piatok 5. januára 2018

Hodiny

Vitajte u mňa!
Ďakujem vám za komentáre v predchádzajúcom príspevku!

Pekne sa mi to zapĺňa, aj voňavými fialkami:




Zmena je život. Plán bol vyšívať, šiť a prechádzka. Nuž, plány sú len plány, tie moje často nesplnené.  Ale prechádzka bola. Po Ružomberku :-)

V obývačke mi chýbajú hodiny. Naše staré, ktoré sme dostali ako svadobný dar, boli už roky nefunkčné. Vyhodiť ich nám bolo ľúto, v lete putovali do zbierky hodín na dvore.

V Kubíne som ešte pred Vianocami bola v hodinárstve, ale výber bol slabý. Na internete som tiež prešla niekoľko obchodov, to bol výber veľký, ale väčšina na objednávku. 

Dnes mám posledný deň zimných prázdnin, variť stále nebolo treba, šitie môžem odložiť (nie na zajtra, radšej na neurčito), môžeme sa ísť pozrieť do Ružomberka :-)

Prešli sme 4 obchody, nuž ale ............, nakoniec sme kúpili :-)










Celé poobedie manžel "opravoval" naše staré hodiny. Neúspešne. Možno hodinár by vedel v nich vymeniť celý strojček za nový, len skrinka by ostala pôvodná. To by som bola najspokojnejšia :-)

Ja som zatiaľ vyšívala. Urobila som si prestávku na prečítané si noviniek na mojich obľúbených blogoch a u Lauri som sa inšpirovala na dnešnú večeru. Nemám doma už toľko zásob a do potravín sa ešte nechystám, tak som improvizovala. Mala som menšiu cviklu, tak som ju nastrúhala. Potom ma napadlo, že s cícerom sa pobijú o chuť. Nakoniec som urobila dve nátierky :-)

surová strúhaná cvikla, vajcia na tvrdo, hroznový olej, cícer v konzerve,
kyslá smotana, cesnak, cibuľa, rozmarín, korenie soľ

  • cviklová - surová cvikla, cesnak, cibuľa, na tvrdo uvarené vajcia, kyslá smotana, soľ, korenie
  • cícerova - na oleji cibuľa a cesnak, rozmarín, pridať cícer, opražiť, dve vajcia na tvrdo, ponorný mixér na to, soľ, korenie, ale zdalo sa mi to moc hutné, tak som pridala ešte polovicu kyslej smotany



natrieť na hrianky a k tomu pohár piva :-)

Lauri, ďakujem ti za inšpiráciu! Mne chutili obidve. Manžel nečakal, kým budú hotové a večeral skôr. Sľúbil, že zajtra si dá :-)

Môj čaj, už s novými hodinami:


Zelený čaj s názvom Petrohrad
Zloženie: zelený čínsky čaj, aróma citrusov, červeného ovocia, vanilky a karamelu
Hodnotenie: výborný






Ďakujem vám, že ste sa zastavili u mňa a venovali mi chvíľu zo svojho vzácneho času!

Nech sa vám darí!
Daniela

9 komentárov:

  1. Danka,
    krásne hodiny ste nakoniec vybrali (vybrala):-) pekne ladia do interiéru :-)
    Nátierky vyzerajú lákavo, ja už roky pripravujem originál hummus z arabskej kuchárky, ale možno vyskúšam zmenu a urobím verziu s cviklou.
    Čajík musel byť výborný, krásna šálka, u mňa bol dnes brusnicový s rozmarínom.

    OdpovedaťOdstrániť
    Odpovede
    1. A výšivka je krásna, pri pohľade na fialky si predstavujem ich krásnu vôňu...

      Odstrániť
  2. Pekné hodiny ste kúpili, nech vám dlho a dobre slúžia. My máme hodiny v každej miestnosti na stene ... teda okrem sociálnych samozrejme ... :))) Zvykla som si, že keď otočím hlavou, všade viem presný čas ... Už včera som zabudla pochváliť novú výšivku ... dnes je ešte krajšia ... teším sa na výsledok ... A teším sa aj z tvojich nátierok ... vyzerajú veľmi chutne, rada som inšpirovala ... a pri pohľade na čaj mi napadne myšlienka ... mala by som zas čajíkovať s vami ... Pijem čaj každý deň bylinkový, ale skôr večer pri počítači ... Danka maj sa krásne a uži si pekný víkend pred začiatkom školských dní ... L.

    OdpovedaťOdstrániť
  3. Ahoj Daniela, krásne si zariaďujete interiér. Tie hodiny sú prekrásne, hodia sa k štýly nábytku. Výšivka sa krásne rysuje a nátierky robievam aj ja často, rôzne. Navnadila si ma na Tvoje, mňamky.
    Emily

    OdpovedaťOdstrániť
  4. Dani, hodiny jste vybrali dobře. Hezky tam pasují. A výšivka pěkně pokračuje. Máš na ní krásně jemné barvičky. M.

    OdpovedaťOdstrániť
  5. Milá Danielko! Pomazánky vypadají velice jedle, taky je ráda vyrábím a experimentuji. Ale zaujaly mne vaše nové hodiny. My máme taky sloupkové "ročky! a už mi jednou v opravně řekli,že nepůjdou už příště opravit. Máme je celou dobu, co jsme spolu, cca 36 let a taky jsou koukala v hodinářství a jedny bych brala hned. Ale zatím ještě ty staré šlapou, tak uvidíme. Tenkrát na ty ceny byly tyto dost drahé. V osmdesátých letech jsme za ně zaplatili 2200 Kč a tyto, co se mi líbily, jsou krásnější a stojí jen 1750 Kč. To jde.

    OdpovedaťOdstrániť
  6. Danielko, další krásná Pařížanka bude na světě ..hodiny jste vybrali do obýváku pěkné.. hezky tam pasují ... mám jednu řepu, tak už vím co s ní udělám.. už se těším... dívala jsem se na internetu na tvoje čajíčky, hlavně plechovky a říkala jsem si, že Petrohrad musí být dobrý.. já jsem si dala "dárečkový" rooibos s aloí chutná mi moc ...
    Papa Jarka

    OdpovedaťOdstrániť
  7. Happy New Year, liebe Daniela ! Dein Stickbild ist wunderschön !!!
    Liebe Grüße von Carmen

    OdpovedaťOdstrániť
  8. Lovely embroidery, Daniela! Weekend stitching plans always keep on changing for me.

    OdpovedaťOdstrániť