utorok 11. apríla 2017

Svedok

Vitajte u mňa!
Ďakujem vám za komentáre na posledný príspevok!

Rozhodla som sa, že dnes vám ukážem bližšie moje štrikovanie. Hovorí sa mu modulované a objavila som ho len nedávno. 

Na FB som sa stala členkou zaujímavej skupiny: "Štrikujeme, pletieme". Je tam veľa zanietených a mimoriadne zdatných "štrikovačiek". Hneď v prvý deň som videla peknú deku, ale nevedela som, ako na ňu. V komentároch som sa dozvedela názov - modulové štrikovanie. Vyhľadala som si na you tube pár videí, pozrela ich a začala :-)

Postup je celkom jednoduchý a zvládne ho aj začiatočníčka. Vždy musí byť nepárny počet očiek na začiatok, preštrikuje sa hladko, uberá sa v strede spletením 3 očiek vždy na lícnej strane, rubová strana sa vždy len preštrikuje, vytvára sa tzv. vrúbkový vzor. To je celá paráda :-)

Ukážem vám začiatok nového radu. Na dve ihlice som si nabrala 31 očiek, jednu ihlicu odložila a k nahodeným očkám som nahodila ďalších 30 očiek na pletenine, teda som mala 61 očiek, druhý rad je rubový a preštrikovala som hladko:


z pravej strany som preštrikovala hladko 29 očiek,
nasledujúce 3 očká som splietla anglicky hladko (zozadu),
a doplietla hladko zvyšných 29 očiek


V každom nasledujúcom lícnom riadku urobím o jedno očko menej (28), 3 spletiem, 28, rub celý hladko, .........







postupujeme dovtedy, kým nám neostane len 1 očko:


na ihlici máme 1 očko sivé a môžeme zas naberať červené - 30 na jednej strane pleteniny a 30 na druhej,
spolu budeme mať zas 61 očiek a celý postup opakujeme

Ja som si chcela štrikovanie vyskúšať, ale potom mi bolo ľúto párať, tak som pokračovala, sivej vlny som mala dosť. Po prvom rade štvorčekov sa mi zdalo, že k sivej sa pýtajú nejaké farby. Urobila som "revíziu" v zásobách a urobila rôznofarebnú kombináciu. Tá môže byť rôzna. Určite by bolo modulové štrikovanie pekné z moderných melírovaných vĺn.



Vyšívanie som do rúk nechytila. Premohla ma únava. Štrikovanie nevyžaduje takú pozornosť a sústredenosť :-) 

Tento raz som zažila niečo, čo ešte nikdy. Prvý raz v živote som stála na súde ako svedok. Obidve strany, ktoré sa súdia, celkom dobre poznám, to bolo pre mňa ešte ťažšie. Udalosti sa stali dávnejšie a tak som musela "loviť" v pamäti. Neviem, čo to je v ľuďoch, že sa nedokážu dohodnúť! A potom ja musím zažívať psychické vypätie ...........

Mám to za sebou a viac nad tým nemienim premýšľať. Domov som prišla neskoro, hneď som si dala horčík, najedla sa a uvarila čaj už o pol piatej:


ľubovník (strezálka, alebo len trezálka) na nervy :-)


Celý deň bol zamračený, ale nepršalo. Zato fúkal poriadny severák. Cestou na súd a zo súdu som ľutovala, že som nemala čiapku. Hlavu mám od jesennej choroby stále veľmi citlivú. Doma som cítila, že ju mám prefúkanú možno až na mozog, tak som sedela v kuchyni v teplej čiapke :-)

Po čaji sa zrazu objavilo slniečko a vytiahlo ma von. Pozrite sa, ako sa mi darí v hriadke:

rebarbore sa darí a aj ligurček podrástol :-)

bylinky sa prijali, ale rastie zatiaľ hlavne pažítka a kučeravý petržlen
reďkovka sa pekne "riadkuje" :-)

tu ešte nevidieť, ale snáď bude - jarnú cibuľku
stará cibuľa a cesnak na vňať :-)
a v chladné noci a rána majú postarané o teplo :-)

Pookriala som na duši a vrátila sa pred televíznymi novinami. K štrikovaniu a foteniu :-)



Ďakujem vám, že ste sa zastavili u mňa a venovali mi chvíľu zo svojho vzácneho času!

Nech sa vám darí!
Daniela

10 komentárov:

  1. Ого, ещё продолжение пледа!!! Он огромным будет?

    OdpovedaťOdstrániť
  2. Your knitting technique is fascinating and the blanket is gorgeous.

    OdpovedaťOdstrániť
  3. Danka deka je pekná---niekedy dávno som aj ja veľa štrikovala..dokonca nohavice,šaty aj kostýmik--bola taká moda a v obchodoch nebolo toľko rôzných odevov.Toto štrikovanie je zaujímavé--keby si o ňom nebola písala -ani si ten vzor nevšimnem,už tomu rozumiem--ľudia dokážu všeličo vykombinovať.

    OdpovedaťOdstrániť
  4. Deka je moc pěkná....Ještě jsem nic takového nedělala, budu to taky muset zkusit. Jsi prostě šikulka....hezký den a zdraví.....Milada

    OdpovedaťOdstrániť
  5. Danka, mne sa na vyvýšenom záhone začali objavovať slizniaci. A požrali čo to už. Robo si na nich minule večer posvietil a na jeden šup našiel 17 malých kusov! Krásne ti to povschádzalo, tak nech len rastie. Pa. D. :)

    OdpovedaťOdstrániť
  6. Zaujímavé pletenie, toto som ešte neskúšala. Ďakujem, za skvelý tip. Pekný deň ♥

    OdpovedaťOdstrániť
  7. Danka,
    deka je super a obdivujem ťa, ako to zvládaš :-) mňa nikdy veľmi nebavilo štrikovať...
    Záhradku, aj záhony máš pekné, už len počkať, kedy začne všetko rásť. Musím aj ja tú našu záhradku zdokumentovať.
    Verím, že si prišla domov vyčerpaná a bez elánu, žiaľ, aj taký je život, snáď Ti už večer bolo lepšie...
    Pááá

    OdpovedaťOdstrániť
  8. Danka ... ďakujem za priblíženie tvojho štrikovania ... mám z toho trochu guláš, ale keď sa do toho viac zažeriem, mala by som to zvládnuť ... hi hi ... si fandím ... :) Teší ma, že sa rastlinkám darí, rebarbora pekne rastie ... len sa bojím, že keď listy narastú do svojej veľkosti, zakryjú ligurček ... ak bude treba, presadíte ho ... nie ? :) paa L.

    OdpovedaťOdstrániť
  9. Danielko, ty jsi na ruční práce zdatná ... jde ti to od ruky... vidím, že ti každý rok nějaká rostlinka do kuchyně přibyde .. jak je vidět daří se jim dobře..
    Papa Jarka

    OdpovedaťOdstrániť
  10. Вязание получается очень красивым!
    А огород уже выглядит отлично!

    OdpovedaťOdstrániť