štvrtok 20. apríla 2017

Potočná radová zástavba v Závažnej Porube

Vitajte u mňa!
Ďakujem vám za komentáre na posledný príspevok!

Obrúsok je na svete, ažúrková obruba hotová, všetko pekne vyžehlené, z mojej strany veľká spokjnosť a čo poviete vy?







Stará radová výstavba v Závažnej Porube, tzv. potočná zástavba, pretože sú domy za potokom, sa  zachovala len pri pár domčekoch. Boli to domy s tromi miestnosťami (kuchyňa, obývačka - tzv. predná izba, spálňa - zadná izba) a to je pre naše dnešné náročné bývanie málo, takže väčšina domov dostala prístavby na rôzne spôsoby. 

Vybrala som zo zástavby aspoň niektoré domčeky:






A niečo z veľkonočnej výzdoby v dedine:








U nás to aj dnes vyzeralo ako na Hromnice, chumelica a vietor špárový (dostane sa do každej špáry). V škole zas porada, domov som prišla neskoro. Ale manžel ma čakal pri cyklistike, v kuchynskej peci to krásne pukalo a to je balzam na moju psychiku :-)))

Dnes večer idem vyberať novú výšivku a ak vyberiem, zajtra sa pochválim s novým začiatkom.

Na dnešný čaj som sa nechala zlákať Jarkou - Earl Grey s medom a pomarančom. Jarka si doň dala aj kardamóm, ten ja nemám :-(

Viac o tomto čaji sa dočítate, ak si kliknete na odkaz vyššie, pritom aj uvidíte, čo som vtedy vyšívala, sama som sa teraz potešila pohľadom na tú krásu :-)









vybrala som si kvietky, možno privolám krajšie počasie a budem sa môcť tešiť zo živých v prírode :-)


Ďakujem vám, že ste sa zastavili u mňa a venovali mi chvíľu zo svojho vzácneho času!

Nech sa vám darí!
Daniela


17 komentárov:

  1. Dani, to je nádhera! Romantické, nežné kvietky. To mám strašne rada, to sa mi páči veľmi.Vypracované do detailov.
    Aj kvietkový čajník je krásny kúsok. Pozdravujem. D. :)

    OdpovedaťOdstrániť
  2. Даниела, это чудесная салфетка! Уютная и необходимая для традиционного чаепития!
    Фантастически красивая чашка и блюдце с тюльпанами, цветы- как живые!

    OdpovedaťOdstrániť
  3. Danka,krásne si to vyšila. Úžasná práca. Špárový vietor :-) aj u nás, ale dnes vykuklo slniečko. Asi ho naozaj privolali kvietky na tvojom čajovom servise :-).

    OdpovedaťOdstrániť
  4. This table cloth is so beautiful!!!
    I love those old houses!

    OdpovedaťOdstrániť
  5. Liebe Daniela,
    Deine Tischdecke ist wunderschön geworden, vor allem auch der handgenähte Hohlsaum rundet diese wunderschöne Stickarbeit perfekt ab. Ich wünsche Dir ein sonniges Wochenende. Liebe Grüße von Carmen

    OdpovedaťOdstrániť
  6. What a great post love the stitching and all the easter decorations in the gardens.

    OdpovedaťOdstrániť
  7. Danka,
    obrus je nádherný, aj čajík Ti určite na ňom chutil lepšie :-)
    Som zvedavá na Tvoju novú výšivku - výber.
    Klikla som aj na čajový odkaz a musím povedať, že tá výšivka je skvostná, návrh Ti robila Nurdan??? Krása...
    Aj u nás bolo včera veterno a zima, ale dnes už vykuklo aj slniečko a ani vietor už nie je taký silný, na víkend hlásia 18C, tak uvidíme, či predpoveď vyjde.
    Prajem Ti pekný víkend, páááá

    OdpovedaťOdstrániť
  8. Obrusok nesklamal ... Ved ako inak ... vsetky tvoje vysivky su skvostom ... :)
    Fotky su pekne, ako pocasie, co vtedy panovalo ... A ta jarna vyzdoba nema chybu ... ja vonku velmi nezdobim, ozdobou su len tulipany a narcisy, co prabe kvitmu ... :) Dani pa, maj sa dobre ... L.

    OdpovedaťOdstrániť
  9. Die kleine Tischdecke ist wunderschön geworden. Deine Teetasse passt sehr gut dazu.
    Liebe Grüße Manuela

    OdpovedaťOdstrániť
  10. Beautiful table cloth finish!
    Love the Easter decorations in the trees, it's so pretty.
    Gorgeous crockery for your tea, the blooms are so colourful!

    OdpovedaťOdstrániť
  11. Danielko, obrúsok to je náááádherná romantika .. vesnička má krásné domečky a hezky si ji nazdobili ... ten tratárek s kytičkami je překrásný ... starší články o bergamotu aj. jsou zajímavé, něco jsem věděla, ale málo ... zase vím něco nového.. s počasím si počkáme až se "vyblbne" ...
    Užij si víkend v pohodě. Papa Jarka

    OdpovedaťOdstrániť
  12. Danka, Tvoja nová výšivka je veľmi pekná. Ružičky sú ako vymaľované, krásne farby! Čaj musí byť úžastný, taký som ešte nepila!
    V tejto veľkej zime sa liečim bylinkovým čajom.
    Želám Ti krásne dni!

    OdpovedaťOdstrániť
  13. Your new stitching is simply lovely! Beautiful colors and I enjoyed seeing the photos of the Easter decorations and pretty spring flowers, too :)

    OdpovedaťOdstrániť
  14. Your table mat is so beautiful and neatly stitched and finished , Daniela:)
    I enjoyed seeing the Easter decorations pics, thanks for sharing!

    OdpovedaťOdstrániť
  15. Peknučký obrus, také mám veľmi rada...milé veľkonočné výzdoby si odfotila, ten voz plný kvetov nemá chybu...

    OdpovedaťOdstrániť
  16. Peknučký obrus, také mám veľmi rada...milé veľkonočné výzdoby si odfotila, ten voz plný kvetov nemá chybu...

    OdpovedaťOdstrániť