nedeľa 16. septembra 2018

Deky

Vitajte u mňa!
Ďakujem za komentáre v predchádzajúcom príspevku!

Zatiaľ nič nové nevyšívam. Hľadám si niečo malé na jesennú nôtu. Mám pár obrázkov v užšom výbere, už sa len pre jeden z nich rozhodnúť a začať :-)

V piatok som si kúpila nové vlny a okrúhlu ihlicu, lebo môjmu štrikovaniu už obyčajné ihlice nepostačia :





A takto pokračujem už s novou vlnou:


sivými odtieňmi budem pokračovať, kým ich nevyštrikujem :-)
Nuž, a teraz je jasné, že štrikujem niečo veľké. Bude to deka, len kedy bude hotová, to sama neviem. So zakončovacími prácami to mám horšie. Kedysi dávno, keď som stále niečo štrikovala deťom, mala som na tieto práce moju sestru Amálku. Spolu nám to išlo ako na páse :-)

Už budú pomaly dva roky, čo som štrikovala prvú deku a stále ju nemám dokončenú. Pritom chýba už len začistiť všetky vlákna a urobiť dookola nejakú obrubu. Možno si na ňu spomeniete:


Neviem, čím to je, že si neviem nájsť na deku čas a aj tak som sa pustila do druhej. Aj výšivok mám hotových niekoľko a čakajú na ukončenie, teda na šitie :-(

Ale iné deky v názve príspevku mám na mysli. Nie vyrobené mojimi rukami. Kamarátka Soňa mi včera doniesla ukázať tie jej. Naučila som ju modulové štrikovanie tak dobre, že ma predbehla a diek urobila rovno 5, všetky krásne:







Takže to včera dopadlo takto: ja som obdivovala jej deky a ona moje výšivky :-)


Čaj som vymenila za kávu:





Ďakujem vám, že ste sa zastavili u mňa a venovali mi chvíľu zo svojho vzácneho času!

Nech sa vám darí!
Daniela!

7 komentárov:

  1. Ζεστή και χουχουλιαρικη θα είναι η κουβέρτα σου, όταν την ολοκλήρωσης!
    Καλή συνέχεια!!!

    OdpovedaťOdstrániť
  2. Danka,
    na tú sivú deku si pamätám, škoda, že si ju nedokončila, je krásna a tak isto aj tá nová. Si dobrá učiteľka, keď Tvoja "žiačka" uštrikovala také pekné deky.
    Na novú výšivku sa teším.
    My sme včerajšok celý strávili v lese a moja drahá polovička aj dnešok :-)
    Takže huby máme na všetky spôsoby.

    OdpovedaťOdstrániť
  3. Oh my goodness! Such gorgeous blankets!

    OdpovedaťOdstrániť
  4. Dani, tie deky sú prekrásne ... obdivujem prácu tvoju, i keď nedokončenú, ale aj práce tvojej "žiačky" ... :) Pamätám, že si aj tu na blogu opisovala postup, návod na štrikovanie štvorcov, ja som to nepochopila ... asi tiež potrebujem názornú ukážku ... Danka, prajem ti pekný týždeň ... L.

    OdpovedaťOdstrániť
  5. Daniela, tie deky sú jedna krajšia ako druhá. Videla som na youtube veľa videí s návodom, ale až deky tvojej „žiačky“ ma presvedčili, že sa v zime predsa len i ja asi do nejakej pustím. Najviac sa mi páči predposledná, v jednoduchosti je krása. Nezaregistrovala som, či si niekde písala ten vzor, ktorý teraz pletieš. Neuverejnila by si ho? Vďaka - a krásny deň ti prajem! Vierka.

    OdpovedaťOdstrániť
  6. Danka, je vidět, že jsi kdysi štrikovala a jsi už taková "manufaktura". Já jsem se kdysi snažila naučit plést (štrikovat), ale za prvé mě to nechytlo a pak mi to nešlo. Už to zkoušet nebudu. Nejvíce se mi líbí poslední deka, ty barvy mě oslovily. Jinak to zakončování - o tom bych mohla povídat. Mám pár odložených věcí - nedošitých, nedovyšívaných a nevím, jestli to někdy dokončím. Ale netrápím se tím, svět se točí dál. :-)) Jinak ten tvůj vzorek co používáš, je výborný a hodí se ke všemu, co jsem zatím u tebe viděla. Ať ti jde práce od ruky - přeje Jana

    OdpovedaťOdstrániť
  7. Wau, deky sú veľmi pekné všetky a tá tvoja najnovšia na ktorej pracuješ má pekný vzor, to ti musí dať riadne veľa práce striedať vlny, ja som sa teraz dala na hačkovanie tašiek-sieťoviek :) Pekný deň

    OdpovedaťOdstrániť