piatok 4. mája 2018

180. výročie CZ ECAV

Vitajte u mňa!
Ďakujem vám za komentáre v predchádzajúcom príspevku!

Dobieham zameškané. V máji aprílová úloha :-(



Dnes som bola v Jeruzaleme. Čudujete sa? Presne tam dnes začal prvý trojtýždňový cyklistický sviatok tohto roku, Giro d'Italia 2018. Teším sa :-)

Ale to nie je všetko. Začali sa aj majstrovstvá sveta v hokeji. Súčasne budú dva športy, ktoré najradšej sledujem. Len sledujem :-)

Pre mňa to znamená, že strávim pred obrazovkou televízora oveľa viac času, ako bežne. Stáva sa mi, že aj dva dni televízor ani nepustím.  Teraz si to vynahradím :-)

V našej obci pôsobí cirkevný zbor evanjelickej cirkvi augsburského vyznania. Po vlaňajšom 500. výročí reformácie si tento rok pripomína CZ ECAV  v Jasenovej svoje 180. výročie existencie:






Dobre si to prečítajte! Sú tam mená známe celému Slovensku. A to medzi kňazmi, učiteľmi aj dozorcami.  

Zajtra bude pokračovanie :-)

Dnes som si urobila fialkový čaj- TU sa dozviete viac. Vtedy som napísala, že po vysušení fialky strácajú fialovú farbu, stávajú sa bielymi. Nepodarilo sa mi zistiť, kedy sa to stane. Hneď po vysušení to nie je. Povedala som si, že tento rok budem fialky sledovať každý týždeň, nech to zistím :-)






šáločku mám po svokre, jedinú, podšálka nie je originál


Ďakujem vám, že ste sa zastavili u mňa a venovali mi chvíľu zo svojho vzácneho času!

Nech sa vám darí!
Daniela!

3 komentáre:

  1. Nádherný hrníček, to musel fialkový čaj opravdu chutnat! Romana

    OdpovedaťOdstrániť
  2. Ahoj Danko, já bych se dnes zabývala tím kostelem. Je fakt, že před časem jsem navštívila stránky vaší obce a zjistila jsem, že je tam kostel, ale evangelický. To mě docela udivilo, ale možná to má své historické opodstatnění a mě by docela zajímalo, jestli na Oravě je takových kostelů více a proč je to augsburské vyznání. Má to u vás tradici? Ono 180 let zase z hlediska historie obce není tak dlouho, já jsem tam čekala spíše kostely katolické. A k tomu "plakátu" na kostele - už několikrát jsem si na tvých fotkách toho všimla a teď to vidím zblízka. Kdo je kněz nebo učitel, to vím, ale jakou funkci tam má dozorca? Ráda si o tom přečtu, pokud o tom něco napíšeš. Děkuji a přeji hezký víkend. Jana

    OdpovedaťOdstrániť