piatok 21. apríla 2017

Posledné čriepky z výletu

Vitajte u mňa!
Ďakujem vám za komentáre na predchádzajúci príspevok!

Rozhodla som sa, že začnem vyšívať aprílovú úlohu na Christmas Ornie SAL. Téma je "zasnežená scenéria". Ako vždy, pomohol mi Pinterest. Prešla som si svoju nástenku "Vianoce, zima" a vybrala asi tak 10 motívov :-)


Najťažšie bolo vybrať z desiatich jeden, ale za celé poobedie som to zvládla. Och, ako mám rada tie chvíle, keď rozmýšľam, porovnávam, vyberám bavlnky :-)




Dnes sa posledný raz "zastavím" pri pondelkovom výlete po Závažnej Porube. Bude to niekoľko záberov, ktoré som si nemohla odpustiť.

Najskôr z cintorína. Zaujal ma hrob miestneho učiteľa ešte z 19. storočia a ďalší hrob:





V blízkosti cintorína, na konci dediny, je malá vodná nádrž:





O kúsok ďalej, v prudkom vrchu, niečo pre milovníkov lyžovania:




Opačným smerom perfektný výhľad na Roháče:



Choč, môj najvďačnejší objekt fotografovania, lebo sa nikdy nesťažuje, pre nás z opačnej strany:



A takto v jednom dome v Závažnej Porube vítajú hostí:



Nakoniec môj dnešný čaj - dala som si bylinkový s krásnym názvom: Čaj filozofov. Mám ho dávno, ale som naň pozabudla. Dnes som hľadala nejakú indíciu na novú výšivku (ale tému som vám aj tak prezradila) a objavila som ho :-)

Čaj filozofov obsahuje listy lieskového orecha, šípky, kúsky jablka, mätu, listy ginka, kvety nechtíka, slezu a slnečnice, ruže a levandule.

Asi najdôležitejsou zložkou čaju je ginko dvojlaločné - jeho listy - používa sa pri problémoch krvného obehu vrátane periférneho prekrvenia, pri podpore mozgových funkcií, pri zlej pamäti a zhoršení zraku vo vyššom veku a pre zachovanie psychickej rovnováhy. 

Ginko rozširuje cievy a lepšie prekrvuje nervy. Užíva sa preto aj pri náhle vzniknutej hluchote a hučaniu v ušiach, strate pamäti, pri Parkinsonovej a Alzheimerovej chorobe.

Odporúčam :-)





toto som dnes našla na FB, určite to tam bolo pre mňa :-)))

Ďakujem vám, že ste sa zastavili u mňa a venovali mi chvíľu zo svojho vzácneho času!

Nech sa vám darí!
Daniela

5 komentárov:

  1. That is a beautifully stitched place mat. I love your pin cushion too and that gorgeous mug. Thank you for the reminder about gingko and its benefits. I am enjoying all the different teas you make and the china you put them in.

    OdpovedaťOdstrániť
  2. Určite pre Teba ;) Pekný víkend a som zvedavá, čo si vybrala na vyšívanie. Nech sa nám darí! ♥

    OdpovedaťOdstrániť
  3. Your coffee pin cushion is so cute, Daniela! Hope you enjoy this last week of April :)

    OdpovedaťOdstrániť
  4. Danielko, na výšivku jsem pochopitelně zvědavá ... z výletu máš krásné fotky .. čaj vypadá dost lákavě, určitě ho někdy vyzkouším... já jsem včera koupila rooibos s rakytníkem.. pro koho jiného by ta fotka čaje o páté byla připravena..
    Posílám velké ahoj! Papa Jarka

    OdpovedaťOdstrániť
  5. great pincushion and photos. Interesting about this philosophers tea.

    OdpovedaťOdstrániť