pondelok 24. apríla 2017

Brazílske orechy - para orechy

Vitajte u mňa!
Ďakujem vám za komentáre na predchádzajúci príspevok!

Pribudla mi časť zelenej vetvičky:


Mám rada orechy. Všetky. A keďže všade čítam, aké sú zdraviu prospešné, mám ich ešte radšej :-)
Ich cena je dosť vysoká, ale čo dnes nie je drahé? Nuž, občas si ich doprajem :-)

Dnes som si otvorila vrecúško brazílskych orechov, alebo para orechov:



O účinkoch týchto orechov sa môžete dočítať TU, a aj TU. Dozviete sa, že sa oplatí ich jesť, len neviem, ako to prežili naši rodičia, keď o ich existencii ani nechyrovali :-)

Mňa však zaujalo niečo iné. Som zvedavá a tak som "zalovila" po ich pôvode. A veru som sa veľa začítala. Ešte dobre, že som mala dnes svoj "modrý" pondelok :-) Kto nevie, čo to je, po kliknutí na odkaz sa dozvie. A ja som si tam zaspomínala na krásne vyšívanie a varenie na zajtrajší deň, to by som mala aj dnes večer uvariť niečo :-)

Strom, z ktorého máme para orechy sa volá Júvia štíhla (česka Júvie ztepilá). Rastie v amazónskej časti Južnej Ameriky a patrí tam medzi najvyššie stromy. Dorastá až do výšky 50 m. 

Pestovaná je len zriedkavo. Orechy na vývoz pochádzajú z divoko rastúcich stromov. Kvety má žlté a vraj nepríjemne zapáchajú. Plodom je tobolka na priemere veľká 10 - 20 cm. Tá sa otvára víčkom a vo vnútri môže mať 12 až 22 semien s tvrdou škrupinou a chutným bielym jadrom :-) 

Názov para zrejme získali podľa názvu prístavu Pará, odkiaľ sa vyvážajú do Európy. 

Vybrala som z internetu niekoľko foto:




včela v kvete :-)






Zas som vďaka internetu múdrejšia :-)


Dnes ráno to zas von vyzeralo smutne, ale nakoniec sa deň vylepšil. Bola som na prechádzke a odfotila veľa kvietkov. Tie snáď uvidíte zajtra :-)

Cestou domov som si odtrhla v záhradke Kukučínového domu mladú medovku:









Ďakujem vám, že ste sa zastavili u mňa a venovali mi chvíľu zo svojho vzácneho času!

Nech sa vám darí!
Daniela

7 komentárov:

  1. Milučké domčeky tam u vás. Ďakujem, za poučné počítanie o para orieškoch. Orechy mám tiež rada. Tieto majú aké krásne škrupinky ... aj kvietky ... Naši predkovia mali naše orechy, aj tie sú dobré. V každom dvore bol orech, čo si pamätám. A mnohé z tých stromov sú podnes. Ktovie koľko majú rokov.?! Pekné sny Danka a nech sa zajtra zvesela krížikuje ;) papa

    OdpovedaťOdstrániť
  2. jej Danielka, para orechy mam rada, a vidíš nikdy som sa nezaujímala skade sú...teraz už viem, a nikdy by som nepovedala, že sú zo stromu.. :) a takého veľkého...ďakujem za info, Z.

    OdpovedaťOdstrániť
  3. Danka, ten záber od dreveničky na zasnežený kopec je úžasný. Krásna fotografia.

    OdpovedaťOdstrániť
  4. Po oříškách se můžu doslova utlouct a je jedno, jaké to jsou. Výšivka už se začíná rýsovat, těším se, až si ji prohlédnu celou. Zdravím Romana

    OdpovedaťOdstrániť
  5. Πολύ ωραίες φωτογραφίες !!!! Έχουμε και στην Ελλάδα πολύ ωραίες καρυδιές !!!! Το κέντημα προχωράει πολύ καλά !!!! Καλή εβδομάδα !!!!!

    OdpovedaťOdstrániť
  6. Nuts are indeed really good for your health in reasonable quantities... otherwise your waist will suffer ;)
    The weather looks certainly lovely in your part of the world! We woke up to a dusting of snow this morning!!

    OdpovedaťOdstrániť
  7. Tak jsem se dozvěděla něco o para ořechu, akorát jsem věděla jak chutná. Ta výška stromu a tobolky jsou zajímavé. Taková tobolka by nám občas stačila, viď. Medovku máme na zahradě, tak zítra půjde do čaje. Dneska jsem měla u kamarádky zelený sáčkovaný. Fotka s Chočem je opravdu krásná.
    Danielko, krásnou středu a papa Jarka.

    OdpovedaťOdstrániť