utorok 25. júla 2017

Zo včerajšej záhrady :-)

Vitajte u mňa!
Ďakujem vám za komentáre v predchádzajúcom príspevku!

Dnes sa mi konečne podarilo dokončiť júlový príspevok na Christmas Ornie SAL. Je to presne tak, ako som predpokladala - aj keď som už doma, na vyšívanie mám menej času. Leto si chcem užiť von, tiež denne štrikujem, no a nejaké tie povinnosti okolo rekonštrukcie bytu mi tiež odoberajú z času. Teraz to je pre mňa už príjemnejšie, napríklad, dva dni sa zaoberám svietidlami :-)

Kto bude chcieť vidieť aj lícnu stranu tejto krásy, lebo fakt je to krása, kliknite si na odkaz vyššie:





Zas musím konštatovať, že mne záhradku vôbec netreba :-)
Každý rok sa mi újde z úrody zo záhrady, kde som bola včera na nechtíkoch. Alenka je záhradkár telom i dušou. Aj dnes prišla k nám v zablatených čižmách a s plným košom. Nechcela sa ani posadiť, len mi všetko vyložila a "letela" do svojho kráľovstva. Stihla mi len povedať, že dobre, že som odfotila nechtíkový záhon včera, lebo po daždi nechtíky "poľahli". 

Čo ja budem s týmto všetkým robiť:



Trocha poradila aj darkyňa:



olivový olej, trocha soli a provensálske korenie
v marináde nechať odležať a potom len dať na panvicu a opiecť
mala som na dva razy, prvú a druhú večeru :-)

Kým sa mi cuketa marinovala, urobila som krátky proces s tekvicou. Vždy som ju strúhala na drobné rezančeky, ale odborníčka poradila krájať na kocky. Vraj sa aj tak rozvaria :-)




a do mrazničky :-)

Včera to bolo bez čaju, nešla nám elektrika. Dnes som si urobila nechtíkový. Najskôr oranžový, zajtra žltý. Som zvedavá, či budú mať inú chuť. Dnes som si čítala o domácej nechtíkovej masti a dočítala som sa, že vraj na ňu treba oranžové kvietky, vraj obsahujú viac prospešných látok. No, moc tomu neverím :-)








Čaj bol lahodný, chutil mi, ale necítila som v ňom niečo zvláštne. Suché lupienky však budú krásne v čajových zmesiach :-)
Nechtíkovú masť robiť nejdem. Doteraz som ju nepotrebovala a budem rada, ak to tak aj zostane :-)

Ešte vám chcem ukázať, čo sme dnes našli pod tapetami v obývačke:


 ja teba

To je tak: Keď si lásku zatapetujete, vydrží vám na celý život!


Ďakujem vám, že ste sa zastavili u mňa a venovali mi chvíľu zo svojho vzácneho času!

Nech sa vám darí!
Daniela


11 komentárov:

  1. Dani ... tá zatapetovaná láska ma dostala ... krásne ...nech vám to ešte dlho vydrží ... stojí to za to ... :)
    ♥ pa L.

    OdpovedaťOdstrániť
  2. Danka,
    aj mne sa páči tá zatapetovaná láska :-) Škoda, že netapetujeme...
    Krásnu úrodu si dostala, verím, že večera z nej chutila.
    A čajík je krásny a určite aj chutný, hneď by som ochutnala.
    Ja som dnes mala zelený čaj Cupcake.
    Pááá

    OdpovedaťOdstrániť
  3. Oh áno:), zatapetovaná láska sa len tak nevidí. :) Je to kúzelné! Až by mal človek chuť dať tam znova tapetu a odkaz zachovať. Aj pre ďalšie generácie. Ako dom, resp. domov, kde vždy sála od/do sŕdc láska. A aj doslovne - zo steny. :) Dobrú noc. pááá

    OdpovedaťOdstrániť
  4. Your stitching is amazing, the backside is as beautiful as the front. It is always fun to stitch Christmas projects, congrats on the finishing. Sunny Greetings from New Orleans. Alice.

    OdpovedaťOdstrániť
  5. Danka k tej nechtíkovej masti....ani ja som si ju nerobievala ...len vlani prvý krát a v zime ma začali bolieť nohy a na chodidlách sa mi začali robiť ...výrastky ""sa vraj tomu hovorí...tak som sa chystala k lekárovi-----ale medzitým som si všaimla aj že mám na pätách hrubú kožu...tak som si ich po vymáčaní v teplej vode
    začala natierať tou necht.masťou a čuduj sa svete zrazu bolo aj po mojich iných bolestiach...takže určite si ju robím a hlavne nepoužívam kúpnu...domáca je účinnejšia ---pekný deň

    OdpovedaťOdstrániť
  6. Nádherné s tou láskou :-) Pekný deň

    OdpovedaťOdstrániť
  7. Ta zatapetovaná láska je naprosto úžasná! Romana

    OdpovedaťOdstrániť
  8. Na odkaz jsem si klikla a musím říct, že to je tedy vážně nádhera! Nádherná je i zadní strana. Já když vyšívám tak zezadu to vypadá jak jeden velký motanec :).

    NEPLECHA NA PLECHU

    OdpovedaťOdstrániť
  9. ... moc milý objev pod tapetou a krásná výšivka. Úroda je úžasná. Z dýně, ale i z cukety, děláme zelí - je moc dobré a já ho můžu jen tak, samotné teplé studené ....
    Pohodové dny Miluška

    OdpovedaťOdstrániť
  10. Danka, ty s meníš na bylinkárku ale je to krásna záľuba aj ja to mám rada chodiť a robiť s bylinkami...s tým nechtíkom som to aj ja počula, ja trhám tiež len oranžové kvietky ale zaujímavé je, že tento rok nám takmer všetok nechtík kvitne na žlto, neviem prečo....a čo sa týka záhradničenia, len to nevzdávaj, z vlastnej úrody budeš mať radosť vždy a ešte väčšiu ak sa ti urodí toľko, že aj ty budeš môcť niekomu dať aj keď je niekedy problém komu, lebo všetci majú svojho dosť :))) pá

    OdpovedaťOdstrániť