nedeľa 9. septembra 2018

Kozáky a osikáče :-)

Ďakujem za komentáre v predchádzajúcom príspevku!  A tiež za krásnu gratuláciu k meninám, ktoré u nás síce mám až v januári, ale v českom kalendári dnes. Janka, milo si ma prekvapila, ďakujem! A nedá mi, musím sa pozastaviť aj nad tvojim uvažovaním o tom, či dnešní mladí preberajú spôsob hospodárenia po svojich rodičoch. Bohužiaľ, ani na Orave sa to už nerobí. Mladí sa malému hospodáreniu nevenujú. Najlepšie to poznať  na zarastených, neudržiavaných hradách. Každým rokom takýchto pribúda :-(

Aj Laura ma obohatila - že mám na foto slez, to som nevedela a že je to liečivá bylinka musím využiť a nasušiť aspoň na dva čaje :-)

S vyšívaním postupujem veľmi pomaly, z čoho som sama nervózna. Pracujem na malej záložke do knihy celú večnosť. Nuž, dôvod mám. Hlavou mi víria spomienky, na duši mám smútok. Zajtra ideme na pohreb bratovej žene. Prežila ho o 29 rokov. Vyšívať sa mi nedá :-(



Sused bol na hubách a doniesol ich tak veľa, že sa ušlo aj mne. Píšem mne, lebo manžel zo zásady huby neje. Vraj sú to kozáky a osikáče:

najskôr som sa s nimi tešila pohľadom a potom som sa dala do varenia :-)




Dva kozáky boli napadnuté chrobáčikmi, ale aj tak som ich mala až-až:

na masle cibuľka a rasca

pridať nakrájané huby a dusiť

občas premiešať

pridať pažítku a petržlenovú vňať a ešte podusiť

a pridať vajcia, ja som dala 6, osoliť a okoreniť

k tomu zemiaky a strúhaná mrkva 
huby by sa nemali prihrievať, ale ... prihrievala som, dokonca na druhý deň :-(
som v poriadku, boli naozaj jedlé a prihrievanie mi nespôsobilo žiadne potiaže :-)




Manželovi som urobila k zemiakom fašírky (karbonátky) a uhorkový šalát :-)

Dnešný čaj len taká rýchlovka:




Ďakujem vám, že ste sa zastavili u mňa a venovali mi chvíľu zo svojho vzácneho času!

Nech sa vám darí!
Daniela!

9 komentárov:

  1. To musela být mňamka! U nás je stále sucho a tudíž houby nerostou :-(
    Romana

    OdpovedaťOdstrániť
  2. juuuj Danka mnaaaaaaaaaam... hned by som si dala...:)

    OdpovedaťOdstrániť
  3. Danka,
    huby sú krásne, u nás stále nerastú, je sucho...
    Chápem, že Ti výšivka pribúda pomaly, ja nevyšívam vôbec... Alexík má akútnu leukémiu kostí a zomiera a ja nedokážem nič robiť.
    Páá

    OdpovedaťOdstrániť
  4. Až sem cítim tú hríbovú vôňu...u nás máme hríby všetci radi len na ne nechodíme lebo ich nepoznáme, jeme len šampiňóny a keď nám nejaký známy donesie čerstvé...inak len sušené...Dani, pekný týždeň

    OdpovedaťOdstrániť
  5. Danka, upřímnou soustrast k úmrtí švagrové, ale napadlo mě, že bratr asi zemřel dost mladý... K těm houbám - vypadá to nádherně, ale ani já od jisté doby houby nejím. Napsala jsi, že tvůj manžel také houby nejí, já napíši svůj důvod. Kdysi dávno jsme houby normálně jedli i sušili, někdy byli i nasbírat. Potom jednou byla moje maminka v nemocnici na interně a v noci tam přivezli narychlo paní asi 40 let s otravou houbami. Na večeři jedla houby a rozvinula se u ní otrava, která zanechala velké následky. Paní to sice přežila, ale už musela chodit na dialýzu, postihlo to její ledviny. Tu paní jsme znali z obchodu, byla totiž prodavačkou v galanterii. Od té doby se v naší rodině už houby na jídelníčku neobjevily, i kdyby to vypadalo sebelákavě. ... Měj příjemný týden, Jana

    OdpovedaťOdstrániť
  6. Danielka, dlho som tu nebola, pozrela som si nejake starsie prispevky, mala si krasnu urodu a tie huby ? Pre mna huby, jedno z najoblubenejsich jedal. Kde ze to hubarci sused :-).

    OdpovedaťOdstrániť