utorok 19. septembra 2017

Papriková pomazánka

Vitajte u mňa!
Ďakujem vám za komentáre v predchádzajúcom príspevku!

Kto chce vidieť líce, klikne si na Christmas Ornie SAL. Tu, ako mám zaužívané, ukážem dnes len rub:


Hotová výšivka si musí počkať na využitie. Čo poviete, bol by z nej pekný vianočný vankúš?

Na staré kolená sa zo mňa stáva "puťka" domáca. Vymýšľam si roboty, ktoré som predtým nikdy nerobila. Celý aktívny život (akoby som aktívna teraz nebola 😜) som sa venovala svojmu povolaniu a našim štyrom deťom. Deti už z domu odišli, osamostatnili sa a ja zrazu mám viac voľného času :-)

Prvý raz som sa pustila do paprikovej pomazánky. Celé roky sme si kupovali takúto:



Myslela som si, že vyrobiť takú pomázanku je hotová veda. A teraz sa môžem medzi "vedcov" potravinárov zaradiť aj ja :-)

Na tržnici som povyberala všetky červené papriky. Dočítala som sa, že tie sú vhodnejšie ako kápia. No, ono je to vec názoru. Kápia je sladšia, preto sa mi paprika zapáčila viac.




Pripravila som si olej, ocot, paradajkový pretlak, soľ, cibuľu, cesnak, čili a petržlenovú vňať:


Papriku, cibuľu, cesnak a vňať som nakrájala, dala do hrnca, zaliala olejom a octom, osolila a pridala pretlak a varila do mäkka. Počas varenia som viackrát robila skúšku chute a pridávala po troche ocot a soľ a nakoniec som sa rozhodla, že pridám aj lyžicu cukru. Keď bola už paprika mäkká, ponorným mixérom som všetko za horúca zmixovala a dala do sklenených pohárov, zabalila do deky a nechala vychladnúť:





Ráno už bola pomazánka vychladnutá:

toto som urobila z 1,3 kg čistej papriky, ostatné prísady som nevážila, nemerala, všetko robievam len od oka :-)

Samozrejme, že hneď som ju musela vyskúšať:


je výborná a najdôležitejšie je, že chutí aj manželovi :-)

Dnes som spojila čaj o piatej s večerou:


bylinková zmes - dobrá myseľ zo záhradky, šalvia, repík, rebríček, mäta, nechtík a fialka



aj na hrianke je výborná!

Ďakujem vám, že ste sa zastavili u mňa a venovali mi chvíľu zo svojho vzácneho času!

Nech sa vám darí!
Daniela

9 komentárov:

  1. Danka,
    si mi narobila chute, túto pomazánku mám aj ja rada. Ale ešte nikdy som ju nerobila, vždy ju dostanem ako darček :-)Moja mama ju kedysi robievala aj s mäsom... bola výborná hlavne na hrianke.
    Mikulášikov som už poobzerala, vankúšik z nich bude určite krásny.
    Ja som si dnes dala opäť čaj na cholesterol, blíži sa kontrola u dr...
    Páá

    OdpovedaťOdstrániť
  2. Daniela I love pepper spread but keep them buying , because of the peppers in the USA are not comparable with the ones you have. Your Christmas project is at the back side so beautiful, how do you do that? Sunny Greetings from New Orleans, Alice

    OdpovedaťOdstrániť
  3. Danielka, recept na pomazánku sa mi veľmi páči. Domáca pomazánka je vždy lepšia ako tá prechemizovaná z obchodu. Mikulášovský motív sa bude určite dobre vynímať na vankúšiku.

    OdpovedaťOdstrániť
  4. Φαίνονται πολύ ωραίες οι πιπεριές, θα τις κάνω κι εγώ μια και έχουμε πολλές στην Ελλάδα !!! Το κέντημα δείχνει πολύ ωραίο !!! Πολλά χαιρετίσματα !!!!

    OdpovedaťOdstrániť
  5. Dobry den. Tuto pomazanku robievala Michalova mama. Zial nikde neostal recept. Preto sme tento rok bez pomazanky. Ked som vsak zbadala recept u Vas potesila som sa 😉 Tento rok som si trufla zavarit papriky Alma, tiez ich robievala ona. Neviem vobec este ake su, nekostovali sme. S tou pomazankou ste ma teraz dostala 😆

    OdpovedaťOdstrániť
  6. Your little Santas are so cute, Daniella! I love their long candy canes :)

    And the pepper spread looks very tasty--you've made me hungry!

    OdpovedaťOdstrániť
  7. Danielko, myslím, že tvůj nápad s polštářkem je hezký. Paprikovou pomazánku mám ráda, ale nikdy jsme ji nedělali. Jsi dobrá, že ses do ní pustila. Fakt někdy si člověk myslí jak je věc složitá a ono ne. Tak si pochutnávejte.
    Já si dala čajík se zázvorem.. ať zahřeje v tom nevlídném počasí.
    Papa Jarka

    OdpovedaťOdstrániť
  8. Teda, chvilku jsem nesledovala a co je všechno nového! Výšivka je nádherná, umím si ji představit na vánočním polštářku😀 A papriková pomazánka vypadá lákavě, díky za tip, určitě vyzkouším. Hezký podzim Romana

    OdpovedaťOdstrániť
  9. Danielka, vyzera vyborne...vyskusam :) dakujem :) a vysivka je tiez velmi pekna, sikulka...papa

    OdpovedaťOdstrániť