pondelok 25. júna 2018

Rumanček v kukurici :-)

Vitajte u mňa!
Ďakujem vám za komentáre v predchádzajúcom príspevku!

Dnes dodržím svoj zvyk a ukážem len rub výšivky:



Kto chce vidieť aj líce, musí si kliknúť na Christmas Ornie SAL.

Zas sme prežili deň bez elektriny. Celých 12 hodín. Ak to takto ide pokračovať aj cez prázdniny, bude to pre mňa, ale hlavne pre deti a mládež ako trest :-(

Do školy som išla neskôr a keď ráno zasvietilo slniečko, išla som na rumanček (harmanček). Vždy ho vidím rásť len okolo ciest, takže je nepožiteľný. Kúpila som si aj jeho semienka a vysiala ich, ale veru z neho moc mať nebudem. Vyšli snáď len tri :-(

V piatok som objavila rásť rumanček v láne kukurice. Tak ten už bude určite v rámci možností vhodný na zber. Myslela som si, že jednoducho budem trhať jednotlivé kvietky, ale nešlo mi to. Musela som si odstrihnúť celé vetvičky a doma oboma rukami trhať, alebo si pomôcť nožničkami. Striedala som to :-)

Z ranného zberu som mala kvietkov málo. Keď som prišla zo školy, išla som teda na zber ešte raz. 







toto je z oboch zberov, nie je to moc, ale do zmesi bude dosť :-)
Popoludní už bolo slniečko za mrakmi a zdalo sa, že každú chvíľu začne pršať. Takýto bol Choč, keď som išla domov:




Vedela som, že o piatej čaj neuvarím, tak som si ho urobila hneď ráno, ešte pred zberom rumančeka. Hodiny som neodfotila :-(





Ďakujem vám, že ste sa zastavili u mňa a venovali mi chvíľu zo svojho vzácneho času!

Nech sa vám darí!
Daniela!


7 komentárov:

  1. Danka,
    pekne si si nazbierala rumenčeka, on sa ešte podobá s jednou rastlinkou, ale názov mi vypadol...
    Aj u nás bolo dnes celý deň zamračené, ale dážď neprišiel.
    Zato Alexík si ráno na prechádzke vyvrtol nohu, tak len leží a manžel dostal včera črevnú chrípku, dnes bol na infúziách...malý lazaret. Ale Kubík sa drží, už sa mu to kráti...
    Ja som si dnes uvarila zázvorový čaj s chilli a veru štípe dosť :-)
    Páá

    OdpovedaťOdstrániť
  2. Posielam pozdrav, je skvelé, že takto na bylinky "naďabíte"aj v poli a je to ako z tej básničky jedna Milka, dve Milky- nazbierali kamilky. :) Na harmanček nedám dopustiť - je mojou najobľúbenejšou liečivou bylinkou. A ani mne na balkóne zo semienok nevyklíčil minulý rok. Veselé vyšívanie. :)

    OdpovedaťOdstrániť
  3. Ja som si nasiala harmanček asi pred dvomi rokmi medzi kvetinový záhon a tak sa mi rozmnožil, že som ho veru musela už aj vytrhať.V kvetináči sa mi tiež neujal. Harmanček považuje za jednu z najuniverzálnejších byliniek a mám rada jeho jemnú vôňu. Pozdravujem na Oravu, máte tam naozaj krásne :-).

    OdpovedaťOdstrániť
  4. Harmancek uz mam nasuseny a je ho dost... Aj do zmesi, aj samostatne. U nas som ho nikde neobjavila, nasiala som si ... Najskor do nadoby, neskor som presadzala do zahrady a tam ho mam dodnes uz niekolko rokov. Vzdy sa mi hojne vysemeni, veru musim na jar vytrhavat, inak by som mala v zahrade len harmancek. Len treba vzdy nejake kvietky nechat na vysemenenie... Nepozbieram vsetky... Danka, prajem krasne dni. pa


    OdpovedaťOdstrániť
  5. Vidíš Danka, ja sa rozčuľujem, keď u nás takmer každý deň vypnú elektrinu, neviem z akých dôvodov len na pár sekúnd...bojím sa o spotrebiče ktoré vypnú a hneď nato zapnú a to sa niekedy opakuje aj viackrát za sebou...u vás je to oveľa horšie, čo tie chladničky a mraziaky? Dani, výšivka je krásna a harmančeka máš tiež peknú zásobu, ja tento rok ani jeden. Stratil sa mi z bylinkového záhona a neviem prečo...Pá

    OdpovedaťOdstrániť
  6. Your new blue goose finish is so cute, Daniella! I always enjoy your photos of the mountain!

    OdpovedaťOdstrániť