nedeľa 15. júla 2018

Šampiňónová s rezancami a bonusom

Vitajte u mňa!
Ďakujem vám za komentáre v predchádzajúcom príspevku!

Jedna čierna mačka sa aj povezie:


Môj manžel má zásadu: z húb zje iba tie, ktoré sa kúpia v obchode. Ja sa prispôsobujem :-)

Dnes som varila šampiňónovú polievku s rezancami:

ghee, vňať petržlenová a cibuľová, pažítka, mrkva, hubový bujón a chýba mi tu cibuľa a dva strúčiky cesnaku
Na ghee a som dusila nakrájané šampiňóny, pridala mrkvu, cibuľu a cesnak, poprášila hladkou múkou a zaliala vriacou vodou, pridala bujón, korenie, dochutila som ešte soľou, pridala nakrájanú vňať a ešte chvíľu varila. Osobitne som v slanej vode uvarila rezance.



dobrú chuť! teda nám obom chutilo :-)

Minulý týždeň manželovi zachutil marhuľový koláč a čo by som pre neho neurobila, len nech sa má dobre, veď to poznáte :-)

Dnes to bol rebarborovo-jablkový:

rebarbora a jabĺčka

jabĺčka som tiež pokrájala, premiešala s rebarborou a dvomi škoricovými cukrami

do dvoch vajec pol šálky mlieka, pol šálky oleja - premiešať,
pridať pol šálky cukru, šálku polohrubej múky, pol šálky kokosu, kypriaci prášok - premiešať

maslom vytretú formu posypať kokosom

naliať cesto

na vrch dať zmes ovocia aj so ľťavou, ktorú pustilo

piecť pri 180ºC, ja som piekla 50 min., vrch je trocha pripečený, ale stred je akurát,
trvalo to dlhšie, lebo som mala dosť veľa ovocia

k tomu kyslá smotana s cukrom, do chladničky, potom nožom prejsť okolo formy a otvoriť ju

posypať čokoládovou ozdobou (ryžou?)

šťavnatý, veľmi chutnýýýýý :-)

Dnes som mala čaj už o desiatej a nech nikoho nemýli šálka, ja som v nej nemala kávu :-)


bazový kvet, harmanček, nechtík, prvosienka, list kostihoja lekárskeho






Ďakujem vám, že ste sa zastavili u mňa a venovali mi chvíľu zo svojho vzácneho času!

Nech sa vám darí!
Daniela!

11 komentárov:

  1. Dani, s těmi houbami jsem na tom stejně, jako tvůj muž. Já houby nesbírám, nemám k tomu důvěru a jen občas koupím žampióny. Tvoje polévka vypadá velmi chutně. Koláč je lákavý, ale já bych to musela dělat bez rebarbory, přítel by to nejedl. Ale minulý týden jsem pekla meruňkový koláč a před tím třešňovou bublaninu. Měj se hezky, ten vyšitý obrázek je krásný. Jana

    OdpovedaťOdstrániť
  2. My sme na huby chodili veľmi radi ... Ale teraz ... manžel kvôli chrbtici ďaleko neprejde, ja sa do lesa sama bojím ... no, nechodíme ... Máme huby len keď nám nazbiera chatár Jano, dobrý kamarát. Huby máme veľmi radi, zbieram a konzumujem len tie, ktoré s určitosťou poznám.
    Tvoja polievka vyzerá veľmi chutne, rovnako aj koláčik ... svieži, ovocný ... mňam ... Veľmi zaujímavá šálka ... :) papa

    OdpovedaťOdstrániť
  3. Ja huby milujem, ale keďže ich nepoznám, tak ich pre istotu nezbieram. Našťastie mamina je hubárka, takže o hríbové zásoby mám postarané. Ovocný koláčik patrí k letu. Tvoj vyzerá naozaj neodolateľne. Prajem krásne letné dni.

    OdpovedaťOdstrániť
  4. Your embroidery is very beautiful, Daniela! The food items look yummy, especially, the cake:)

    OdpovedaťOdstrániť
  5. Danka,
    pár dní som nebola na nete a vidím, že si pokročila, krásna výšivka.
    Polievka vyzerá dobre. Veď vieš, sme hubári, hlavne manžel je v mykologickej spoločnosti, takže u nás sa jedia huby rôzne :-) aj také, ktoré mnohí nepoznajú.
    A koláčik musel chutiť skvele, milujem rebarboru a jablká, mňam...
    Páá

    OdpovedaťOdstrániť
  6. Complimenti Daniela,sei brava a ricamare e anche a cucinare!

    OdpovedaťOdstrániť
  7. Danielko, výšivka je hezká a vtipná .. kočky nemají chybu. Polívku bych si dala.. já houby ráda sbírám i ráda je jím na všechny způsoby... věřím, že dortík chutnal je ze samých dobrot. Čajík je plný zdravý .. bylinky vypadají na fotce krásně.
    Zatím papa Jarka

    OdpovedaťOdstrániť
  8. Koláč i polévka vypadají božsky. Já dostala škatuli meruňek, takže u nás je teď meruňková sezóna a rodina začíná protestovat. Pa Romana

    OdpovedaťOdstrániť
  9. Opäť pekný obrázok...páči sa mi tá šalka s hodinami na dne, dobre som videla? Danka, ako je polievka jednoduchá, tak vyzerá výborne, k tomu z koláčika...mňamka. Pa

    OdpovedaťOdstrániť