utorok 23. mája 2017

Nad výrokom "Staroba je trapná"

Vitajte u mňa!
Ďakujem vám za komentáre v predchádzajúcom príspevku!

Nevyšívam už dva dni. Včera som sa necítila dobre, veľa som oddychovala a nič nerobila. Keď ani to nepomáhalo, išla som s Borom na prechádzku. Príroda by mala urobiť so mnou zázrak, ale nestalo sa tak a po návrate domov som opäť ležala. Bez televízora a rádia, dokonca aj internetu som sa vzdala. A to je už čo povedať :-)))

Aspoň víkendové štrikovanie môžem ukázať. Je to 8 vechtíkov z vĺn rôznej kvality a rôznych vzoriek:




Napadol mi výrok jednej staršej tety z našej ulice. Niekedy pred desiatimi rokmi, teta mala vtedy okolo 73 rokov, mi odpovedala na otázku ako sa má, že staroba je trapná. Vysvetlila mi to tým, že stále ju čosi bolí, keď nie jedno, bolí druhé, začína na sebe pozorovať nemohúcnosť, neschopnosť, všetko jej padá z rúk, večer si urobí plán, ktorý však na druhý deň nikdy nestihne splniť, lebo deň je veľmi krátky. 

Vtedy mi to prišlo zábavné. Ja mám teraz o 10 rokov menej a už sa mi začína zdať, že staroba je trapná :-))))

Minulý týždeň v pondelok mala teta pohreb :-(((

Ráno som si odmerala tlak a dobre, že mi oči nevyskočili, mala som 171/70. Dala som si tabletku na vysoký tlak a do školy som išla spokojná už s tlakom 130/77. Ale cítila som sa biedne, čo si všimli aj kolegyne. Vypila som čaj, dala si horčík, ale nepomáhalo :-(((

Počas 5. vyučovacej hodiny som až do triedy počula môj telefon. Ten teda len zriedkavo vyzváňa a tak som sa ospravedlnila a odišla z triedy. Volala mi Lenka a zvestovala mi zlú správu. Zomrel môj kamarát z detstva. Boli to traja bratia, narodení vždy do roka po sebe, schodíky. Bývali poschodie nad nami. Za pekného počasia sme sa spolu hrávali celé dni von, za zlého počasia sme trávili čas na schodisku, hrali sme sa o školu a ja som bola vždy učiteľka :-)

Och, a moji najlepší kamaráti z detstva tu už nie sú. Ani jeden! Už som zostala len ja :-((((

A ja som tiež na tom zle. Psychika na bode mrazu, tlak zas zlý, nečudovať sa, že ma tacká: 94/54!!!!
Je to možné? Neviem si dať odpoveď, dávam si pre mňa ťažkú otázku. Urobila som si silnejšiu kávu a zas som oddychovala, spomínala, premýšľala ........

Zatiaľ prešla silná búrka a po nej vyšlo slniečko. Tlak 108/57. Uvarila som si čaj a išla nasávať energiu zo slniečka a mojej mini záhradky:



zelený Deep Forest


štrikujem ďalej :-)

Po vyše dvoch hodinách relaxu pri čaji a počúvaní spevu vtáčat v korunách stromov ma domov pohnala zima. Tlak 117/70. Dosť dobrý :-)

Ďakujem vám, že ste sa zastavili u mňa a venovali mi chvíľu zo svojho vzácneho času!

Nech sa vám darí!
Daniela

11 komentárov:

  1. Danka-máš pravdu- každý svoj vek má svoje pozitíva a negatíva.....aj staroba....záleži však veľmi na nás ako sa k tomu staviame....netreba sa veľa nad tým "negatívnym "" zamýšľať-----taký je život...musíme sa vždy upriamiť na tie dobré a krásne veci a ľudí,ktorí nás obklopujú.Áno veľa ľudí nás už opustilo....ale veľa ľudí je aj akčných a aj v neskorej starobe robia ešte obdivuhodné veci...činy...berme si z nich príklad.
    Ja bývam pri cintoríne.....takže mám ""prehľad""kto odišiel...keby som to nejako rozoberala --už by aj mňa z toho piclo!!!!!Pekné slnečné dni a všetko dobré E.B

    OdpovedaťOdstrániť
    Odpovede
    1. Nech je zem tetičke z ulice ľahká, ale s pomenovaním staroby ako trápna (trapná je po česky), som ešte nestretla. Do bodky súhlasím s textom, ktorý je vyššie. Netreba sa tým zaoberať a práveže robiť a všímať si veci a javy, ktoré sú napr. aj na starobe krásne. Sme približne rovesníčky, ale ešte sa stará necítim, aj keď ma trápia rôzne zdravotné neduhy. Takže, hlavu hore a s úsmevom do ďalších dní!

      Odstrániť
  2. V poslednom čase som aj ja ako mechom uderená...nič sa mi nechce, nálada pod psa a o tlaku ani nehovorím. Už som aj do lekárne zašla nech mi niečo dá na aby som sa vzchopila...čakám na slniečko, ale toto počasie si robí čo chce..ani tieto výkyvy nie sú pre telo prospešné!... takže....Danka drž sa, relaxuj a usmievaj sa...bude lepšie....:) pa Zuzana

    OdpovedaťOdstrániť
  3. Dani, přeji aby jsi byla co nejdříve v pohodě.
    Taky mám někdy den kdy říkám, že mi nesedí člověk . Snažím se na to moc nemyslet a nějak se zabavit.
    Fotečky jsou moc pěkné. Líbí se mi pohled na Choč .
    Ta puntíkovaná konvička je překrásná.
    Dani, měj se krásně.

    OdpovedaťOdstrániť
  4. Ahoj Danka, možno tieto nepríjemné stavy sú takým jemným upozornením organizmu , že treba trošku spomaliť, pribrdziť, oddýchnuť, menej myslieť na problémy. Prajem, nech je čím skôr dobre.

    OdpovedaťOdstrániť
  5. Danka, nech sa nám skoro uzdravíš ♥♥♥ Teškaj sa z pekných vecí a usmievaj sa na ne ... hlavne mysli na to pekné papa

    OdpovedaťOdstrániť
  6. lovely colorful knitting, Daniela. Sometimes, there is a lot of sadness to deal with in life. I hope you feel better and relaxed in coming days.

    OdpovedaťOdstrániť
  7. Milá Danielko, nesmíš moc přemýšlet...Já vím, člověku je smutno, když zjistí neodvratnou skutečnost ve svém okolí, ale nesmíme se tomu poddávat. Jednoduché je radit, horší je skutečnost. Tak ti přeju dobrý tlak a mysli na něco milého a příjemného...Hezký den.

    OdpovedaťOdstrániť
  8. Danielko, děvčata to tu napsala dobře. Nezabývat se těmito myšlenkami, věř mi, že vím o čem mluvím. Jde to. Leckdy si večer říkám, co mi během dne udělalo radost a je toho dost, počítám i nejmenší maličkosti. I ve stáří je hodně pěkných věcí, i když já si tak nějak stará nepřipadám.
    Mysli pozitivně, naplánuj si, že vše dopadne dobře.
    Vechtíky děláš čím dál tím hezčí, nádobí bude radostí skákat do odkapávače.
    A puntíkaté nádobíčko je parádní.
    Pusť si na youtube Světáky.
    Hezké dny ti přeju, papa Jarka.

    OdpovedaťOdstrániť
  9. Och viem o com pisete. Mala som spoluziaka, sedavali sme spolu v lavici. Cele styri roky, boli sme ako brat a sestra. Siahol si na zivot a vobec neviem preco? Je to uz par rokov. Bol to strasny sok. Cas je najlepsi lekar. Cakaju nas slnecne a teple dni, tak sa snad tie tlaky dorovnaju 😊 Vechtiky su krasne a riadky tiez 😆

    OdpovedaťOdstrániť
  10. Danka, takto ťa veru nepoznám až taký pesimizmus ťa chytil? Preč s ním! Ja viem, že keď nás kvári nejaká choroba alebo aj iné problémy tak sa to nedá len tak hodiť za hlavu ale ja viem, že ty to všetko zvládneš. Želám ti veľa sily, vyrovnaný tlak a už len samé dobré správy...Držkaj sa.

    OdpovedaťOdstrániť