utorok 25. apríla 2017

Rožky

Vitajte u mňa!
Ďakujem vám za komentáre na predchádzajúci príspevok!

Pribudlo len niekoľko červených a čiernych krížikov:



Jeden ťažký deň mám za sebou, zajtra ešte jeden taký a môžem si vydýchnuť. Štvrtok a piatok zvládam v pohode :-)

Nebola som v obchode, nepotešila som manžela. Vraj nebude mať zajtra pečivo. Nuž, v chladničke mám vždy droždie pre každý prípad, a tak som sa po hodinovom zdriemnutí ako-tak "zmenežovala" a zamiesila som kysnuté slané cesto:

kvások z kocky droždia, trocha cukru a teplej vody

roztopiť bravčovú masť
do kvásku ide múka, približne 700g - ja som dala hladkú a polohrubú približne na polovicu - sézam, rasca,
ľanové semienko a dve čajové lyžičky soli

s vodou zamiesiť cesto a dať kysnúť

po hodine je vykysnuté


na internete som odkukala vytvorenie rožkov, mne sa zatiaľ nepodarilo urobiť rovnaké :-)
na povrchu potrieť olejom, kto chce môže vajíčkom
a po pol hodine ešte podkysli a môžu ísť do rúry na 180º C do ružova :-)

keď sa vytiahnu, ešte trocha potrieť vodou
krásne nadýchaný a aj chutí výborne :-)

Cez deň som nestihla ani vypiť kávu, tak na dnešný čaj som si vybrala niečo "silnejšie", matchu:







Ďakujem vám, že ste sa zastavili u mňa a venovali mi chvíľu zo svojho vzácneho času!

Nech sa vám darí!
Daniela

10 komentárov:

  1. Always lovely to visit with you, Daniela.

    OdpovedaťOdstrániť
  2. Dani, rohlíčky určitě chutnají výborně. M.

    OdpovedaťOdstrániť
  3. Danka, výborný recept na rohlíky. Zakladám k vyskúšaniu.

    OdpovedaťOdstrániť
  4. Great progress on stitching, Daniela! Your baked rolls look delicious and seems quite an elaborate process. I am not good at baking and I hardly come out of my comfort zone of Indian cooking.

    OdpovedaťOdstrániť
  5. Πολύ νόστιμα φαντάζομαι θα είναι !!!!!
    Πολλά χαιρετίσματα !!!!!

    OdpovedaťOdstrániť
  6. Your little buns look so tasty!!
    Looks like your stitching project is coming along nicely :)

    OdpovedaťOdstrániť
  7. Rožky vyzerajú fantasticky, veru by som nepohrdla :-) A to zelené čudo som ešte nepila.

    OdpovedaťOdstrániť
  8. Danielko, rohlíčky bych si dala, určitě je máš výborné. Já měla urologický čaj - tak trošku změna. Tady dopoledne sněží a odpoledne prší - taky trošku jarní počasí - hihihi.
    Papa Jarka

    OdpovedaťOdstrániť
  9. Takový nadýchaný rohlíček bych si dala hned ☺☺☺

    OdpovedaťOdstrániť
  10. No Danka, aké krásne rožky si napiekla a len tak bez receptu a presných množstiev, super, vidíš ja sa tak bojím piecť, musím mať vždy recept, aj keď si väčšinou každý upravujem ale základ musí byť, obdivujem ťa, ja len varím bez presných receptov, to som sa naučila :))) Nech sa ti darí.

    OdpovedaťOdstrániť