streda 19. septembra 2018

Dedinka v údolí

Vitajte u mňa!
Ďakujem za komentáre v predchádzajúcom príspevku! Deky sa páčia, kamarátka Soňa sa určite poteší. 

Pre Vierku - nejaký extra návod na moju novú deku nemám. Vzor som si kedysi pred tridsiatimi rokmi vymyslela na detské svetríky. Tak aspoň tak jednoducho: je to hladko z oboch strán, nahodené očká farbou 1, preštrikovaný jeden riadok hladko farbou 1, nasleduje farba 2 a to okrajové očko, 3 očká hladko, 1 očko nepreštrikovať - len pretiahnuť na druhú ihlicu, zas 3 hl a 1 pretiahnuť,...a naspäť hladko tak ako sa javí, teda to pretiahnuté zas pretiahnuť s vlnou k sebe, ďalší riadok - výmena farby na 3, okrajové očko a teraz bude preťahované stredné očko z tých 3 hladkých, a to očko ešte s farbou 1 bude stredné z troch hladko preštrikovaných atď. Nuž, neviem, či je to zrozumiteľné, ale snažila som sa :-)

Vyšívam malý jesenný motív, chýba mi už len kúsok:



Jasenová leží medzi kopcami a tie ja milujem. Využívam vraj už posledné slnečné a na toto obdobie aj teplé počasie na vychádzky po nich. Takto to vyzerá pri zapadajúcom slnku:














Ešte niekoľko kvietkov:









Domov som prišla už za poriadnej tmy:


a doniesla som si aj niečo do vázičky:



Večer už chladí, doma mi dobre padol teplý čaj:

biely, čínsky Junnan

v škatuľke od ruského :-)

Ďakujem vám, že ste sa zastavili u mňa a venovali mi chvíľu zo svojho vzácneho času!

Nech sa vám darí!
Daniela!

11 komentárov:

  1. Danuško,zase krásné fotečky!Ta dědinka-je přesně taková,jakou si ji vybavuju z cesty k Vám...A ty kytičky-podzimní příroda je nádherná!!!a výšivka-podzimní dýně-zase jedna krásná věcička,která se tvoří šikovnýma rukama..Přeju Ti krásné babí léto!a pozdravuj doma!Z.

    OdpovedaťOdstrániť
  2. Milý večer, fotky sú krásne a výšivla roztomilá. Ja mám veľmi rada vrany. Pamätám si, keď som ich ako dieťa pozorovala cez kuchynské okno ako sa v prechádzali v početných skupinkách po snehu a krákali. Vôbec sa nebáli ľudí. Už sem v zime neprilietajú...asi sa najedia aj v lesíkoch. Škoda. Už rátam len holuby na rímsach. :) ...aj deky sú krásne. Verím, že dokončíte aj svoje- teraz, počas jesene a zimy nebude nič lepšie, ako byť zababušený v deke s čajíkom alebo kávou. :)

    OdpovedaťOdstrániť
  3. Danka,
    výšivka je pekná, asi sa opakujem, ale mám rada tieto malé motívy.
    Prechádzku si si určite užila a ani sa nečudujem, krásne je tam u vás :-)
    Myslím, že prvé kvety sú veľmi jedovaté a po dotyku spôsobujú hneď vyrážky, ostatné kvietky sa mi páčia.
    Ja som si čajík dala zelený, ale na biely mám už dlho chuť, len došiel, musím doplniť zásoby.
    Páá

    OdpovedaťOdstrániť
  4. Dani, krásné fotky z přírody i pěkná výšivka. M.

    OdpovedaťOdstrániť
  5. Vidím, že aj tvoje výšivky pomaly prechádzajú na jesenný motív. Nuž jeseň klope na dvere. Ešte pred dvomi týždňami keď sme odchádzali na dovolenku bolo leto v plnom prúde a vrátili sme sa už do krásnej slnečnej jesene.

    OdpovedaťOdstrániť
  6. Jasenova, Dolny Kubin a Orava cela je jedna nádhera, proste rozprávka 😍
    Velmi sa mi tu paci, a to som Blaváčka, ktora by rada byvala aj v Prahe,
    a zivot ma zavial do Jasenovej
    Danielka, je super, ze ukazujes tuto nadheru 👍

    OdpovedaťOdstrániť
  7. Dani, vy žijete v rekreační oblasti, druzí do takových míst musejí vyjíždět, vy to máte na dosah. Fotky jsou krásné, nejvíc mám ráda, když ukazuješ kopce. Čeká nás změna počasí, na což se vůbec netěším. Měj se pěkně. Jana :-)

    OdpovedaťOdstrániť
  8. Danielko, to je krása! mám moc ráda nejen kytičky, ale i nádherně zbarvenou oblohu, ta příroda umí, že?

    OdpovedaťOdstrániť
  9. Lovely crosss stitch, Daniela! Your town is a beautiful place to live:)

    OdpovedaťOdstrániť
  10. Your fall cross stitch is so pretty, Daniela! I love the crow and pumpkin. Really enjoyed the photos of the sunsets and the pretty landscapes where you live. Happy Autumn to you :)

    OdpovedaťOdstrániť
  11. Ahoj Daniela! Ďakujem za návod na štrikovanie, vzorka sa mi páči, určite to vyskúšam. Krásny pohodový víkend prajem! V.

    OdpovedaťOdstrániť