štvrtok 17. mája 2018

Francúzske zemiaky a kapusta :-)

Vitajte u mňa!
Ďakujem vám za komentáre v predchádzajúcom príspevku!

Ukončené, vyžehlené, odfotené a tu zrazu v PC vidím chybu. Zajtra opravím :-)

vidíte chybu?


Robila som francúzske zemiaky. Francúzske, o ktorých Francúzi ani nechyrujú :-)
K tomu sa najviac hodí kyslá uhorka, či nejaký dobrý šalát. Môj manžel to má inakšie. Aj keď je v zemiakoch klobása, on si k nim dáva mlieko :-)

A ja? Tentokrát som zvolila skorú kapustu (zelí) nakrájanú na kocky, bez zálievky, bez ochutenia:





Do zvyšku kapusty som dala trocha soli a rasce, premiešala a utlačila do pohára. Zo štyri dni nechám v kuchyni "odpočívať", ale ..., kdeže vydržím štyri dni! Hneď na druhý deň som si na kapuste pochutila. Niekto je závislý na sladkostiach, niekto na slaných orieškoch, dokonca niekto na nikotíne (a to nechcem písať o horších závislostiach), ja som závislá na kapuste :-)


najskôr tesne uzavrieť, potom priedušne, lebo začne kvasný proces
mne kvasiť ani nestihlo :-)

Onedlho rozkvitne dobrá myseľ a mne vo vrecku ostala ešte tá vlaňajšia. Musím ju doniesť do školy, tam sa spotrebuje rýchlo :-)


dobrá myseľ





Ďakujem vám, že ste sa zastavili u mňa a venovali mi chvíľu zo svojho vzácneho času!

Nech sa vám darí!
Daniela!

6 komentárov:

  1. Dani,
    neviem, či správne, ale každá včielka má inej farby zvýraznenie :-)
    Výšivka je krásna, páčia sa mi farby, aj motív.
    Mňam, francúzske zemiaky, aj kapusta, ja by som ju jedla aj denne, ale moji chlapi protestujú, tak aspoň občas.
    Páá

    OdpovedaťOdstrániť
  2. Danka, idem si oči vyočiť, ja žiadnu chybu nevidím ... :) ale ty si odborník, autor ... ten má vždy prehľad ... :)))) Francúzske zemiaky máme aj my veľmi radi ... s uhorkou, alebo čerstvým šalátom ... Môže byť aj kapustový ...
    Danka, prajem ti pekný večer ... L.

    OdpovedaťOdstrániť
    Odpovede
    1. a ešte ... klíčiaci harmanček vyzerá skoro ako kôpor ... nechaj, nech vyrastie, možno aj zakvitne a vysemení sa ... len nechaj niekoľko kvietkov dozrieť ... L.

      Odstrániť
  3. ma è bellissimo! Anch'io faccio spesso errori, ma li vediamo solo noi che ricamiamo :)

    OdpovedaťOdstrániť
  4. What a pretty finish, Daniela! I don't see any mistake, though. It is funny how our mistakes only show up after we have photographed them and put them on our blogs :)

    OdpovedaťOdstrániť
  5. Pekná výšivka, opäť...Danka, s tými francúzskymi zemiakmi je to ozaj zvláštne, u nás ich poznáme a máme ich veľmi radi, myslím tým našu rodinu a bez kyslej uhorky si ich neviem ani predstaviť, alebo aj s cviklou, čalamádou...ale keď tvojmu mužovi chutí k nim mlieko tak nech si dá :))) Pekný deň

    OdpovedaťOdstrániť