sladené biele jogurty, vždy keď ide manžel na nákupy, tak mi namiesto bieleho prinesie osladený, vraj si to nevšimol, ale vždy je to tak :-))) Výrobcovia radi pestujú závislosť od cukru...
    Maxi šálka je super, celkový objem má koľko, aj liter???
    Páááá

    OdpovedaťOdstrániť
  15. Danielka, vysivka je nadherna...moje oblubene farbicky :) Ciernu redkovku mame aj my velmi radi...len tak nakrajanu, osolenu a trolinku korenia...robieval to moj ocino a uz v detstve som si jej chut oblubila, teraz si ju tiez obcas kupime :) Ale natierku ma este nenapadlo urobit, niekedy vyskusam...super napad :) U nas je konecne slniecko a posledne 2 dni bolo okolo obeda velmi prijemne...to verim, ze sa jari nemozes dockat...tak nech skoro pride :)

    OdpovedaťOdstrániť