utorok 22. augusta 2017

Zmenila som lokál :-)

Vitajte u mňa!
Ďakujem vám za komentáre v predchádzajúcom príspevku!

Začala som vyšívať a hneď aj párať. Nepáčil sa mi výber tmavobordovej bavlnky, tak som ju vymenila za svetlejšiu. Nuž a veru nezostalo pri jednej výmene. Oranžovú vymenila svetlejšia a žltú tmavšia :-)

Nurdan má obrovské skúsenosti s vyšívaním. Už podľa farieb uhádla, že idem vyšívať niečo vianočné. Áno, bude to na blog Christmas Ornie SAL. To znamená, že výšivku budem ukazovať len z rubu. Témou na august je ozdoba. Ja som sa rozhodla vyšiť vianočnú dečku, na ktorej budú vianočné ozdoby. Myslím, že viacerým bude dečka pripadať retro, alebo vintage. Tak ju vidím aj ja :-)


Keď sa u nás povie "zmenila som lokál", myslí sa tým, že som bola v inej krčme. Ja po krčmách nechodím, pre mňa je tou "krčmou" galantéria a metrový textil :-)

Včera som zaparkovala na opačnom konci mesta, ako bežne parkujem. Išla som do mojich obľúbených obchodov z inej strany. Obchody mám rada hlavne pre ich majiteľky a predavačky v nich. V jednom z nich šije a predáva moja dlhoročná dobrá kamarátka Hanka. Idem tam, keď mám dosť času na debatu nielen o ručných prácach. Som tam dlho :-)

Včera som cestou vošla do inej galantérie a potom o kúsok ďalej aj do metrového textilu. Kúpila som všetko, čo som chcela a tak som do tých mojich obchodíkov ani nedošla. S nákupom som spokojná, ale .............. chýba mi rozhovor so zanietenými "štrikovačkami, háčkovačkami a šičkami" :-(((((

Včera v galantérii:



maličký obchodík, celkom dobre zásobený, trocha neporiadok a chaos, predavačka nekomunikatívna


Včera v metrovom textile:



obchod strednej veľkosti, dobre zásobený, poriadok, predavačka nervózna

Včera som kúpila v galantérii 2 metre panami a posledný kúsok šnúrky do vrecúšok. Na panamu už vyšívam.

V metrovom textile som kúpila 2 metre bielej bavlnenej látky na futrá vrecúšok a po kúskoch farebných textílií:






Včera som prišla na to, že mi na novú výšivku chýba biela bavlnka. Dnes som zaparkovala zas na inom konci mesta a išla do najbližšej galantérie. Tu občas chodievam a dokázala som sa už aj zblížiť s pani predavačkou, asi aj majiteľkou (to som ešte nezistila). 

Ono to je o komunikácii. Ak sa ja pustím do reči a predavačka sa "chytí", je dobre. Ale ak začnem a vidím, že predavačka je nervózna, lebo práve postavila vodu na kávu a niekto na ňu čaká v sklade,  aj pri obsluhe tam pozerá, radšej odídem. To sa mi stalo včera :-( 

Dnes v galantérii:



malý, ale veľmi pekný obchodík,  zariadený s citom a s ukážkami ručných prác predavačky,
viac tovaru má prísť do konca mesiaca, predavačka komunikatívna, zručná :-)


Kúpila som si pár bavlniek a šnúrku strednej hrúbky, tenšia nebola:



Dnes som si urobila matchu, ktorá v minimálnom množstve bola aj vo včerajšom čaji:






Ďakujem vám, že ste sa zastavili u mňa a venovali mi chvíľu zo svojho vzácneho času!

Nech sa vám darí!
Daniela

8 komentárov:

  1. The haberdashery shop looks just wonderful, Daniela.

    OdpovedaťOdstrániť
  2. Daniela, I truly enjoy this post. The Haberdashery shop tour was fantastic. Fabrics are great too♥

    Paaaa

    OdpovedaťOdstrániť
  3. hlásím,že jsem se tu zase zastavila a pokoukala a nemám slov ♥♥♥...Krásné dny Míša

    OdpovedaťOdstrániť
  4. Danielko, těším se na výšivku, retro mám ráda ... asi čím dál tím víc.
    Hezké látky jsi nakoupila.. u nás ve městě mám po ruce galanterii a prodejnu bytového textilu.. v obou obchodech jsou starší prodavačky, poradí, pomůžou .. jako to bývávalo. I když, jak víš, nejsem tak častý návštěvník, ale je to milé prostředí. po páté si asi dám zelený s jasmínem.. kdysi můj první objev z.čaje. Papa J.

    OdpovedaťOdstrániť
  5. ahoj Danka ,velmi sa teším na tvoju novú dečku aj ja mám rada retro ...Mirka

    OdpovedaťOdstrániť
  6. Ahoj Danka. Prešla som všetky tvoje príspevky za posledných "dosť" dní...nestíhala som nič, lebo tiež som mala návštevu ale už je doma zase kľud aj keď ma to vôbec neteší a tak ako si aj ty písala aj ja som si veru poplakala pri rozlúčke, krásne dni skončili a musíme prijať každodenný život...ale nie o tom som chcela, krásne príspevky si zase vytvorila a veru si sa činila, toľko papučiek upliesť, krásne vrecúška pošiť, dobroty uvariť a ešte k tomu aj tie problémy s vodou no veru klobúk dole pred tebou a to si stihla ešte aj nejaké výlety a nákupy v tých fantasticky zásobených obchodoch s bavlnkami a látkami to obdivujem, parádne sú, môžeš sa pustiť zase do vyšívania :). Nech nájdeš krásne inšpirácie a samozrejme ako vždy sa teším na tvoje nové príspevky a fotky. Pá

    OdpovedaťOdstrániť
  7. Krásně zásobené obchody, škoda jen, že to personál kazí. U nás je super galanterie a když si jdu pro zip, zůstávám na "pokec" další hodinu. A někdy ani nic nekoupím a jen probíráme novinky. Na výšivku jsem zvědavá, já sama se nějak nemůžu nastartovat na další tvoření...snad přijde ta správná inspirace.
    Romana

    OdpovedaťOdstrániť
  8. Danka,
    moje obľúbené obchody :-)Rada do nich chodím, dnes som bola v jednom v Šamoríne a obsluha tiež nič moc a to tam už pár rokov chodím. Ale naj galantéria je v Zlatých Moravciach, toľko látok pokope som ešte nikde nevidela a veľmi milý a ústretový personál, aj majiteľka... super nakupovať, vždy kúpim, aj čo som nechcela :-)
    Vianočné zvončeky vyzerajú fajn.
    Pááá

    OdpovedaťOdstrániť