piatok 5. mája 2017

"Vechtík" :-)

Vitajte u mňa!
Ďakujem vám za komentáre v predchádzajúcom príspevku!

Pár dní nevyšívam, a veru, chýba mi to. Mala som už pripravený užší výber predlôh z pinterestu a potom som niečo uvidela na FB a zas som ostala na vážkach. Ťažké rozhodovanie, ale krásne, mám rada tieto chvíle. Tak snáď zajtra ukážem aj novú výšivku :-)

Štrikovanie mi postúpilo a mám ďalší štvorček. Prvý som aj párala a zrejme sa mi bavlnená priadza pri tom trocha natiahla, pretože zelený štvorček som musela urobiť o jeden riadok kratší (myslím, že to nebude poznať) a aj tak mi zostal len malý kúsok:



Možno vás prekvapím tým, čo štrikujem. Budú to handričky na umývanie riadu. U nás sa na to dnes používa niečo takéto:


pre porovnanie veľkosti
Kedysi sme si takéto handričky nekupovali v obchode (neboli tam), ale každá gazdinka si ich robila sama. Pamätám si na moju maminku, ktorá nevyhodila žiadny starý uterák, či posteľné obliečky. Roztrihala ich na kúsky, obšila a vložila do šuflíka v kuchyni. U nás sa tieto handričky volali vechtíky. Aj vy poznáte toto staré slovíčko? Používali ste také handričky?

Na pintereste som začala objavovať malé štrikované kúsky a hneď sa mi zapáčili. Zaujali ma farbami a aj vzormi. Hneď na začiatku som ani nevedela, na čo sa používajú, ale boli také krásne!!!!

Trocha ma brzdila rozrobená deka. Ani teraz nie je hotová, ale čaká ma tá najhoršia práca na nej, tak som si dovolila k tomu aj trocha radosti :-)

Pozrite si niekoľko obrázkov z pinterestu:







Ďalšie využitie takýchto handričiek môže byť v kúpelni. Dajú sa použiť pri umývaní celého tela. Určite dobre premasírujú pokožku. Ja by som však na toto využitie urobila skôr vrecúško :-)


Môj dnešný čaj:


rooibos



Ďakujem vám, že ste sa zastavili u mňa a venovali mi chvíľu zo svojho vzácneho času!

Nech sa vám darí!
Daniela


5 komentárov:

  1. No Danielka, tu sa tvorí o dušu... U nás sa tomu hovorilo tvrdšie.. a to vecheť :) tiež sa strihalo a odkladalo...veľa vecí sa recyklovalo :) pá a krásny víkend Z.

    OdpovedaťOdstrániť
  2. No, že to budú vechtíky, to by ma ani vo sne nenapadlo ... :)))) ale krásne budú ... až by som povedala, že na ten účel je tej krásy škoda ... hi hi . U nás sa voľakedy rovnako robili vechtíky (tak sme tomu tiež hovorili) zo starých uterákov, utierok ... až kým neprišla doba "hubiek" a soke utierok ... sú oveľa praktickejšie.
    Dani, teším sa na novú výšivku ... dnes som mala v ruke môj rozvyšívaný venček s čerešňami ... pamätáš? Je najvyšší čas ho dokončiť ... Milujem tie chvíle, keď si po práci v záhrade sadnem na hojdačku a spravím si čas pre seba ... pri káve a výšivke ... Maj pekný, tvorivý víkend ... Pa L.

    OdpovedaťOdstrániť
  3. Aj u nás sa tomu hovorilo vecheť :-) Kedysi hubky a podobné veci na riad neboli. Mama tiež používala bavlnené vyradené veci. Na utieranie prachu používam podšívkovinu z vyradených vecí. Mám mačku a prišla som na to, že tak sa lepšie utiera prach, nechytajú sa na tkaninu. Na tie kupované handričky sa len chytali a nešli dolu a raz som tak čosi vyhadzovala a tak ma osvietilo, že aký fajný nápad, veď tá podšívkovina nechytá chlpy. :-))) Snáď to niekomu pomôže, kto má vnútri zvieratko. Aj u otca som to zaviedla, tiež tam tak utieram prach on nemá zvieratko vnútri.
    Kedysi dávno som podobný nápad u seba zdieľala zo slovenského blogu, háčkované boli, myslím, že z páranej vlny. Len tá dáma akosi nepublikuje. Idem to pohľadať a dám to na G+.
    Pá dámy a dotvorenia

    OdpovedaťOdstrániť
  4. Ahoj Danielko,
    krásné vechtíky a já bych se zdráhala mýt nádobí s takovým hezkým kouskem.Kamarádka má šité ze starého froté a vyplněné kouskem molitanu.A zdobené prošitým srdíčkem.Je využitý starý župan a vypadá to taky príma.Já používám kupovanou hadérku,ale jak tak vidím,něco si taky zpíchnu. Budu se opičit.. :-D
    Hezký den přeji
    Daška

    OdpovedaťOdstrániť