utorok 28. augusta 2018

Chlieb

Vitajte u mňa!
Ďakujem za komentáre v predchádzajúcich príspevkoch! Som rada, že aj vám sa páči stará výšivka v novom ráme. A Oľga (nebola Richterová) naozaj vyšívala bez predlohy, iba ak z vlastného náčrtu na papieri. Vtedy boli dievčatá zručné a ručným prácam sa venovali hodne v škole. Možno toľko, ako teraz počítačom :-)
Pre Lenku Jeř.: Ďakujem za toľko chvály! Budem rada, ak si budeme tykať. Dúfam, že baba vyšla. Naše deti zatiaľ o moje výšivky záujem nemajú, možno sa to zmení, keď už nebudú mať mňa, a možno ani nie :-)

Byť v Paríži a nepozrieť si katedrálu Notre Dame, to nejde. Ani na mojej výšivke nemôže chýbať:






Podobá sa na tú skutočnu?


A posledný pohľad:



Kedysi sme mali v obchode dva-tri druhy chleba a všetci sme boli spokojní. Dnes majú v obchodoch rôznych chlebov od rôznych výrobcov celé oddelenia. Každý si vyberá, preberá, skúša ...

My sme tiež prešli niekoľkými skúškami chlebov. Teda, môj manžel, ten si bez chleba nevie predstaviť deň. Ja to mám jednoduchšie, vydržím bez chleba a pečiva aj týždne.

A výsledok skúšok? No, hlavne nespokojnosť. Vraj sú to všetko chleby - nechleby. Nie žeby nechutili, ale sú to skôr slané "koláče". Nakoniec sme ostali pri kúpe toho najobyčajnejšieho, myslím, že pšenično-ražného. Keď sme na veľkom nákupe, kúpime rovno tri, prekrojíme ich na polovice a dáme do mrazničky, a máme na dlho "vystaráno" :-)

Miško manželovi nosí chlieb z Mníchova. A ten si teda nevie vynachváliť. Teraz mu doniesol rovno tri druhy. Ja som z nich ani nevyskúšala :-)





Chleby vyzerajú na prvý pohľad rovnako, ale len vyzerajú. Každý bol iný zložením a chuťou. Spoločnú majú hustotu, hutnosť, podľa manžela - tak má vyzerať chlieb :-)



Dojedáme, čo nám zostalo v chladničke z minulého týždňa. V nedeľu to bol vyprážaný syr, včera bryndzová a dnes pohánková polievka :-)

Chlieb nám tiež došiel. Manžel vytiahol poslednú polovičku z mrazničky:



moja večera :-)

Ďakujem vám, že ste sa zastavili u mňa a venovali mi chvíľu zo svojho vzácneho času!

Nech sa vám darí!
Daniela!

11 komentárov:

  1. Loved the embroidered flower nosegay and this cross stitch is so beautiful. It is hard to live without bread!

    OdpovedaťOdstrániť
  2. Danka,
    výšivka je krásna.
    Chlebíky vyzerajú výborne, veru, už to nie je chleba, iba akási napodobenina u nás v obchodoch a o bezlepkových ani nehovorím...
    Večera vyzerá výborne, to je ajvar?
    A čajík dnes nebol?

    OdpovedaťOdstrániť
  3. Som bola zvedavá, akú stavbu umieastniš do posledného prázdneho miestečka a tipovala som dobre ... :) Dani, krásna výšivka ... A ja som zas chlebíková ... mám rada tmavé semienkové chleby, ale jem ich s mierou ... jeden, nanajvýš dva polkrajce na raňajky a dosť ... Chleby z Nemecka vyzerajú veľmi dobre ... A tvoj krajček s mrkvou by som si hneď dala ... Také nám robili v škôlke a odvtedy ich ľúbim ... Dani, maj sa dobre ... L.

    OdpovedaťOdstrániť
  4. Dani, výšivka je moc pěkná. Nitkou jsi zachytila kouzlo Paříže. Na našich výletech vždy ráda ochutnám nový druh chleba. Největší problém je, nakoupit dobrý- bezlepkový pro nejmladší vnučku. Nyní jsme našli dobrý v Lidlu.
    Posílám pozdrav na Slovensko. M.

    OdpovedaťOdstrániť


  5. Szép lett a hímzés! JÓ kenyér a mindennapi ételünk.
    Výšivka bola pekná! Dobrý chlieb je naše denné jedlo.

    OdpovedaťOdstrániť
  6. Máš můj obdiv, že nemusíš chleba. Já si dávám denně k večeři, ale je pravda, že není chleba jako chleba. Taky jsme teď přešli na jiný, lepší, protože neměl tak tvrdou kůrku. Jinak můj velký obdiv nad tvým nádherným vyšíváním. To bych nedala ani náhodou.

    OdpovedaťOdstrániť
  7. Lol, I have just noticed the French can can dancers!

    OdpovedaťOdstrániť
  8. Do Německa to máme blízko, jezdíme tam nakupovat a chlebík tam beru pravidelně. Prý mají 3000 druhů různých chlebů, tak to mám co dělat abych je vyzkoušela :-)
    Výšivka se pěkně rýsuje a už si jí umím představit v hezkém rámečku. Asi se budu u tebe inspirovat a začnu také rámovat výšivky. Pa a hezký den, Romana

    OdpovedaťOdstrániť
  9. Danka,
    Ja si pečiem kváskový-bezlepkový chlieb,lebo mám alergie aj na droždie.
    Prajem Ti pekné požehnané dni!

    OdpovedaťOdstrániť
  10. Very Well done!!! Thanks for your comment in my blog!!! Cheers!!

    OdpovedaťOdstrániť