piatok 25. mája 2018

Kostol a kaplnka v Španej Doline

Vitajte u mňa!
Ďakujem vám za komentáre v predchádzajúcom príspevku!

Včielka a kvietok, čo môže byť krajšie:



pre porovnanie - pred "obšitím"
Ešte mám v zálohe jeden malý, ale krásny obrázok. Možno zajtra začnem :-)

Aj dnes sa vrátim k nedeľnému výletu do Španej Doliny. Pozrite sa na tamojší kostol:


pohľad na väžu spod kopca, v ktorom sú postavené domy






Pri kostole je kaplnka:






Pre tých, ktorí nerozumejú písanému textu:
Táto kaplnka k úcte Svätého Jána
bola postavená ako drevená
v 18. storočí
Veriaci ľud ju vymuroval
v roku 1829
Obnova kaplnky bola
roku 1904
Terajšia obnova sa previedla
roku 1975


Dnes som mala čaj i kávu. Čaj som si urobila zo sušeného kvetu kostihoja lekárskeho a alchemilky lekárskej. Zatiaľ som ich nezbierala. Na skúšku som si minule doniesla z každej bylinky po kvietku, len na skúšku:


v modrej farbe je kostihoj, v zelenej alchemilka
je tu pol litra čaju, nezdá sa, lebo šálka je obrovská :-)

 Ďakujem vám, že ste sa zastavili u mňa a venovali mi chvíľu zo svojho vzácneho času!

Nech sa vám darí!
Daniela!

8 komentárov:

  1. Danka,
    výšivka je peknučká a výlet ste mali super, krásne fotografie...
    Pekný víkend, páá

    OdpovedaťOdstrániť
  2. Molto bello il ricamo e bellissime le foto!

    OdpovedaťOdstrániť
  3. Dani, včera som obdivovala miestny obchodík, a dnes si nám ukázala opäť skvost ... Pekný výlet ste si urobili. Výšivka je milá ... obdivujem ... Maj sa dobre ... pa L.

    OdpovedaťOdstrániť
  4. Ahoj Danka, přeji pěknou sobotu. Výšivka je výborná a to obšití dělá svoje. Myslím, že dříve se křížková výšivka takto neobšívala, aspoň jsem to nepoznala. ... Fotky z výletu jsou vydařené, jistě jsi toho nafotila hodně a sem dala jen ukázku. ... Na bylinkách poznávám, že některá slovenská slova neznám. Kostival lékařský ano, to je výborná léčivka s výbornými účinky, ale zatím nevím, co je alchemilka, ale zjistím si to. Měj se krásně a těším se na další. Jana

    OdpovedaťOdstrániť
  5. Dani, to byl krásný výlet. Špania Dolina je určitě velmi zajímavá.
    Tvé čajíky také sleduji a stále se učím něco nového. M.

    OdpovedaťOdstrániť
  6. Samé krásy u tebe vždy najdu, ať je to vyšívání, pletení nebo nádherné fotky. Stejně je u nás (myslím tím naše "bratry" vedle) krásně, že? Ještě dodám, že jsi mne dostala s tou včeličkou. To je nádhera!

    OdpovedaťOdstrániť
  7. To som teda netušila že je v Španej Doline tak krásne, dedinsky. Ešte som tam nebola ale vidím, že ako tip na výlet je to super. Oveľa radšej mám takéto dedinské prostredie ako ruch veľkých miest, možno preto, že sama žijem na dedine už skoro 50 rokov, aj keď naša dedina už svoj tradičný vzhľad za tie roky veľmi zmenila a nájisť také dedinské domčeky je problém, je ich už len veľmi málo. Noví majitelia ich búrajú a stavajú si nové domy, škoda.

    OdpovedaťOdstrániť