piatok 4. augusta 2017

Mrkvová nátierka

Vitajte u mňa!
Ďakujem vám za komentáre v predchádzajúcom príspevku!

Nevyšívam :-(
Štrikujem:

zeleno-bielej mám veľa, mám čo robiť :-)


Jurko si dáva strúhanú mrkvu na maslový chlebík. Má to rád, ale nás k tomu akosi nedostal :-)

V týchto horúčavách nechutí ani jesť. Manžel stále pracuje, píli, pribíja, robí vysúvací schod na povalu. Robí to sám, nemá mu kto pomôcť, preto musí používať hlavne rozum, aby to dokázal. Včera prišiel jeho synovec Oňo, vraj mu ide pomôcť s kamarátom vyniesť hore konštrukciu schodu. Nechcel uveriť, že manžel ho tam dostal úplne sám. Nuž, ono sila nie je nad rozum, všetko treba dobre premyslieť a využiť zákony fyziky. Tie ho učím už 41 rokov :-)))

A keď sa tvrdo robí, treba sa najesť. Aj keď nechutí. Na večeru som mu spravila novinku - mrkvovú nátierku. Trocha som sa obávala, lebo so zeleninou nie je kamarát. Ale osvedčilo sa mi - kde je dosť cesnaku, to je dobré :-)

Recept, teda základ receptu, mám z internetu. Maslo, tavený syr, dve vajcia na tvrdo a strúhaná mrkva, len trocha soli:





Vyskúšala som a niečo mi tam chýbalo. Cesnak to nemôže pokaziť, máme ho radi a je zdravý :-)


Stále to nebolo ono. Pridala som citrónovú šťavu, nechala odležať a už to bolo výborné:
moja porcia na skúšku, všetko ostatné zjedol manžel a ja som spokojná, lebo večeru vychválil :-)

Pri rekonštrukcii bytu nám to viazne. Majstri murári sú úzkoprofilový tovar na trhu práce. V utorok máme telefonovať, tak držte prsty!

Jarka ráno napísala, že si popíja šalviový čaj. Ona ráno a ja podvečer:


je vlaňajšia, zostalo mi, akoby som vedela, že tento rok jej budem mať oveľa menej, lebo v zime vymrzla



Včera to vyzeralo na dážď. Na dva razy aj spodlo pár kvapiek, ale nič z toho nebolo. Moja záhradka ostala nepoliata. Dnes som ju musela dobre zaliať. A pritom som zas obdivovala oblohu:





Ďakujem vám, že ste sa zastavili u mňa a venovali mi chvíľu zo svojho vzácneho času!

Nech sa vám darí!
Daniela

6 komentárov:

  1. Dani, ale mi robis chute ... Ale uz sa vajcia varia, skocim si po mrkvu a na veceru pripravim ... 😃 ja cajik zo salvie moc nemusim, ina kef hrdlo boli znesiem ... Snad sa dnes uz dazda dockame .. papa L.

    OdpovedaťOdstrániť
  2. Pomazánka vypadá lákavě, také vyzkouším. Pletené bačkůrky se hodí na doma i jako dárek. Zdravím na Slovensko. Marie

    OdpovedaťOdstrániť
  3. Danielko, pomazánku vyzkouším ... určitě bude dobrá ..papučky jsou parádní... šalvějový čaj dělám hodně slabý, jinak mi nechutná, na běžný hrneček dávám tři sušené lupínky ..
    Papa Jarka

    OdpovedaťOdstrániť
  4. Прекрасные деревенские носочки, такие уютные! Рецепт интересный, должно быть, очень сытный:) хорошего дня!

    OdpovedaťOdstrániť