utorok 16. októbra 2018

Plnená ačokča

Vitajte u mňa!
Ďakujem za komentáre v predchádzajúcom príspevku!

K stojacemu dievčatku som pridala aj jej mamu. Je to dáma. Na hlave klobúk s veľkou parádou, v ruke slnečník, elegantné šaty a vzpriamený chrbát:



Minulý týždeň som v záhradke likvidovala moju jedinú ačokču. Z ôsmych zasiatych semienok mi vyrástlo len jedno jediné, ale úrodu som mala nádhernú. Trikrát som varila ačokčovú polievku a po štvrtý raz som vyskúšala nový recept. Inšpiráciu som našla na internete, ale ako vždy, recept som si dosť prispôsobila:

malé zelené sú dobré ako zelenina v surovom stave, tie väčšie sú vhodné na varenie,
tie najväčšie takmer biele som nechala naschvál dozrieť, aby som mala semienka




v červenej miske je odpad, v malej tmavej sú semienka

mleté bravčové mäso, cibuľa, cesnak

mäso som podusila na cibuli a cesnaku

k mäsu som nastrúhala syr



pridala dve celé vajcia a vymiešala, soľ som nedávala, lebo slaný je syr

a pomaly plnila ačokčové polovičky, je to dosť piplavá robota 


na plech som dala zemiaky ochutené korením, rascou

z mojej úrody mrkva a malé cibuľky, zo zvyšku mäsa som urobila dve fašírky


šírila sa parádna vôňa :-)

syr trocha vytiekol, ale nevyšiel nazmar :-)


za mňa: výborné

dobrú chuť!
Aj keď manžel nie je milovníkom zeleniny, ačokča vo forme krémovej polievky a aj plnená mu celkom chutí. A to mňa teší :-)

Dnes som si urobila pu erh:


ešte jeden a  bude po ňom




Ďakujem vám, že ste sa zastavili u mňa a venovali mi chvíľu zo svojho vzácneho času!

Nech sa vám darí!

Daniela!

5 komentárov:

  1. Vôbec netuším ako môže taká ačokča chutiť, nikdy som ju nejedla a asi ani na živo nevidela. Zaujímavé. Aj recept je fajn, myslím, že by sa takto dali naplniť aj cukety. Prajem všetko dobré.

    OdpovedaťOdstrániť
  2. Fiha, to vyzera zaujimavo a chutne :)

    OdpovedaťOdstrániť
  3. Danka,
    výšivka je pekná.
    Ačokču si mala riadnu úrodu, tá moja ešte len kvitne... takže s nej asi nič nebude. Škoda, chcela som ju už konečne ochutnať :-) Tá Tvoja musela chutiť výborne, ani sa manželovi nedivím.
    Včera som mala multivitamín, Kubík niečo priniesol zo školy, tak preventívne a dnes sa idem dať zaočkovať proti chrípke a ešte aj vybrať stehy...konečne.
    Pááá

    OdpovedaťOdstrániť
  4. Výšivka se hezky rýsuje, dáma na ní se také stravuje zdravě a určitě bude mít nějaký korzet :-). ... Překvapilo mě, kolik úrody máš z jednoho semínka, to bych nevěřila. Ačokču vůbec neznám, jen tady od tebe, ale tvoje úprava s tím naplněním a zapečením v troubě musí být výborná. Ten sýr tam určitě udělal svoje. Hlavně, aby se ti podařilo vybrat nová semínka pro příští úrodu. Myslíš, že by to šlo naložit do nálevu podobně jako kozí rohy? Zdraví Jana :-)

    OdpovedaťOdstrániť