utorok 1. augusta 2017

Motám, motám :-)

Vitajte u mňa!
Ďakujem vám za komentáre v predchádzajúcom príspevku!

Nad novou výšivkou som dlho nerozmýšľala. Vybrala som si rýchlo a hneď aj začala:

zas to bude len niečo malé

Konečne som sa dnes dostala k práci, ktorú neznášam. Potrebovala som vypárať staré, ale ozaj staré, rozrobené štrikovanie a ešte zmotať dve - tri pradienka vlny. To, aby som mohla pokračovať vo výrobe ďalších papúč :-)

Ružová vlna (100 g) značky Verona stála v čase nákupu 25 Kčs, biela Niké (100 g) je vraj výrobok mimoriadnej kvality - zloženie 30% angorská vlna, 40% angorská srsť a 30% PANs, cena tiež mimoriadná, 67 Kčs.



už si vôbec nepamätám, komu bol určený tento pulóver, ale jedno je isté, nedožije sa ho už :-)
Kedysi mi pri zmotávaní pradienok pomáhal manžel, neskôr Miško. Nakoniec som si našla spôsob, ktorý nevyžaduje pomoc ďalšej osoby, lebo nikomu sa nechcelo :-)



Najhoršie to dopadlo s bielou angorou. Určite už pri kúpe to bola veľmi jemná a tenká vlna, ale teraz z nej už nemám nič. Po pár metroch sa trhá už pri slabom potiahnutí pri motaní. Pozerala som sa, ži v nej nie sú mole, ale nič som nenašla. Jednoducho, vlna sa zrejme "preležala". Pôjde na vyhodenie. Je to škoda, lebo biela by sa mi hodila na kombinovanie s inými farbami a mám jej dokonca až dve pradienka :-(((



Horúci deň som prežila v dome, ale tešila som sa na večerné štrikovanie von, pod brezou:


čínsky zelený čaj Anji Baicha





Ďakujem vám, že ste sa zastavili u mňa a venovali mi chvíľu zo svojho vzácneho času!

Nech sa vám darí!
Daniela

8 komentárov:

  1. Tiež si pamätám mamine zmotávanie pradienok- bolo to veselé, ale po čase boleli ruky, predstierala som dramatické odpadávanie :) a doporučovala stoličku ako záskok.A keď začali pliesť aj staršie sestry, tak som bola v koncoch svojho detského sveta. :) Zajtra mame poviem, že dodnes mám tik v zápästiach.:) Nechápem, prečo to hneď nebolo v klbkách namotané.:) Ale zase, treba uznať, že pradienka spájali rodinu a spoločne strávený čas sa pokojne mohol merať na počet klbiek v domácnostiach. :) Výšivka bude zrejme medovo sladká. Aj ja som dnes pila zelený čaj.:) Fíha! Pod brezou sa niekomu chystá krásna ružová prechádzka životom - v ružových papučkách. :) Milučký týždeň želám. pá

    OdpovedaťOdstrániť
  2. Sú zaujímavé a veľmi milé tieto návraty do minulosti prostredníctvom vlny na štrikovanie :-). Všetky si pamätám, lebo dakedy som aj ja dosť štrikovala. A keď pozerám ,Danielka, tvoje príspevky, tak aj rozmýšľam či opäť sa do toho nepustiť. Len či by som to ešte vedela.

    OdpovedaťOdstrániť
  3. Darmo sa nehovori, ze na dochodku dobehneme vsetko, na co sme nemali cas za mladi .... 😉😉😉 Ty minas pradienka a likvidujes nedokoncene svetre ...
    Tiez si spominam, ako som volakedy mamke, velkej pletiarke, musela drzat pradienka pri zmotavani ... A nebolo ich malo ... Ruky neskutocne boleli, a ked uz boli klbka zmotane, mojkali sme sa ... 😃 Teraz na to rada spominam ... Dani, pozdravujem ... pa L.

    OdpovedaťOdstrániť
  4. Danielo ♥,připomněla jsi mi dětství,jak já nesnášela držet mámě vlnu a ona pomalu motala klubíčko.To byl trest :-)).A ty cena v Kčs :-))....Díky směju se od ucha k uchu :-)..Michaela

    OdpovedaťOdstrániť
  5. Také jsem mamce musela držet vlnu...a té bílé je škoda. Minulý podzim jsem postarší vlnu nevhodnou na pletení použila na vlasy podzimního strašáka a ještě mohla chvilku sloužit. Ty ceny jsou úžasné, bavím se nad nimi. Romana

    OdpovedaťOdstrániť
  6. Som Zvedavá, čo to bude až bude celé vyšité:-) Mne sa tá angora trhala, aj ked bola nová :-( Nevyhadzuj tú bielu, niekomu podaruj, na vlasy alebo iné drobnosti. ožno sa Ti aj tu z dievčat niekto ozve, že by zúžitkoval. Pekný deň želám :-) ♥

    OdpovedaťOdstrániť
  7. Darmo sa nehovori, ze na dochodku dobehneme vsetko, na co sme nemali cas za mladi .... 😉😉😉 Ty minas pradienka a likvidujes nedokoncene svetre ...
    Tiez si spominam, ako som volakedy mamke, velkej pletiarke, musela drzat pradienka pri zmotavani ... A nebolo ich malo ... Ruky neskutocne boleli, a ked uz boli klbka zmotane, mojkali sme sa ... 😃 Teraz na to rada spominam ... Dani, pozdravujem ... pa L.

    OdpovedaťOdstrániť
  8. S tým motaním vlny sme to mali ozaj viaceré v detstve rovnaké, tak ako píše Laura aj ja som musela pri tom mamine pomáhať a tiež bola veľká štrikovačka tak to bolo veľmi často...aká to bola výhoda, keď začali predávať priadzu v klbkách, aj môj muž sa potešil, lebo on zase mne musel držať ruky pri zmotávaní, potom sme už kúpili aj taký stroj ale nebolo to dobré :)))

    OdpovedaťOdstrániť